2013-08-11, 09:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
De kan omöjligt ha trott att kroppen aldrig skulle upptäckas på den platsen de valde. Min teori är fortfarande att denna plats var någon typ av "mellanlagring" (det lät osmakligt) och att en slutgiltig dumpning var planerad att ske inom den närmaste tiden efter mordet.

De var på fri fot alla tre fram till onsdag(?) då AJ greps. Jag tror att AJ lämnade Sverige så gott som omedelbart efter det att han släpptes.
De att nog inte räknat med att D&F skulle häktas så pass snabbt och på så sätt omintetgjordes deras slutliga dumpning.

AJ överlämnar sig till svenska ambassaden i Warszawa i hopp om att 4 veckor i naturen har gjort att spåren har försvunnit från kroppen. Han är troligen helt övertygad om att ifall det finns "små missförstånd i utredningen" så fixar hans välsmorda munläder detta.

Samtidigt så tycker jag att när i princip allt, brännplatser och kropp, finns inom ett par kilometer från D&Fs hem finns det skäl att undra ifall de är så dumma som det verkar?
Citera
2013-08-11, 09:39
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Räcker det inte att diska kniven noggrant och sedan stoppa tillbaks den i lådan/stället?
Särskilt om det är en kniv med "stålskaft" som är vanligt idag.

Om det mot alla odds skulle finnas en gnutta blod i någon vrå, ser man då hur gammalt blodet är? Och vet när det kommit dit, så det inte var när t.ex bo skurit sig senast i fingertoppen?

Jag vet faktiskt inte alls hur det fungerar om man diskar något sådant, om det finns något kvar? Dock lär det ju i sådant fall finnas något kvar på diskborsten eller svampen?
Citera
2013-08-11, 09:40
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du något sanningsenligt och vettigt att tillföra tråden? Att kalla någon som belägger en motsägelse för petitessjagare är bara att smita undan.

Det är väl så att Felix52 känner dom misstänkta i fallet? Vore intressant och veta hur väl du känner dom.
Citera
2013-08-11, 09:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Det är väl så att Felix52 känner dom misstänkta i fallet? Vore intressant och veta hur väl du känner dom.
Jag känner ingen.
Citera
2013-08-11, 09:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Jag vet faktiskt inte alls hur det fungerar om man diskar något sådant, om det finns något kvar? Dock lär det ju i sådant fall finnas något kvar på diskborsten eller svampen?
Three Amigos verkade ha varit upptagna med annat än att städa och diska. Om det finns ett mordvapen så är den troligen slängd någonstans efter vägen.
Citera
2013-08-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Eftersom vi inte vet ett smack(?) om något mordvapen, om det ens finns, så är ju frågan helt öppen.
Finns ett mordvapen, så kan det lika gärna funnits ha kvar i lägenheten och ligger bland samlingen bevismaterial.

Jag vet inte om Meegamind är en person som har bra koll på saker. Men om du ser mitt citat av honom 08.46 idag så verkar han mena att mordvapnet är nedgrävt mellan dumpningsplatsen och färden till DB:s bostad. Då bör man väl leta längs 44:an eller kanske första eller sista dungen på vägen Ås-Salstad-Tre Älgar.

Sorry om folk irriterar sig på mina inlägg. Känner mig ganska ignorerad här bara för att jag är ny i tråden och inget vet. Men man kan faktiskt tänka även om man inte vet något.
Citera
2013-08-11, 09:46
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Three Amigos verkade ha varit upptagna med annat än att städa och diska. Om det finns ett mordvapen så är den troligen slängd någonstans efter vägen.

Ja, det tror jag också. Nej, diska är det tråkigaste som finns och när man förmodligen är stressad och är i en sådan situation så har jag svårt att tro att man ställer sig och diskar.
Citera
2013-08-11, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
I ett fall som detta skulle vi väl nästan kunna förutsätta att den transporterande häktespersonalen vet vem den transporterande är?
De vet (nästan) alltid VEM det är. Det har jag aldrig påstått nåt annat.
Men inte lltid vad han är anklagad för.
Mycket mycket olikt.
Citera
2013-08-11, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Mycket möjligt att det är olagligt, men å andra sidan: åklagare behöver inte ens vara inblandad. Det rör sig inte om någon slags strafflindring eller liknande.

Återigen, jag TROR inte att det är så det gått till. Bara ett inlägg angående en diskussion som fördes om huruvida sådant här inträffar/inträffat/kan inträffa. För mig förefaller det inte alls osannolikt att FH eller DB till slut ger efter för det dåliga samvetet och säger "okej okej, jag var med om att dumpa kroppen, jag säger var hon ligger OM ni kan garantera att det inte kommer ut att jag golat, jag kan erkänna allting när jag ställs mot väggen med bevis som ni finner där, då är jag överbevisad om min skuld, så kan ni bara säga officiellt att uppgiften kommer från någon annanstans så ger jag er allt ni behöver". Behöver ju inte ens vara en advokat närvarande som kan påpeka den eventuella olagligheten i att låta den officiella upphittaren vara en annan person.

Olagligt eller inte olagligt, det är olagligt för polisen att puckla på arresterade personer också men det händer ändå.

Och med det lämnar jag den diskussionen eftersom det är 100% spekulation.

Jag har klurat på möjligheten om detta, och det du säger är ju inte orimligt.
Hur juridiken fungerar när bandspelaren är avstängd vet bara di inblandade, och eg. så går ju inte ÅK in i en förhandling eller avtal, utan får just information som gynnar utredningen.
Problemet är att det är riskfyllt och komplicerat när advokater, utredare mfl. blir inblandade.

Så efter det du delgivit så ger jag det dock en möjlighet.
Citera
2013-08-11, 09:52
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Absolut inte. Jag försvarar in AJ på något sätt. Kanske förklarar mig lite luddig eftersom jag blir påhoppad.
När jag tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten betyder inte det att jag skyddar någon. Vill bara att sanningen ska gälla. Jag tror dock att sanningen räcker, om inte de juridiska turerna lägger krokben, att ÅK kommer i AJ:s fall yrka på dråp. De övrigas inblandning har jag tyvärr lite svårt att bedömma i nuläget.

Felix52, känner du dom misstänkta i fallet? I så fall kan du beskriva hur dom är som personer?
Citera
2013-08-11, 09:54
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
De vet (nästan) alltid VEM det är. Det har jag aldrig påstått nåt annat.
Men inte lltid vad han är anklagad för.
Mycket mycket olikt.

Absolut, slarvigt av mig. Detta känns som ett sådant fall där personalen kan förväntas veta både den transporterades identitet samt vad han är misstänkt för. Det var det jag menade.
Citera
2013-08-11, 09:55
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De var på fri fot alla tre fram till onsdag(?) då AJ greps. Jag tror att AJ lämnade Sverige så gott som omedelbart efter det att han släpptes.
De att nog inte räknat med att D&F skulle häktas så pass snabbt och på så sätt omintetgjordes deras slutliga dumpning.

AJ överlämnar sig till svenska ambassaden i Warszawa i hopp om att 4 veckor i naturen har gjort att spåren har försvunnit från kroppen. Han är troligen helt övertygad om att ifall det finns "små missförstånd i utredningen" så fixar hans välsmorda munläder detta.

Samtidigt så tycker jag att när i princip allt, brännplatser och kropp, finns inom ett par kilometer från D&Fs hem finns det skäl att undra ifall de är så dumma som det verkar?

Jag är inne på samma linje som dig där. I väldigt många fall släpps ju misstänkta snabbt ut ur häktet. De hade nog räknat med samma sak för deras del om de alls skulle bli häktade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in