Citat:
Ursprungligen postat av
Felix52
Absolut inte. Jag försvarar in AJ på något sätt. Kanske förklarar mig lite luddig eftersom jag blir påhoppad.
När jag tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten betyder inte det att jag skyddar någon. Vill bara att sanningen ska gälla. Jag tror dock att sanningen räcker, om inte de juridiska turerna lägger krokben, att ÅK kommer i AJ:s fall yrka på dråp. De övrigas inblandning har jag tyvärr lite svårt att bedömma i nuläget.
Går det ens att fastställa dödsögonblicket så här långt i efterhand?
Vi vet ju inte ens ifall dom kan fastställa dödsorsaken än så länge utan allt är ju bara lösa spekulationer och antaganden just nu!
Helt klart är ju att hon på något sätt tillfogades så pass svåra skador i lägenheten att hon sannolikt antingen redan var avliden eller åtminstone medvetslös och döende när hon bars ut ur lägenheten!
Jag tror inte ens att GM kollade detta eller ens brydde sig vid tillfället för det enda han tänkte på då var att rädda sitt eget skinn och få undan kroppen! Och har han ens de medicinska kvalifikationerna som krävs för att kunna avgöra ifall någon är avliden och bortom allt hopp? Det kan väl egentligen bara en läkare avgöra till 100%?
Bara en spekulation, hade hon kunnat klara sig om hon hade fått läkarvård direkt istället för att bli dumpad i skogen? Hade hon kunnat klara sig trots blodförlusten och ett eventuellt hjärtstillestånd? Allt beror ju på vilka skador hon hade och om dom kan konstatera detta vid obduktionen!
Lämnar dessa jobbiga spekulationer om detta tills vidare! Tror inte att någon av oss här på tråden i nuläget med bestämdhet kan avgöra om flickan var vid liv eller inte i trapphuset! Åtminstone inte innan det finns mer fakta att tillgå!