2013-08-11, 00:08
Medlem
Wagner67s avatar
Om hon avled i lägenheten och flyttades (troligen inlindad i något) kanske en timme senare så är blodstänket i trapphuset ett mysterium.
Citera
2013-08-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, hon blödde så lite att hon mycket väl kan ha varit död.

Vid avstympning av kroppsdel så kryper blodkärlen ihop. Det blöder nästan inget alls, en reaktion från kroppen som stryper blodådrorna. Efter 1 Timme så avtar detta. Vet inte om detta gäller större sår med
Citera
2013-08-11, 00:15
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SKL bedömer att det är ca 2 dl. http://img94.imageshack.us/img94/1206/kvf.pdf
Mordoffret har förlorat minst 2 liter blod och mer än 90 % har absorberats av bäddmadrassen som antas ha legat mellan mordoffret och bäddmadrassen på bilderna.

Jag bedömer att vi har sett hälften så mycket blod på bilderna från trapphuset i Trollhättan, en dl.

Jag tror att du har helt rätt. Att "offret har förlorat minst 2 liter blod" är dessutom den tumregel som används för att avgöra om blödningarna varit livshotande (över 40% av blodvolymen). Man kan ha det i åtanke, en borttransporterad kropp kan innehålla lika mycket blod som hittas på brottsplatsen och därmed inte nödvändigtvis vara kliniskt död vid transporten.
Citera
2013-08-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piruk
Vid avstympning av kroppsdel så kryper blodkärlen ihop. Det blöder nästan inget alls, en reaktion från kroppen som stryper blodådrorna. Efter 1 Timme så avtar detta. Vet inte om detta gäller större sår med

Har du då tagit in en blödarsjuk i din hypotes?
Citera
2013-08-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Har du då tagit in en blödarsjuk i din hypotes?
Blödarsjuk när blodet inte koagulerar, har inget med blodådrorna att göra....
Citera
2013-08-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Fast nu låg inte I*a i någon bäck. Hon hittades en bit ifrån bäcken, på torra land,
i ett buskage en liten bit från vägen.
Att en polis på en av bilderna tittar ner i bäcken betyder inte
att I*a låg där, den polisen tittade ner i bäcken av annan anledning.
Q har visat på kartan exakt var kroppen hittades, tack för karta m m.

Jag vet var hon hittades.
Vad tycker du är problemet?
Citera
2013-08-11, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner67
Om hon avled i lägenheten och flyttades (troligen inlindad i något) kanske en timme senare så är blodstänket i trapphuset ett mysterium.
Jag håller verkligen med om detta! Var hon inlindad i något så borde mattan/överkastet eller vad det kan ha varit sugit upp blodet.
Citera
2013-08-11, 00:27
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piruk
Blödarsjuk när blodet inte koagulerar, har inget med blodådrorna att göra....

Vid stora blödningar spelar det inte så stor roll om man är blödarsjuk eller inte.
Citera
2013-08-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det här fallet är nog inget större problem att ro hem tekniskt.
Fem veckor påklädd i naturen, inga problem. Varför? Alla inblandade i dramat är identifierade.

Hade det inte varit Ida som låg i bäcken utan någon helt annan, då hade det blivit problem.

Det är oftast inte konditionen på den som hittas som är problemet, utan omständigheterna runt omkring.

Felaktigt påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Fast nu låg inte I*a i någon bäck. Hon hittades en bit ifrån bäcken, på torra land,
i ett buskage en liten bit från vägen.
Att en polis på en av bilderna tittar ner i bäcken betyder inte
att I*a låg där, den polisen tittade ner i bäcken av annan anledning.
Q har visat på kartan exakt var kroppen hittades, tack för karta m m.

Rätt!

Citat:
Jag vet var hon hittades.
Vad tycker du är problemet?

Problemet för övriga läsare av tråden, är att Felix52 kommer med motsägelsefulla påståenden och saker som inte stämmer.
Citera
2013-08-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag håller verkligen med om detta! Var hon inlindad i något så borde mattan/överkastet eller vad det kan ha varit sugit upp blodet.

Om kroppen exempelvis var inrullad i en matta, typ Wilton, kan blod mycket väl ha runnit ut vid huvud- och fotändan när paketet bars ut. En sådan matta absorberar inte så bra och har ofta en något fettig yta.

Nåväl, det visar sig... Kan ske.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-11 kl. 00:35.
Citera
2013-08-11, 00:38
Medlem
Citat:
Felaktigt påstående.

Rätt!

Problemet för övriga läsare av tråden, är att Felix52 kommer med motsägelsefulla påståenden och saker som inte stämmer.

Petitessjagare betackar jag mig för. Har du något vettigt att tillföra tråden själv?
Citera
2013-08-11, 00:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Felaktigt påstående.

Rätt!

Det är nog inte enda gången i kväll Felix52 är motsägelsefull.
Citat:
Därför jag så envist tror att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten. Allvarligt skadad eller halvt medvetslös.
Citat:
Har bevittnat en del lägenheter där hangemäng har förekommit, även med dödlig utgång.
Mängden blod brukar inte vara relevant med händelsens utgång.
Hade hon vari död i lägenheten borde det inte varit några större mängder i trapphuset eller hissen.
Eftersom hon led av någon form av blödarsjuka och detta ihop med ev. alkoholintag kan skadeplatsen se värre ut än vad den är.

Jag kan ha helt fel. Bygger bara mina teorier utifrån egna erfarenheter.
Först tror hen att Ida levde när hon lämnade lägenheten. Sedan vet hen ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in