2013-08-11, 07:50
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tack gör de sista orden där! Det tjatas så förbannat om saker som kan läggas åt sidan. Just nu skulle den här tråden lika gärna kunna stå still för inget här inne är till någon hjälp i utredningen. Polisen har kroppen, innan de hade det var den
här tråden viktig.
Edit: "gör" ska vara "för" förstås

Fast syftet med Flashback är ju inte att vara en utredande del av MPS, utan FB är ju ett forum där man kan diskutera saker i oändlighet, oavsett ämne.
Citera
2013-08-11, 08:30
Medlem
silbersky007s avatar
Kan det här ha samband med I fallet

http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2287116

Bil körde in i villa på dannebacken
Citera
2013-08-11, 08:34
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Kan det här ha samband med I fallet

http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2287116

Bil körde in i villa på dannebacken

Vad får dig att tro att det har med fallet att göra? Vart ser du sambandet?
Citera
2013-08-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Här har du min teori:

AJ och id* börjar bråka efter samtalet med PT. Troligtvis för att hon försvarar P.T angående något som Han inte tål och A.J drar kniv ( han har en förkärlek till knivar) och hugger id* . Inte för att döda men utgången blir "antagligen" sådan med tanke på mängden blod.

A.J kastar sig iväg på sin mc för att söka upp D.B. När han kommer fram till D.B befinner sig både D.B och F.H där.(hemma hos D.B).

Dem tre gärningsmännen beger sig i D.B:s s40 till B.O:s lägenhet för att lyfta ut kroppen.
Sedan åker dem till ett väl uttänkt ställe för att sedan dumpa kroppen där A.J ( som funderat många gånger över hur han ska bete sig i en sådan situation) räknar med att den aldrig kommer att hittas.

Sedan åker dem vidare till ännu en plats för att gräva ner "mord" vapnet, för att sedan återvända till D.B
Där dem hämtar nya kläder och ännu en bil.
De stannar nu för att bränna upp D.B:s s40, samtidigt som dem byter kläder och lägger dem blodiga i en säck för att senare åka vidare i den "rena" bilen och stannar till på ännu ett ställe för att bränna upp kläderna som också i härvan skall vara det sista bevisen...

AJ åker hem till sig på sin mc och uppdaterar sedan sin fb med något meningslöst inlägg om vädret.
Hans mor får påhälsning NI sön kväll och AJ får då sannolikt redan på söndag reda på att han är eftersök.

Han ger sig ut på en biltur för att låtsas ovetande och för att dra ut på hela utredningen för att sedan när han känner sig redo, kontaktar sin advokat för att oskyldigt stövla in på polisstationen för att "hjälpa till".

Allt har Hittils gått helt enligt hans planer och därför finns det inget tvivel om att A.J är skyldig till detta dåd. Då ingen annan skulle klara av att utföra ett då kallt dåd utan att ännu sitta häktad.

Tack o hej

Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
hade jag vetat det så hade hon såklart vart hittad. Jag skulle tro att hon ligger på mark enbart täckt av något( på en plats där ingen söker) för att djuren så fort som möjligt ska få henne att försvinna av sig själv.

Det tar tid att läsa ikapp. Hur kan du veta så mycket? Hur visste du att det finns två brandplatser? Finns kniven som du nämner också nära DB:s hem, nedgrävd på ett ställe som du säger? Har någon letat efter en nygrävd plats efter en kniv? Har man hittat någonstans där det grävts och bara tittat efter en kropp där? Sorry att jag ställer en massa dumma frågor som kanske redan är besvarade i tråden.
Citera
2013-08-11, 08:49
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Det tar tid att läsa ikapp. Hur kan du veta så mycket? Hur visste du att det finns två brandplatser? Finns kniven som du nämner också nära DB:s hem, nedgrävd på ett ställe som du säger? Har någon letat efter en nygrävd plats efter en kniv? Har man hittat någonstans där det grävts och bara tittat efter en kropp där? Sorry att jag ställer en massa dumma frågor som kanske redan är besvarade i tråden.

Men du har hunnit läsa att hon är hittad, eller?
Citera
2013-08-11, 09:10
Medlem
Grotrockens avatar
Efter ett besök på fyndplatsen igår kan jag egentligen bara komma på tre anledningar till att placera kroppen där.
Liten väg med minimal trafik vilket minskar risken för upptäckt under utförandet.
Det finns möjlighet att stanna bilen vid vägen utan att den är synlig från något hus.
Dumpning nära vägen vilket gjort det möjligt att utföra hela operationen på så kort tid som ett par minuter från det att bilen stannade tills den rullade iväg igen.

