2013-08-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajahar
Gå tillbaka i tråden så får du veta.

Jag har läst igenom tråden och olika namnuppgifter förekommer.
Citera
2013-08-11, 13:22
Medlem
ArtFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasDeTorquemada
Att likna honom är nog rätt obehagligt oavsett om han rymt eller inte. Han är ju inte den vackraste mannen i landet direkt.

Tyckte han var rätt gullig. Ser ut som jultomtens missbrukande lillebror.

Citat:
Ursprungligen postat av Perrolf
Mannen på fotot heter Le*f Joh*nss*n.

Källa på det?
Citera
2013-08-11, 13:25
Medlem
jajahars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungoBongo
Jag kan tycka att det är väldigt konstigt att beteckna honom som farlig när han inte visat våldstendenser på 26 år. Kan gå in på första bästa krog och snabbt hitta folk som är mycket farligare. Om han nu är så farlig så varför gå med honom utanför kliniken? Psykiatrin med sina ologiska tankevurpor slutar aldrig att förvåna.

De allra flesta som "vårdas" inom rättspsyk är ganska harmlösa. Kan tänka mig att den här snubben uppfattades så också. Personalen trodde nog att han var tillräckligt passiviserad efter åratal av sederande medicinering.

Själv är jag mycket kritisk till just rättspsykiatrisk vård. Vissa har klara diagnoser som paranoid schizofreni men andra har väldigt luddiga diagnoser och de skulle förmodligen platsa bättre i fängelser. Om jag inte vore galen förr så skulle jag bli det efter en vecka på en rättspsyksavdelning och i synnerhet om man sitter med "särskild utskrivningprövning" vilket kan innebära att man aldrig kommer ut.
Citera
2013-08-11, 13:36
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danki
Tror snarare att det är Aftonbladet som bedömer honom som mycket farlig http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17268062.ab

Vad är det för tomtar som lyckas tappa bort honom undrar man ju.

Sen kan man ju undra.. Om han nu hade varit så jävla farlig inte fasen går man med honom på shoppingrunda på Coop? Denna beskrivning av rymling som extremt farlig kan ju också göra saker mycket värre för personen själv, då är han i fara istället ifall polisen konfronterar honom på fel sätt. Såna ex har vi sett flera gånger vid ingripande från polis. Om han verkligen ÄR farlig är det en annan sak. Men vad stämmer och inte kan man undra. Karsudden är dock ett ställe som inhyser de allra farligaste så kanske inte är någon överdrift. Men OERHÖRT klantigt av vårdarna att ens låta detta hända. Händer det något nu så ska fan de hållas ansvariga!
Citera
2013-08-11, 13:42
Medlem
Gargameliks avatar
Finns det någon mer detaljerad information om hans tidigare brott?
Citera
2013-08-11, 13:42
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perrolf
Mannen på fotot heter Le*f Joh*nss*n.
Det finns en person med det namnet intagen på Karsudden. Åldern stämmer också.
http://www.ratsit.se/19590525-Leif_Uno_Johansson_Katrineholm/Dd2ytMLdBlkjKJL0UxNKnFUlZVPivcLn66WoZfaJqyA
Citera
2013-08-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Sen kan man ju undra.. Om han nu hade varit så jävla farlig inte fasen går man med honom på shoppingrunda på Coop? Denna beskrivning av rymling som extremt farlig kan ju också göra saker mycket värre för personen själv, då är han i fara istället ifall polisen konfronterar honom på fel sätt. Såna ex har vi sett flera gånger vid ingripande från polis. Om han verkligen ÄR farlig är det en annan sak. Men vad stämmer och inte kan man undra. Karsudden är dock ett ställe som inhyser de allra farligaste så kanske inte är någon överdrift. Men OERHÖRT klantigt av vårdarna att ens låta detta hända. Händer det något nu så ska fan de hållas ansvariga!

Alla får utgång för eller senare om dom inte visar aggressiva tendenser efter en läkare träffat patienten ifråga. Inviduella bedömningar.

en plats kostar 2500 kr / dag även om han har rymt ska så kan bli ekonomiskt försvarbart om om han håller sig undan allt för länge herr Obelix-kopia så finns möjligheten han blir fri
Citera
2013-08-11, 13:53
Medlem
http://granskning.aftonbladet.se/filer/oskyldig/

Citat:
OSKYLDIG!

Detta är mitt fall!Jag har varit frihetsberövad i snart 25 år och visstas just nu på Karsuddens psykriatiska sjukhus för våldtäkt våldtäkts försök.Hävdade redan i rätten att jag va oskyldig,men blev utpekad av målsman/offer för våldtäkten…
Då det ej finns någon teknisk bevisning att brottet sket och att jag hävdar att jag e oskyldig så vill jag ha klarhet i detta mål.Nacka tingsrätt 870506-Domnr DB 190-målnr B417/86…
Rätten har funnit mig skyldig men i min värld e jag oskyldig!
Här på Udden ska jag bearbeta nått brott som jag ej begått, samt hur ska det ske???Får medicin för att glömma brottet, men vilket då..Som sagt jag är oskyldig och det ståt i domen att teknisk bevis att jag gjort detta ej finns..

Vill med detta att ni granskar denna dom/även tacksam för svar till mig Mobnr 0739314022
Hoppas även det finns en rättvisa ! ! !
Leif Uno Johansson
Citera
2013-08-11, 13:54
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Känner du dig tuff nu när du fick skryta om ditt förflutna? För information så är det i princip omöjligt att manipulera sina besparingar på Karsudden då det efter varje in- och utköp redovisas och kontrolleras av en vårdare för att pengarna sedan skall låsas in i ett skåp. Givetvis finns det luckor i alla system men jag betvivlar att denna Obelix-kopia till människa skulle klara av det. Jag tror dessutom inte ett dugg på att han kommit längre än 20 mil då hans intellekt är som ett spädbarns, men detta är givetvis hypoteser och jag kan ha fel.
Okej, jobbar du på det aktuella sjukhuset eller? Om ej; hur vet du att han är förståndshandikappad? Vårdas så gravt förståndshandikappade personer överhuvudtaget på rättspsyk?

Tystnadsplikten verkar inte vara prio nr.1 för de anställda inom psyk.
Citera
2013-08-11, 13:59
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yakrusux
http://granskning.aftonbladet.se/filer/oskyldig/
Verkar ju va rätt snubbe. Helt sjukt om det han säger stämmer, oskyldigt inspärrad i alla dessa herrans år.

Man kanske ska prova att ringa mobilnumret Fråga vart karln befinner sig och hjälpa honom med mat o logi samt en resa över sundet till Köpenhamn, he he. Så att tortyrsjukhuset Karsudden får stå där med skammen.
Citera
2013-08-11, 14:00
Medlem
Någon som har koll på hur det går med tillslaget mot lägenheten i Södertälje?
Citera
2013-08-11, 14:03
Medlem
Nu kan han snart vara fast: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17275093.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in