2013-08-11, 14:12
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17275170.ab
Citera
2013-08-11, 14:13
Medlem
Wajis avatar
Tycker synd om Jens familj. Känns som en meningslöst mord av en talanglös bög.
Citera
2013-08-11, 14:15
Medlem
Sveppss avatar
Hej hej, mitt första inlägg, ÄNTLIGEN!

Har följt er sen början av tråden - ni är så duktiga

Har det framkommit om SN tog livet av JJ i lägenheten och flyttade på kroppen efteråt? Och en annan sak; jag minns att det var en tjej som skrev tidigt i MPS tråden att hon kände paret och att hon visste att de var ok, kan det vara tjejen som SN övernattade hos? Inlägget blev borttaget (tror dock det finns här i tråden) men hon kanske trodde att hon talade sanning i och med att SN hade precis varit hemma hos henne och pratade om JJ som om han var hos sina släktingar.
Citera
2013-08-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skraddje
Han ska alltså haft en plastpåse över huvudet när han hittades.
Citera
2013-08-11, 14:16
Medlem
KinkyEs avatar
Hade varit intressant att se det avsnittet från "Sjukhuset" SN är med i. Men det är omöjligt att kolla igenom alla de avsnitt....är det verkligen ingen som vet vilket avsnitt och säsong det rör sej om?
Citera
2013-08-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Har följt detta men ej varit aktiv i diskussionerna , men nu kan jag inte hålla mig längre. En sak som jag har funderat på angående handpenningen. "Bekanten " som S.N sov över hos sa att han hade c:a 50.000 i kontanter med sig. Anta att dom kommer från handpenningen som aldrig blev betald. Men var är isåfall resten av pengarna? Läste nånstans att priset för huset , dom skulle köpa, var 1,5 milj. Isf bör väl handpenningen ligga på 225.000 kronor? Eller? Handpenningen är väl 15% av köpeskillingen? Isf. saknas det 175.000 kr. Var är dom nånstans isf? Kanske har detta tagits upp i nån tidigare tråd? har dock inte sett nåt om det.

Kan det inte vara så att både JJ och SN skulle ha bidragit till handpenning/kontantinsats för förvärvet av fastigheten?

En teori är att JJ överfört en summa till SN, t.ex. 50 000 kronor, som han fått från försäljningen av sin lägenhet. Tanken var sedan att SN skulle betala in hela handpenningen till köparen/mäklaren och därmed betala resterande del med sina egna pengar. Detta kom dock inte att ske och JJ konfronterar SN med detta i form av en beskyllning om misstankar att SN försökt blåsa JJ varpå det slår slint för SN.
Citera
2013-08-11, 14:24
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Har följt detta men ej varit aktiv i diskussionerna , men nu kan jag inte hålla mig längre. En sak som jag har funderat på angående handpenningen. "Bekanten " som S.N sov över hos sa att han hade c:a 50.000 i kontanter med sig. Anta att dom kommer från handpenningen som aldrig blev betald. Men var är isåfall resten av pengarna? Läste nånstans att priset för huset , dom skulle köpa, var 1,5 milj. Isf bör väl handpenningen ligga på 225.000 kronor? Eller? Handpenningen är väl 15% av köpeskillingen? Isf. saknas det 175.000 kr. Var är dom nånstans isf? Kanske har detta tagits upp i nån tidigare tråd? har dock inte sett nåt om det.

Men det kan väl stämma: 250000 för lägenheten - 25000 till mäklaren - 175000 till kontantinsatsen = 50000?
Citera
2013-08-11, 14:25
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skraddje

Citat ur artikeln

Citat:
– Han medger att han genom sitt handlande har vållat Jens döds, men om han är fullt ut skyldig för mord får bedömas i ett senare skede.
Advokaten fortsätter.
– Syftet har inte primärt varit att döda Jens utan att få tyst på honom. Vid det här tillfället grälade dem och han råkade ut för beskyllningar som han hade svårt att ta.

Undra vad de grälade om, antar att det rör sig om pengar då det verkar som att handpenningen på huset aldrig betalades av det som kommit fram så här långt.
Citera
2013-08-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Han ska alltså haft en plastpåse över huvudet när han hittades.

Om den plastpåsen användes för att döda honom så borde det ju rubriceras som mord, då har ju SN haft tid att gå och hämta en plastpåse och trä den över huvudet på JJ med enda avsikt att döda honom.
Citera
2013-08-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Men det kan väl stämma: 250000 för lägenheten - 25000 till mäklaren - 175000 till kontantinsatsen = 50000?
Nej, kan inte stämma. Handpenningen (för lägenheten) var troligtvis betald (och går till mäklarens arvode). Resten betalas först när nycklarna överlämnas.

Kan vi sluta tjata om detta om och om igen?
Senast redigerad av PIL 2013-08-11 kl. 14:31.
Citera
2013-08-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killmeplease
Kan det inte vara så att både JJ och SN skulle ha bidragit till handpenning/kontantinsats för förvärvet av fastigheten?

En teori är att JJ överfört en summa till SN, t.ex. 50 000 kronor, som han fått från försäljningen av sin lägenhet. Tanken var sedan att SN skulle betala in hela handpenningen till köparen/mäklaren och därmed betala resterande del med sina egna pengar. Detta kom dock inte att ske och JJ konfronterar SN med detta i form av en beskyllning om misstankar att SN försökt blåsa JJ varpå det slår slint för SN.

Ja, jag tror att det har gått till ungefär så - men jag tror att J fört över HELA beloppet från försäljningen till S. Detta för att S skulle betala resten själv, med hjälp av ett arv? Eller var läste jag det?
Citera
2013-08-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Om den plastpåsen användes för att döda honom så borde det ju rubriceras som mord, då har ju SN haft tid att gå och hämta en plastpåse och trä den över huvudet på JJ med enda avsikt att döda honom.

Förmodligen har han satt över den efter för att slippa se Js ansikte.

Synd för smartskallen att han inte angav sej på en gång, är det dråp beroende på handgemäng kanske han kunnat visa upp egna skador riktiga eller fejkade. Det verkar ju lite mindre troligt att han skulle ha några kvar nu förutsatt de bråkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in