2013-08-11, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thabita
Intervjuer fortsätter men ingen bild.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17273112.ab

"
Samma dag anmäldes som polisen inledde en förundersökning gällande människorov ringde pojkvännen till Missing People - och låtsades vara Jens.
– Han sa att han ringde från en telefonkiosk på Ayia Napa och att de hade det bra."

"– Det blåste väldigt mycket och jag hörde inte riktigt allt. Då sa han "vänta lite, jag ska bara flytta på mig så jag får bättre täckning", berättar hon."

Måste vara svårt att flytta en telefonkiosk.
Citera
2013-08-11, 13:26
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Nu dog ju Andy Warhol ca 20 år (av hjärtinfarkt) efter han blev skjuten av den galna bögen, så mördad blev Andy inte...

Nu var det ju ingen bög som sköt honom utan en kvinna.
Citera
2013-08-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Det uppstod tjafs i och med att säljaren av huset ringde och berättade att handpenningen ej var betald...mer kommer i den livesändningen på AB.
Har följt detta men ej varit aktiv i diskussionerna , men nu kan jag inte hålla mig längre. En sak som jag har funderat på angående handpenningen. "Bekanten " som S.N sov över hos sa att han hade c:a 50.000 i kontanter med sig. Anta att dom kommer från handpenningen som aldrig blev betald. Men var är isåfall resten av pengarna? Läste nånstans att priset för huset , dom skulle köpa, var 1,5 milj. Isf bör väl handpenningen ligga på 225.000 kronor? Eller? Handpenningen är väl 15% av köpeskillingen? Isf. saknas det 175.000 kr. Var är dom nånstans isf? Kanske har detta tagits upp i nån tidigare tråd? har dock inte sett nåt om det.
Citera
2013-08-11, 13:36
Medlem
Vet inte hur det ser ut i displayen men nog sjutton måste man kunna se om det är ringt från en mobiltelefon eller en telefonkiosk? Och sen säga att han måste flytta på sig för att få bättre täckning?

Hur tänkte St*fan egentligen? Så otroligt många korkade misstag...

Vilket är jäkligt bra för han målade in sig rätt bra i hörnet.
Citera
2013-08-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackslash
I vilket skick är en kropp som legat 13 dygn i ett förråd (inonhusförråd antar jag)? Någon med lite medicinsk knowhow som kan upplysa?

Har skrivit de tidigare. Förådet J låg i är en kallkällare, de är matföråd i anslutning med föråden så de är ingen värme direkt. Dessutom låg han väl inpackad i pressenning så chansen att de luktar eller att kroppen var förstörd är liten....
Citera
2013-08-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
I vilket avsnitt och vem av S.N eller J.J är med i "Sjukhuset"?

Hoppas att någon hittar i vilket avsnitt S är med i.
Citera
2013-08-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fskf
intervju nu på AB, live, de har ändrat till sannolika skäl för mord till sannilika för dråp, vad är skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Att han inte hade uppsåt (avsikt) att döda J.

Här har du fel. Uppsåt till att döda är precis som för mord, en förutsättning för att kunna dömas för dråp. Dråp är bara en ringa variant av mord, t.ex. att gärningen föregåtts av en provokation. I det här fallet kanske denna provokation tagits sig uttryck i att BO konfronterat GM med dennes lögner.

Saknas uppsåt för att döda kan istället bestämmelsen om vållande till annans döda komma att aktualiseras, ofta i kombination med grov misshandel.
Citera
2013-08-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Har följt detta men ej varit aktiv i diskussionerna , men nu kan jag inte hålla mig längre. En sak som jag har funderat på angående handpenningen. "Bekanten " som S.N sov över hos sa att han hade c:a 50.000 i kontanter med sig. Anta att dom kommer från handpenningen som aldrig blev betald. Men var är isåfall resten av pengarna? Läste nånstans att priset för huset , dom skulle köpa, var 1,5 milj. Isf bör väl handpenningen ligga på 225.000 kronor? Eller? Handpenningen är väl 15% av köpeskillingen? Isf. saknas det 175.000 kr. Var är dom nånstans isf? Kanske har detta tagits upp i nån tidigare tråd? har dock inte sett nåt om det.

Hon nämnde inte att han hade 50K(hon blev förvånad över att han hade massa kontanter på sig), det var SN som sa att han sparat ihop 50K.

Och nej handpenningen är 10%, kontantinsatsen är allt som oftast 15%.
Citera
2013-08-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jo en utredning är nog av godo här, då hans förvirrade uppdateringar och förklaringar tyder på en väldigt förvirrad hjärna. Totalt osammanhållen, trots sina 36 år.

Ja, nog har det varit virriga uppdateringar, så jag skulle inte bli förvånad om de kommer fram till, att det behövs en stor också.
Citera
2013-08-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfegis
Stod det inte att han förmodligen blev mördad den 27 och det var tänkt att dom skulle åka till Cypern efter helgen, dvs tidigast måndag den 29 (Om jag minns FB-statusarna som det länkats till tidigare)?

Det stämmer, jag rörde ihop det - de skulle bara till Stockholm samma dag han blev mördad och till Cypern först på måndagen. I vilket fall verkar det planerat på något sätt att S ska lura J (troligtvis på pengar?) eftersom handpenningen inte är betald och dessutom saknar S pass.

Min spekulation är - J hade ju sålt sin lägenhet, kanske skulle handpenningen tas från försäljningen av hans lägenhet och J trodde att denna redan var betald. Men på något sätt har S kommit över pengarna från J:s försäljning, och tagit dem istället för att betala handpenningen till huset. Detta uppdagas i och med telefonsamtalet, J konfronterar S som blir ursinnig och kallblodigt mördar J. Men redan innan verkar S ändå ha planerat att lura J på pengarna. De kunde ju inte köpa huset (S har inga pengar) och inte resa till Cypern (S har inget pass). Frågan är vad S planerade skulle hända i Sthlm?
Citera
2013-08-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa

Min spekulation i inlägget ovan - handpenningen kommer från J:s lägenhetsförsäljning men på något sätt har S lyckats komma över dessa istället för att de betalats som handpenning.
Citera
2013-08-11, 14:08
Medlem
Hans kalla beteende efter mordet - att under lura missing people, försöka att lura anhöriga att de var på cypern, besöket hos gamle arbetskamraten osv kommer inte att vara till hans fördel i rättegången direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in