2013-08-10, 23:33
Medlem
annzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Någon som vet var DB bodde i Halland när han häktades?

Förlåt om någon redan svarat på detta - ja, i ett pyttelitet samhälle mellan Falkenberg och Ullared ungefär.
Citera
2013-08-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag räknar inte ut rättsläkarna, men eftersom vi haft ett fall nyligen där inte en specifik dödsorsak kunde fastställas just på grund av att kroppen var så svårt sargad i de vitala delarna så blir jag lite orolig, vill absolut inte ha ett M*ts *lm fall till så nära inpå.

Det här fallet är nog inget större problem att ro hem tekniskt.
Fem veckor påklädd i naturen, inga problem. Varför? Alla inblandade i dramat är identifierade.

Hade det inte varit Ida som låg i bäcken utan någon helt annan, då hade det blivit problem.

Det är oftast inte konditionen på den som hittas som är problemet, utan omständigheterna runt omkring.
Citera
2013-08-10, 23:34
Medlem
annzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Så det är D.B och F.H som sitter anhållna? Någon tidigare sa väl att D.B blev hämtad i morsans stuga.

Ännu en gång ber jag om ursäkt om detta redan blivit besvarad - hans mamma har ingenting med stugan att göra.
Citera
2013-08-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Där ser man. Det fanns inte i närheten så mycket blod i trapphuset som i sängen på bilderna du visade. Frågan är hur mycket som egentligen påträffades i lägenheten. Det lät i början av tråden som att det var enormt mycket men hur det upplevs beror uppenbarligen på hur mycket kunskap i ämnet som betraktaren har.

Därför jag så envist tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten. Allvarligt skadad eller halvt medvetslös.
Citera
2013-08-10, 23:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Därför jag så envist tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten. Allvarligt skadad eller halvt medvetslös.
Nej, hon blödde så lite att hon mycket väl kan ha varit död.
Citera
2013-08-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, hon blödde så lite att hon mycket väl kan ha varit död.

Exakt!
Citera
2013-08-10, 23:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Exakt!
Varför tror du då så envist att hon kan ha levt?
Citera
2013-08-10, 23:50
Medlem
Bernbos avatar
Citat:

Varför inte? Ingenting är omöjligt.
Citera
2013-08-10, 23:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernbo
Varför inte? Ingenting är omöjligt.
Ingetdera är omöjligt. Jag hävdar varken det ena eller det andra. Men jag frågade Felix52 varför hen hävdar det så envist.
Citera
2013-08-10, 23:53
Medlem
Citat:
Fem veckor påklädd i naturen, inga problem. Varför? Alla inblandade i dramat är identifierade.

Hade det inte varit Ida som låg i bäcken utan någon helt annan, då hade det blivit problem.

Det är oftast inte konditionen på den som hittas som är problemet, utan omständigheterna runt omkring.

Håller med om detta. Om ÅK inte kan sy ihop ett mål med en lång och förmodligen relativt komplett indiciekedja, inkl. telefonlistor, teknisk analys av den brända S40:n, teknisk analys av RDY:s fynd vid 'bp2', eventuella vittnen PLUS obduktionsresultatet av Id@s kropp, så vore det en smärre skandal.

Om det finns en 'mastning' som kan slå fast tidpunkten då FH/DB anlände till BP, så kan även tidsramen för mordet fastställas.

Tillägg: Och som 'Mogge12' så klokt inflikade i inlägg #22522: "Sedan tror jag inte AJ ringde till polarna för att forsla bort en levande människa?"
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-11 kl. 00:09. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-11, 00:01
Medlem
Citat:

Har bevittnat en del lägenheter där hangemäng har förekommit, även med dödlig utgång.
Mängden blod brukar inte vara relevant med händelsens utgång.
Hade hon vari död i lägenheten borde det inte varit några större mängder i trapphuset eller hissen.
Eftersom hon led av någon form av blödarsjuka och detta ihop med ev. alkoholintag kan skadeplatsen se värre ut än vad den är.

Jag kan ha helt fel. Bygger bara mina teorier utifrån egna erfarenheter.
Citera
2013-08-11, 00:04
Medlem
upsteppers avatar
Citat:

Fast nu låg inte I*a i någon bäck. Hon hittades en bit ifrån bäcken, på torra land,
i ett buskage en liten bit från vägen.
Att en polis på en av bilderna tittar ner i bäcken betyder inte
att I*a låg där, den polisen tittade ner i bäcken av annan anledning.
Q har visat på kartan exakt var kroppen hittades, tack för karta m m.
Senast redigerad av upstepper 2013-08-11 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in