2013-08-11, 14:37
Medlem
Finns det någon mer sammanfattning än den som finns i starttråden? Där det ev finnes bilder på GM osv?
Citera
2013-08-11, 14:41
Medlem
I sammanfattningen står det att de ska åka till Cypern den 29 juli, samma dag som de ska flytta in i huset. Men jag läste att de ska flytta in i huset den 29 augusti, så inte så konstigt?

Spännande att läsa tråden för att se vad folk tror!
Citera
2013-08-11, 14:41
Medlem
bacios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
" Den misstänkte mannen greps utomhus men Jo*ny Th*ma*n vill inte säga vad som ledde fram till gripandet. Klart är att mannen greps av poliser från Värmland. Det tyder på att polisen under en viss tid känt till var mannen befunnit sig."

www.vf.se/nyheter/hammaro/misstankt-mordet-pa-jens-gripen

Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
29/7 Mammans inlägg https://anonfiles.com/file/fc59fcf8f1f5bf91ea6f1626de62bf7f
Redan här måste det väl ha anats oråd när han inte loggar in på sin egna FcB utan på " pojkvännens". SN hade Mao inte JJ;s inloogningsuppgifter.
Citera
2013-08-11, 14:42
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Finns det någon mer sammanfattning än den som finns i starttråden? Där det ev finnes bilder på GM osv?

Nej den enda sammanfattningen är den som är länkad i startinlägget, bild på BO + GM se nedanstående bild sedan finns det fler bilder på respektive persons facebooksida.

GM är den rakade av de två

http://cdn1.cdnme.se/1185737/7-3/1150981_415510735228079_1749308805_n_520380e39606e e754e9209f3.jpg

länk till respektive persons facebook finner du i nedanstående inlägg

https://www.flashback.org/sp44664093
Senast redigerad av v50 2013-08-11 kl. 14:44.
Citera
2013-08-11, 14:47
Medlem
Flisan007s avatar
http://www.expressen.se/gt/jens-bror-pa-plats-jag-vill-mota-hans-blick/

Jens Janzons bror Mikael Myringby var på plats vid söndagens häktningsförhandling.
– Jag har tänkt att jag är stark nog och att jag ska dit för att inte missa något, men luften tog slut ganska snabbt. Det var väldigt jobbigt, säger han.
Citera
2013-08-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frkmaria
I sammanfattningen står det att de ska åka till Cypern den 29 juli, samma dag som de ska flytta in i huset. Men jag läste att de ska flytta in i huset den 29 augusti, så inte så konstigt?

Spännande att läsa tråden för att se vad folk tror!

Då står det fel i sammanfattningen. Här är inlägget från Js fb: Je*s Ja*zon
den 19 juli i närheten av Skoghall ·
Då är budgivningen klar och min lägenhet gick för 250 000:- Om 10 dagar åker jag och älsklingen till Cypern Vi flyttar in i huset den 29 augusti och IDAG GICK JAG PÅ SEMESTER UNDERBART"
Citera
2013-08-11, 14:50
Medlem
tgv23000s avatar
Jag förstår inte detta med att gömma ett lik i sitt eget källarförråd? Är man då inte väldigt lågintelligent?

Om man nu råkar döda någon i ett gräl, så antingen ringer man polisen direkt eller så gör man allt för att komma undan, genom att göra sig av med liket på ett lite smartare sätt, det optimala är väl att det aldrig hittas?
Citera
2013-08-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurt1988
Har skrivit de tidigare. Förådet J låg i är en kallkällare, de är matföråd i anslutning med föråden så de är ingen värme direkt. Dessutom låg han väl inpackad i pressenning så chansen att de luktar eller att kroppen var förstörd är liten....

Är det bekräftat att han låg väl inpackad i en presenning i förrådet? Eller sprider skurt1988 spekulationer & teorier som fakta?
Citera
2013-08-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killmeplease
Kan det inte vara så att både JJ och SN skulle ha bidragit till handpenning/kontantinsats för förvärvet av fastigheten?

En teori är att JJ överfört en summa till SN, t.ex. 50 000 kronor, som han fått från försäljningen av sin lägenhet. Tanken var sedan att SN skulle betala in hela handpenningen till köparen/mäklaren och därmed betala resterande del med sina egna pengar. Detta kom dock inte att ske och JJ konfronterar SN med detta i form av en beskyllning om misstankar att SN försökt blåsa JJ varpå det slår slint för SN.

Om tidningsuppgiften stämmer, så var det inte JJ som skulle stå för det.

http://www.expressen.se/gt/vannen-markte-att-nagonting-var-galet/
Citat:
Jens Janzon ska vid det här tillfället ha fått veta att det varken fanns pengar till något hus eller till någon Cypernresa och att hans pojkvän inte alls hade ärvt några miljoner av sin far som han påstått, uppger Missing People.

– Det var pojkvännen som skulle vara den rike i förhållandet, han som skulle betala handpenningen på huset, säger Ellinor Carlsson på Missing People.
Citera
2013-08-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Men det kan väl stämma: 250000 för lägenheten - 25000 till mäklaren - 175000 till kontantinsatsen = 50000?

Men spelar summan någon roll? SN skulle sköta handpenningen men gjorde inte det. Jens fick veta det och det uppstod bråk som blev hans död. Alla spekulationer om hur eller om SN hade pengar eller vilka pengar det var är helt irrelevant.
Alla såna här affärer sköts väl inte med kontanter längre för den delen.
Citera
2013-08-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Om tidningsuppgiften stämmer, så var det inte JJ som skulle stå för det.

http://www.expressen.se/gt/vannen-markte-att-nagonting-var-galet/

Tack, jag hade för mig att jag hade läst detta med S:s påstådda arv någonstans!

Jag tror ändå att trots att man kommit överens om att S skulle betala handpenningen så lägger J in det han fått från sin lägenhetsförsäljning i huset. Han för t.ex. över detta till S konto i tro att han ska betala handpenningen och resterande köpeskilling för huset. Men S tanke har redan från början varit att sno pengarna från J:s försäljning och behålla dem själv.

Frågan är om S hade någon plan i Sthlm, jag tror inte att han planerade att mörda J där och då utan han blev överraskad av att mäklaren ringde om den uteblivna handpenningen. Men på något sätt tror jag att han planerade att blåsa J i Sthlm och därmed blev det inte heller någon resa till Cypern. Så skulle han sticka med pengarna.
Citera
2013-08-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinkyE
Hade varit intressant att se det avsnittet från "Sjukhuset" SN är med i. Men det är omöjligt att kolla igenom alla de avsnitt....är det verkligen ingen som vet vilket avsnitt och säsong det rör sej om?

Jag tror inte riktigt på detta. Känns som de går lite troll här. O bara för att de kommer in någon som försökt tagit livet av Sig med läkemedel så betyder de ju inte att de är SN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in