2013-08-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag håller verkligen med om detta! Var hon inlindad i något så borde mattan/överkastet eller vad det kan ha varit sugit upp blodet.

Men kan det inte vara så att man tänkt sig stänga in blodet i något plastigt och det fungerar utmärkt i golvläge men när man bär in paketet i hissen så börjar det rinna runt och ha sig - är inte det en möjlig lösning till varför blod verkar pysa ut plötsligt?
Citera
2013-08-11, 00:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Petitessjagare betackar jag mig för. Har du något vettigt att tillföra tråden själv?
Har du något sanningsenligt och vettigt att tillföra tråden? Att kalla någon som belägger en motsägelse för petitessjagare är bara att smita undan.
Citera
2013-08-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är nog inte enda gången i kväll Felix52 är motsägelsefull.

Först tror hen att Ida levde när hon lämnade lägenheten. Sedan vet hen ingenting.

Och du menar vad. Börjar du bli virrpanna också?
Citera
2013-08-11, 00:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och du menar vad. Börjar du bli virrpanna också?
Då återger jag hela diskussionen.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Därför jag så envist tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten. Allvarligt skadad eller halvt medvetslös.
Nej, hon blödde så lite att hon mycket väl kan ha varit död.
Exakt!
Varför tror du då så envist att hon kan ha levt?
Har bevittnat en del lägenheter där hangemäng har förekommit, även med dödlig utgång.
Mängden blod brukar inte vara relevant med händelsens utgång.
Hade hon vari död i lägenheten borde det inte varit några större mängder i trapphuset eller hissen.
Eftersom hon led av någon form av blödarsjuka och detta ihop med ev. alkoholintag kan skadeplatsen se värre ut än vad den är.

Jag kan ha helt fel. Bygger bara mina teorier utifrån egna erfarenheter.
Först tror du envist att Ida levde, sedan vet du ingenting.
Citera
2013-08-11, 01:20
Medlem
Först går polisen ut med misstänkt människorov, då måste de haft en tanke att hon kunde vara vid liv trots blod i lägenheten.
Senare mord pga. allt blod i lägenheten, ingen som kan överleva en sådan blodförlust.
Jag tycker inte det ser ut som det är så mycket blod i trappuppgången.
Jag har svårt att förstå dropparna i entrén och att ingen klivit i dom, någon kan ju gått i det där det är ut smetat och görat runt det för att ta bort ett fotspår.
Citera
2013-08-11, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Först går polisen ut med misstänkt människorov, då måste de haft en tanke att hon kunde vara vid liv trots blod i lägenheten.
Senare mord pga. allt blod i lägenheten, ingen som kan överleva en sådan blodförlust.
Jag tycker inte det ser ut som det är så mycket blod i trappuppgången.
Jag har svårt att förstå dropparna i entrén och att ingen klivit i dom, någon kan ju gått i det där det är ut smetat och görat runt det för att ta bort ett fotspår.

Men de sa väl från början att de inte trodde någon kunde överleva att mista så mycket blod? Kanske det var av taktiska själ de bytte rubricering för att det skulle kunna ta in AJ. De hade ju inte mycket att gå på för att hålla honom för mord och det räckte ju inte ens för att ha kvar honom för människorov heller.
Citera
2013-08-11, 01:33
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men de sa väl från början att de inte trodde någon kunde överleva att mista så mycket blod? Kanske det var av taktiska själ de bytte rubricering för att det skulle kunna ta in AJ. De hade ju inte mycket att gå på för att hålla honom för mord och det räckte ju inte ens för att ha kvar honom för människorov heller.

Det är inte taktik. Det ör förundersökningen som kommit längre, men brottsrubriceringen är inte klar för det.

Kammaråklagare Eva Johnsson kommenterar häktningen till TTELA:

- Tingsrätten har delat min bedömning att bevisningen är tillräcklig för på sannolika skäl misstänkt för mord, men det är inte samma sak som ett åtal. Vi har en bra bit kvar.
Citera
2013-08-11, 01:33
Medlem
Jämförelser med M*ts *lm och L*nda Ch*n angående att hennes kropp var så illa tilltygad att det inte gick att fastställa hur hon dött. Var inte hennes kropp bränd till råga på eländet att ha legat ute i flera veckor? Det försvårar ju helt klart, sedan vet vi inte heller om hon var utsatt för något lika våldsamt som IF var. Tills vidare får vi ju lita på polisens ord att det var väldigt stora mängder blod i lägenheten, det tyder på ett mycket våldsamt förfarande. Vad gäller L*nda Ch*n har vi inga sådana uppgifter alls.

