2013-08-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
(vi vet ju alla vad som hände med de kattungarna).

Vad hände med de kattungarna?
Citera
2013-08-11, 13:51
Medlem
OT city!
Citera
2013-08-11, 14:01
Avslutad
Citat:
KATT

Bra skrivet. Men Amelia går på Soc, det VET jag. Och hon köper droger regelbundet. Så jag ser fortfarande inte hur hon ska ha råd men en raskatt, även om den är billigare än "vanligt". Om uppfödaren är oseriös så kan ju Amelia ha fått köpa den på avbetalning? I och med att inga seriösa kattspekulanter vill köpa av henne.
Citera
2013-08-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Bra skrivet. Men Amelia går på Soc, det VET jag. Och hon köper droger regelbundet. Så jag ser fortfarande inte hur hon ska ha råd men en raskatt, även om den är billigare än "vanligt". Om uppfödaren är oseriös så kan ju Amelia ha fått köpa den på avbetalning? I och med att inga seriösa kattspekulanter vill köpa av henne.

Frågan är väl om hon gör som hon gjorde när hon var tillsammans med Berny, dvs säljer sig. Hon och Berny hade ju rykte om att ha en bordell-liknande verksamhet, vilket ledde till att de blev vräkta.
Citera
2013-08-11, 15:10
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
OT city!

Jag vet, förlåt.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Inte alls omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Frågan är väl om hon gör som hon gjorde när hon var tillsammans med Berny, dvs säljer sig. Hon och Berny hade ju rykte om att ha en bordell-liknande verksamhet, vilket ledde till att de blev vräkta.

Inte alls omöjligt det heller.

Ringde till en annan birma-uppfödare som skulle skicka ut ett massmail med en varning om Amelias förehavanden till hela rasringen. Hon hade - surprise, surprise - också hon blivit kontaktad av Amelia men nekat henne.
Citera
2013-08-11, 15:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
OT men jag har fått PM från Trinitys kattuppfödning som säger att de inte aaaaalls är svartlistade av ARN utan vad som ligger till grund är "ett 15 år gammalt ärende". Bullshit säger jag då hon så sent som 2007 VISST stod med på ARNs lista. Källa: http://www.expressen.se/gt/femton-foretag-i-goteborg-svartlistade/

Blir så jävla deppig. Hon lär ju sälja till Amelia i vilket fall som helst. Jaja, jag har gjort vad jag kunde.
Citera
2013-08-11, 15:45
Medlem
exiztenzias avatar
Blir så jävla trött på folk som sprider rykten utan att inte veta någonting.
Ärendet hos ARN för Trinity´s är över sedan 13 år tillbaka, dom har bara inte fått det ur sina papper för jag har inte brytt mig om att ta kontakt med dom om det men det ska jag göra nu.
Amelia har betalt handpenning på katten och ska betala hela vid leverans var det tänkt.
Är naturligtvis väldigt orolig över detta och vet inte om jag säljer katt till henne efter vad jag hört men jag är av den åsikten att alla människor kan ändra sig och har rätt till en andra chans.
Vet ens ni som baktalar denna människa vem hon är, har ni träffat henne, har ni varit hemma hos henne, jag antar att så inte är fallet. En jävla häxjakt verkar det bara vara som.
Jag kommer att göra ett hembesök hos henne som första åtgärd.
Säljer jag katten så kommer det att bli med återköpsrätt om hon inte tar hand om den samt att jag kommer att göra regelbundna hembesök, detta har Amelia gått med på.
Jag älskar lilla Bumble Bee och vill naturligtvis hennes bästa.
Citera
2013-08-11, 18:42
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exiztenzia
Ärendet hos ARN för Trinity´s är över sedan 13 år tillbaka, dom har bara inte fått det ur sina papper för jag har inte brytt mig om att ta kontakt med dom om det men det ska jag göra nu.
Amelia har betalt handpenning på katten och ska betala hela vid leverans var det tänkt.
Är naturligtvis väldigt orolig över detta och vet inte om jag säljer katt till henne efter vad jag hört men jag är av den åsikten att alla människor kan ändra sig och har rätt till en andra chans.
Vet ens ni som baktalar denna människa vem hon är, har ni träffat henne, har ni varit hemma hos henne, jag antar att så inte är fallet. En jävla häxjakt verkar det bara vara som.
Säljer jag katten så kommer det att bli med återköpsrätt om hon inte tar hand om den samt att jag kommer att göra regelbundna hembesök, detta har Amelia gått med på.

Hej igen, det var jag som ringde igår.

Vad bra att uppgifterna om ARN inte stämde. Det var något som jag läste om först efter att jag kontaktat dig via telefon men då fick ju det sin förklaring.

Jag kan inte tala för alla i tråden men själv känner jag inte Amelia personligen, däremot har jag nära vänner som gör det och som har träffat henne alldeles nyligen. Det var så jag fick reda på att hon missbrukade. Om hon inte fortfarande använde droger hade jag kanske inte reagerat lika starkt - människor kan ju precis som du säger förändras (även om de saker Amelia gjort tidigare ändå skulle fått mig att backa).

Det är ändå inte enbart pga hennes missbruk som jag är oroad utan det som fått mig att agera är just det faktum att hon haft så många djur som "försvunnit", dött eller som helt klart inte fått den omvårdnad de förtjänat i sitt hushåll. Jag har inget otalt med Amelia personligen men jag önska ändå att hon skulle välja att fokusera mer på sig själv och att ta tag i sina problem innan hon skaffar nya djur.

Väldigt skönt att höra att du är noggrann med var lilla Bumble Bee hamnar (det sa du ju på telefon också) och att Amelia gått med på dina villkor. De flesta här i tråden vill nog bara kattens (och Amelias) bästa, även om tonen kanske är lite väl hård.
Senast redigerad av litendocka 2013-08-11 kl. 18:56.
Citera
2013-08-11, 18:45
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Vad hände med de kattungarna?

En av dem (Theus) var det ju någon granne som hittade springandes runt tomten som de hyrde av Madde efter att de flyttat. De andra försvann på något sätt, är osäker på hur, men innan dess levde de i misären där i huset.
Citera
2013-08-11, 19:00
Medlem
deerskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exiztenzia

Jag är själv kattuppfödare. Jag skulle aldrig överhuvudtaget sälja till Amelia bara av att döma det jag sett som hon själv skrivit, lagt ut i form av bilder på internet osv. osv. Hon är knappt förmögen att ta hand om sig själv, och försörja sig själv, hur ska hon då sörja och vårda en kattunge? Och än mer en egen uppfödning? Oavsett om hon förtjänar en andra chans, så tror jag inte att det är dags för henne att skaffa en kattunge som andra chans, ännu. Amelia behöver mer tid att klara av att ta hand om sig själv innan hon skaffar djur, detsamma gäller hennes f.d. flickvän Berny som tyvärr också fått tag på en hund.
Citera
2013-08-11, 19:10
Medlem
litendockas avatar
Amelia fick inte köpa kattungen. Trinity's måste ha ändrat sig. En bekant som är vän med henne på Facebook berättade att hon skrivit en uppdatering om det.
Citera
2013-08-11, 19:13
Medlem
Citat:
En av dem (Theus) var det ju någon granne som hittade springandes runt tomten som de hyrde av Madde efter att de flyttat. De andra försvann på något sätt, är osäker på hur, men innan dess levde de i misären där i huset.

Förlåt om jag är mer än lovligt förvirrad nu... men är inte Theus hennes hund? Eller hade hon en katt med samma namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in