2013-08-11, 10:17
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Enligt Js vänner, stämmer det ju inte med Js sätt att skriva. Och om man ska åka till Stockholm, från Skoghall, borde man väl åka hyfsat tidigt i alla fall? Det skulle jag gjort. Säljaren visste kanske att de skulle åka och såg till att ringa ganska tidigt. Kanske någon gång mellan 8-9.

"Vidare till Sthlm i eftermiddag." det tar max 5 timmar till Sthlm därifrån!

Men ok. Jag kan hålla med.
Citera
2013-08-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
"Vidare till Sthlm i eftermiddag." det tar max 5 timmar till Sthlm därifrån!

Men ok. Jag kan hålla med.

5timmar är jävligt högt räknat! Ca 4h med bil om du åker när det är trafik och tåg som de hade planerat att ta tar ca Max 3h högt räknat om du tar snabbtåg. Så brotom hade de inte egentligen på morgonen om de ändå skulle vara i Sthlm några dagar
Citera
2013-08-11, 10:36
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Troligtvis var SN:s plan att göra som han gjort förr, alltså sticka med pengarna, i detta fallet handpenningen. Han hade dock inte väntat sig att husägaren skulle ringa om pengarna. När Jens konfronterar honom får han panik och dödar Jens.
Jag tror du har helt rätt. Planen var hela tiden att lura Jens på pengar. Få honom att sälja lägenheten och lägga beslag på de pengarna. Någon Cypernresa skulle aldrig ske, Stefan brydde sig inte ens om att beställa ett pass. Jävla psykopatdåre. Tycker grymt synd om Jens som gick på allt Stefan sa. Känslan när han förstod att han blivit blåst.
Citera
2013-08-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrukostApan
5timmar är jävligt högt räknat! Ca 4h med bil om du åker när det är trafik och tåg som de hade planerat att ta tar ca Max 3h högt räknat om du tar snabbtåg. Så brotom hade de inte egentligen på morgonen om de ändå skulle vara i Sthlm några dagar

Åker han lagligt utan stopp tar det enligt Viamichelin 3h53min. Sen är det ju lastbilar, husbilar, husvagnar i vägen.
Citera
2013-08-11, 10:41
Medlem
Kommer man få veta anledningen o detaljerat om vad som hände tro? Eller kommer man bara få veta hur han blev dödad?
Citera
2013-08-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag tror du har helt rätt. Planen var hela tiden att lura Jens på pengar. Få honom att sälja lägenheten och lägga beslag på de pengarna. Någon Cypernresa skulle aldrig ske, Stefan brydde sig inte ens om att beställa ett pass. Jävla psykopatdåre. Tycker grymt synd om Jens som gick på allt Stefan sa. Känslan när han förstod att han blivit blåst.

Vet man om det fanns en Cypernresa bokad eller inte?

Jag är fruktansvärt berörd
Citera
2013-08-11, 10:44
Medlem
vanligajags avatar
http://www.expressen.se/gt/pojkvannen-forsokte-lura-missing-people/

Ursäkta om länken varit uppe tidigare. Men den är så viktig för att få grepp om SNs totala, kompletta galenskap så att jag tycker det är grymt.
Citera
2013-08-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Bögvärlden är väll inte alltför stor? Kan inget om denna värld..men jag kan i alla fall säga som jag gjorde tidigare att det var hans sexualitet som fällde honom...med 110% sannorlikhet hade han levat idag om han inte var homosexuell...mycket skumt folk i bögvärlden..såsom Andy Warhols mördare osv..

Visst är det så att fler homosexuella umgås med andra människor där den uttalade gemensamma nämnaren är deras sexuella läggning än bland hetrosexuella?
Det jag menar är att en homosexuell människa har fler homosexuella vänner än en hetrosexuell.
Citera
2013-08-11, 11:00
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrukostApan

Tog till 5 timmar för att man kanske stannar för paus osv. Käkar lite gott på vägen...

Håller med dig också. Dessutom har man ju inte tillgång till hotellrum förrän tidigast 12-13 heller..
Citera
2013-08-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Visst är det så att fler homosexuella umgås med andra människor där den uttalade gemensamma nämnaren är deras sexuella läggning än bland hetrosexuella?
Det jag menar är att en homosexuell människa har fler homosexuella vänner än en hetrosexuell.

Vad nu det har med saken att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Bögvärlden är väll inte alltför stor? Kan inget om denna värld..men jag kan i alla fall säga som jag gjorde tidigare att det var hans sexualitet som fällde honom...med 110% sannorlikhet hade han levat idag om han inte var homosexuell...mycket skumt folk i bögvärlden..såsom Andy Warhols mördare osv..
Nu dog ju Andy Warhol ca 20 år (av hjärtinfarkt) efter han blev skjuten av den galna bögen, så mördad blev Andy inte...
Citera
Medlem
I vilket skick är en kropp som legat 13 dygn i ett förråd (inonhusförråd antar jag)? Någon med lite medicinsk knowhow som kan upplysa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in