Så det är inte bara att dra paralleller mellan de båda fallen och hävda att det inte kommer att gå att fastställa dödsorsak för IF bara för att fallet var så med L*nda Ch*n då det är helt olika förutsättningar. Enda likheten är ju faktiskt att båda legat i terrängen i ca 5 veckor.
Citera
2013-08-11, 01:39
Bannlyst
Citat:
Alla tre torde väl var insyltade redan. Den som förorsakade de dödliga skadorna får stå för sitt.
De som servade GM får sona för sitt.

Att AJ haft ihjäl henne och sen har han fått DB och FH att transportera bort henne, de får straff för detta. Du vill hävda mot Polisens åsikter att hon levde när de transportera bort henne. Detta gör att om AJ nekar (för att han inte vill sitta livstid på kåken) så blir även de som "bara" transportera delaktiga i mordet. Personligen tycker jag det räcker (med straff för det de faktisk gjort) för killarna att AJ dragit in dem i skiten för något han gjort.

Mest kan man se dina funderingar på att du vill hjälpa till att avlasta AJ från straff och lägga det på de 2 transportörerna, det är ju inte snällt, så varför vill du dessa 2 extra mycket skit?
Citera
2013-08-11, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Att AJ haft ihjäl henne och sen har han fått DB och FH att transportera bort henne, de får straff för detta. Du vill hävda mot Polisens åsikter att hon levde när de transportera bort henne. Detta gör att om AJ nekar (för att han inte vill sitta livstid på kåken) så blir även de som "bara" transportera delaktiga i mordet. Personligen tycker jag det räcker (med straff för det de faktisk gjort) för killarna att AJ dragit in dem i skiten för något han gjort.

Mest kan man se dina funderingar på att du vill hjälpa till att avlasta AJ från straff och lägga det på de 2 transportörerna, det är ju inte snällt, så varför vill du dessa 2 extra mycket skit?

Absolut inte. Jag försvarar in AJ på något sätt. Kanske förklarar mig lite luddig eftersom jag blir påhoppad.
När jag tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten betyder inte det att jag skyddar någon. Vill bara att sanningen ska gälla. Jag tror dock att sanningen räcker, om inte de juridiska turerna lägger krokben, att ÅK kommer i AJ:s fall yrka på dråp. De övrigas inblandning har jag tyvärr lite svårt att bedömma i nuläget.
Citera
2013-08-11, 02:32
Medlem
Citat:
Absolut inte. Jag försvarar in AJ på något sätt. Kanske förklarar mig lite luddig eftersom jag blir påhoppad.
När jag tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten betyder inte det att jag skyddar någon. Vill bara att sanningen ska gälla. Jag tror dock att sanningen räcker, om inte de juridiska turerna lägger krokben, att ÅK kommer i AJ:s fall yrka på dråp. De övrigas inblandning har jag tyvärr lite svårt att bedömma i nuläget.

Går det ens att fastställa dödsögonblicket så här långt i efterhand?
Vi vet ju inte ens ifall dom kan fastställa dödsorsaken än så länge utan allt är ju bara lösa spekulationer och antaganden just nu!

Helt klart är ju att hon på något sätt tillfogades så pass svåra skador i lägenheten att hon sannolikt antingen redan var avliden eller åtminstone medvetslös och döende när hon bars ut ur lägenheten!
Jag tror inte ens att GM kollade detta eller ens brydde sig vid tillfället för det enda han tänkte på då var att rädda sitt eget skinn och få undan kroppen! Och har han ens de medicinska kvalifikationerna som krävs för att kunna avgöra ifall någon är avliden och bortom allt hopp? Det kan väl egentligen bara en läkare avgöra till 100%?
Bara en spekulation, hade hon kunnat klara sig om hon hade fått läkarvård direkt istället för att bli dumpad i skogen? Hade hon kunnat klara sig trots blodförlusten och ett eventuellt hjärtstillestånd? Allt beror ju på vilka skador hon hade och om dom kan konstatera detta vid obduktionen!

Lämnar dessa jobbiga spekulationer om detta tills vidare! Tror inte att någon av oss här på tråden i nuläget med bestämdhet kan avgöra om flickan var vid liv eller inte i trapphuset! Åtminstone inte innan det finns mer fakta att tillgå!
Citera
2013-08-11, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Trevligt! Hoppas detta för tråden vidare och att vi alla får mer insikt i fallet. Höga herrar försvann på 60-talet nån gång.

Vad tror du om tråden nu när kroppen har hittats.
Kommer det att bli någon fällande dom mot någon gärningsman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in