De kan omöjligt ha trott att kroppen aldrig skulle upptäckas på den platsen de valde. Min teori är fortfarande att denna plats var någon typ av "mellanlagring" (det lät osmakligt) och att en slutgiltig dumpning var planerad att ske inom den närmaste tiden efter mordet.

Har det framkommit någon mer information om att polisen fått in tips om aktivetet längs den aktuella vägen under natten? Var det den vägen MPS åsyftade när de talade om en ny vägsträcka. Tydligen har polisen varit runt och spanat längs vägen så sent som dagen innan kroppen återfanns.
Citera
2013-08-11, 09:16
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Efter ett besök på fyndplatsen igår kan jag egentligen bara komma på tre anledningar till att placera kroppen där.
Liten väg med minimal trafik vilket minskar risken för upptäckt under utförandet.
Det finns möjlighet att stanna bilen vid vägen utan att den är synlig från något hus.
Dumpning nära vägen vilket gjort det möjligt att utföra hela operationen på så kort tid som ett par minuter från det att bilen stannade tills den rullade iväg igen.

De kan omöjligt ha trott att kroppen aldrig skulle upptäckas på den platsen de valde. Min teori är fortfarande att denna plats var någon typ av "mellanlagring" (det lät osmakligt) och att en slutgiltig dumpning var planerad att ske inom den närmaste tiden efter mordet.

Har det framkommit någon mer information om att polisen fått in tips om aktivetet längs den aktuella vägen under natten? Var det den vägen MPS åsyftade när de talade om en ny vägsträcka. Tydligen har polisen varit runt och spanat längs vägen så sent som dagen innan kroppen återfanns.

Jag tror att de har passerat och haft lite panik, man kan inte åka runt med en kropp hur länge som helst och leta lämplig och bra plats, så därför väljer de att dumpa henne där. Dock har jag svårt att tro att de skulle åka tillbaka för att flytta kroppen en gång till.
Citera
2013-08-11, 09:16
Medlem
Om vi ska påbörja en ny spaningsdiskussion...

Vart tror ni de har dumpat mordvapnet?

Givetvis svårt att svara på då vi inte vet om det ens finns något mordvapen. Hon kan ju ha blivit slagen till döds. Puttad till döds så att hon slagit i någon möbel och börjat blöda. Kanske har polisen redan hittat något i hennes hem som de tror är mordvapnet?

Men om vi utgår från att AJ använt någon typ av vapen. Kniv gissar jag då på eftersom det var så mycket blod. Nu när vi vet vart kroppen var dumpad. Vad är ett realistiskt läge att slänga kniven i så fall? Kan de ha gjort det i dammen där de stannade till med bilarna?
Citera
2013-08-11, 09:20
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Jag tror att de har passerat och haft lite panik, man kan inte åka runt med en kropp hur länge som helst och leta lämplig och bra plats, så därför väljer de att dumpa henne där. Dock har jag svårt att tro att de skulle åka tillbaka för att flytta kroppen en gång till.

Vi får se om vi någonsin får veta hur de tänkte.
Citera
2013-08-11, 09:23
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky

Givetvis svårt att svara på då vi inte vet om det ens finns något mordvapen. Hon kan ju ha blivit slagen till döds. Puttad till döds så att hon slagit i någon möbel och börjat blöda. Kanske har polisen redan hittat något i hennes hem som de tror är mordvapnet?

Men om vi utgår från att AJ använt någon typ av vapen. Kniv gissar jag då på eftersom det var så mycket blod. Nu när vi vet vart kroppen var dumpad. Vad är ett realistiskt läge att slänga kniven i så fall? Kan de ha gjort det i dammen där de stannade till med bilarna?
Eftersom vi inte vet ett smack(?) om något mordvapen, om det ens finns, så är ju frågan helt öppen.
Finns ett mordvapen, så kan det lika gärna funnits ha kvar i lägenheten och ligger bland samlingen bevismaterial.
Citera
2013-08-11, 09:24
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky

Om det använt sig av ett tillhygge så tror jag att de har tagit det med sig och dumpat det, antingen efter vägen eller i någon damm/sjö i närheten.
Citera
2013-08-11, 09:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Om det använt sig av ett tillhygge så tror jag att de har tagit det med sig och dumpat det, antingen efter vägen eller i någon damm/sjö i närheten.
Räcker det inte att diska kniven noggrant och sedan stoppa tillbaks den i lådan/stället?
Särskilt om det är en kniv med "stålskaft" som är vanligt idag.

Om det mot alla odds skulle finnas en gnutta blod i någon vrå, ser man då hur gammalt blodet är? Och vet när det kommit dit, så det inte var när t.ex bo skurit sig senast i fingertoppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in