2013-08-11, 11:07
Medlem
Adazanims avatar
Hedersmord?
Citera
2013-08-11, 11:13
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
Alltså för att göra det kort, du tror alltså på detta med den amerikanska film-följtången om döden att döden är förutsatt oavsett vad du gör eller väljer i livet?...så om Jens hade varit hetro hade han dött liknande ändå och likaså med Andy Warhol?
Andy Warhol dog av komplikationer i samband med en gallblåse operation.
Citera
2013-08-11, 11:15
Moderator
v50s avatar
Kanske har varit uppe tidigare i tråden men GM ska ha ringt till MPS och låtsats vara Jens för att lura dem.

Citat:
När larmet gick ut om att Jens Janzon försvunnit hörde den nu mordmisstänkte pojkvännen av sig till Missing people - och låtsades vara Jens. – Han var väldigt bra på att förställa rösten, säger Eli*or Carl*son (n, s) på Missing people.
Uppgifterna bekräftas av polisen.
– Ja, jag har hört det att han lyckades lura dem, säger Le*f Sven*son (i, s) vid polisen i Värmland.

http://www.expressen.se/gt/pojkvannen-forsokte-lura-missing-people/
Citera
2013-08-11, 11:18
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag

Ursäkta om länken varit uppe tidigare. Men den är så viktig för att få grepp om SNs totala, kompletta galenskap så att jag tycker det är grymt.
Fy fan vilken vidirg människa! Hela skiten är så vidrigt och svårt att förstås. Hur kan man? Jaja, jag vet att SN måste vara tvärsjuk, men ändå...

Stackars, stackars anhöriga till Jens. Och Jens själv, förstås.
Citera
2013-08-11, 11:19
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Kanske har varit uppe tidigare i tråden men GM ska ha ringt till MPS och låtsats vara Jens för att lura dem.

Litet bakåt kan man ju titta! Den var postad för drygt en halvtimme sedan och max tio inlägg bakåt.
Citera
2013-08-11, 11:27
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsS
Det kan ta sin lilla tid att leta igenom alla avsnitt!
Ingen som vet lite mer specifikt?

Testa ring produktionsbolaget dock tvivlar jag på att de kommer lämna ut information om i vilket avsnitt han deltog i, förutsatt att det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av pojkarpojkarpojkar
Kommer man få veta anledningen o detaljerat om vad som hände tro? Eller kommer man bara få veta hur han blev dödad?

Det är möjligt att det kommer fram mer detaljer så småningom då det kan vara av intresse för polis/åklagare att veta vilka motiv som drev GM att döda jens.
Citera
2013-08-11, 11:30
Medlem
Vad skulle kräket med alla dessa pengar till hela tiden?
Missbrukade han eller levde lyxliv eller vadå?
Citera
2013-08-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Huset är inte betalt. Så varken dödsbo eller SN äger någonting. Ev kan de ingått ett avtal de måste lösa, men SN har inte råd att fullfölja affären och betala sin del. Han har garanterat inte beviljats banklån.

Enligt Expressen skulle ju huset betalats av de 2 milj SN fått av sin far. Pengar som inte fanns.

Så ingen risk SN tjänar 750 K (huset kostade 1.5 milj enl länk till mäklaren som lagts ut innan i tråden)
Var ju skönt att köpet inte var klart. Då behöver dödsboet inte utöver allt tragiskt ha en fastighetsaffär mellan en mördad och mördare att styra upp.
Citera
2013-08-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
Var ju skönt att köpet inte var klart. Då behöver dödsboet inte utöver allt tragiskt ha en fastighetsaffär mellan en mördad och mördare att styra upp.

Det kan bli problem om de ?? JJ ??skrivit på att de JJ? ska köpa kåken och det inte blir något köp.
Säljaren kan kräva köparen (dödsboet)på skadestånd.
Man får verkligen hoppas att säljarna till kåken har "överseende".
Senast redigerad av neo-2010 2013-08-11 kl. 11:39. Anledning: lagt till ord
Citera
2013-08-11, 11:46
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Det kan bli problem om de ?? JJ ??skrivit på att de JJ? ska köpa kåken och det inte blir något köp.
Säljaren kan kräva köparen (dödsboet)på skadestånd.
Man får verkligen hoppas att säljarna till kåken har "överseende".
Ja det vore skitvidrigt om säljarna skulle begära skadestånd för att affären inte blev av under rådande omständigheter.
Citera
2013-08-11, 11:47
Medlem
Jag funderar på det här med Cypernresan. Om det stämmer att SN inte ens hade något pass, så måste han ju redan ha planerat detta på något sätt. Kanske inte mordet i sig, men definitivt haft i planen att lura JJ på något vis, troligtvis på pengar.

De skulle om jag förstått rätt flyga till Cypern senare samma dag som mordet skedde, men SN hade inte ens ett pass. Hade han tänkt åka till flygplatsen i alla fall, och där komma på att han "glömt" passet hemma? Och sedan lämnat JJ på flygplatsen? Eller hur såg hans egentliga plan ut? Hade de ens biljetter till resan?

Mycket tragiskt det som hänt. SN har troligtvis någon form av psykisk störning i kombination med ett missbruk, som gör att han är i så starkt behov att pengar att han bokstavligt talat går över lik för att få tag i dem.
Citera
2013-08-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag funderar på det här med Cypernresan. Om det stämmer att SN inte ens hade något pass, så måste han ju redan ha planerat detta på något sätt. Kanske inte mordet i sig, men definitivt haft i planen att lura JJ på något vis, troligtvis på pengar.

De skulle om jag förstått rätt flyga till Cypern senare samma dag som mordet skedde, men SN hade inte ens ett pass. Hade han tänkt åka till flygplatsen i alla fall, och där komma på att han "glömt" passet hemma? Och sedan lämnat JJ på flygplatsen? Eller hur såg hans egentliga plan ut? Hade de ens biljetter till resan?

Mycket tragiskt det som hänt. SN har troligtvis någon form av psykisk störning i kombination med ett missbruk, som gör att han är i så starkt behov att pengar att han bokstavligt talat går över lik för att få tag i dem.

Stod det inte att han förmodligen blev mördad den 27 och det var tänkt att dom skulle åka till Cypern efter helgen, dvs tidigast måndag den 29 (Om jag minns FB-statusarna som det länkats till tidigare)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in