Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Hur är det fatt med din logik och förstånd arma människa? Jag kan använda koranen som det sanna budskapet och det är exakt det jag gör märker du väl.
Ok, så du går på önsketänkande alltså. Ingenting blir korrekt bara för att du önskar det. Så att du pratar om ett sant budskap kan vi ta med en nypa salt.
Citat:
Jag tänker inte välja sida här. Jag var inte där och vet inte hela historien. Det som står i tidningar och massmedia tar jag med en nypa salt. Flickor har rätt till utbildning med killar och tjejer ska gå separata skolor. Problemet löst. HAHA Snowden-fallet är en gammal historia. Jag påpekade det för att det passade perfekt i diskussionen, ett land som USA som kallar sig för demokrat och ska ha mänskliga rättigheter håller stenkoll inte bara på sina invånare utan andra länders också i smyg och när det kommer ut vill de gripa den ''skyldige''. Det handlar om spioneri.
Brukar du ha svårt att välja sida när vuxna män skjuter skolflickor i huvudet? Uppenbart eftersom du är en rättroende muslim. Det händer en hel del sånt här i din religions namn. Du har dock inga problem att fördöma USA och Israel utan att ha varit närvarande. Så du har tydligen olika måttstockar för dina bedömningar. Snowden-fallet är en dålig jämförelse till denna händelse men du vill ju gärna få in USA på något hörn så därför blir det så här tydligen. Men du menar kanske att flickan avslöjade hur jävla skenheliga talibanerna är.
Citat:
Det är nåt allvarligt fel på dig. Du förstår ingenting om varken religion eller nåt annat. Gud behöver inte människors dyrkan, Gud har skapat människan för att testa henne och de goda får evigt liv i lycksaligheter och de onda får evigt liv i plåga och elände. Man tror och lever rättfärdigt för sin egen skull och inte någon annan. Du är beroende som människa och Gud är oberoende. Nu kommer du neka även detta men neka du först så ska jag bemöta det.
Men det är ju du som har en gud som kräver total lydnad och kärlek för att inte tortera dig i all evighet. Du fick en möjlighet att vara med i klubben, eller troligen hade du inte mycket annat att välja på och nu försöker du ständigt "skrämmas" med helvetet för alla som inte tror det du säger. Men din gud är uppenbart beroende av att vara dyrkad. Eftersom din allsmäktige gud också redan vet resultatet av dessa tester så är det ett onödigt spel.
Citat:
Jag ser tydligt att du inte alls förstår texter så bra, jag är tvungen att bryta meningar i minsta beståndsdelar för att du ska få ett hum om vad man menar. Din logik och läsförståelse är det synd om men låt gå för det vi säger att din logik frodas men till vilken nytta?
Vad är det för fel att jämställa din gud med tidigare gudar? Det bygger på samma koncept. Ett mystiskt väsen som ingen kan se med övernaturliga krafter. Same shit new wrapping.
Citat:
Jag behöver inte det. Som jag sa förut är min mening inte att ge dig bevis eftersom jag inte är ute efter din tro eller din övertygelse. Din tro och övertygelse liksom din förnekelse tillhör dig själv. Jag ger dig fakta och nyckelord som du kan söka vidare på om du finner det intressant eller så kan du låta bli. Jag är inte satt att vaka över dig. Du lever ditt liv och dör din död och dömas efter enbart dina egna handlingar. Det räcker med att jag själv med vishet vet att undersökningar har gjorts om växter och känslor och det räcker med att jag ger dig detta info för att du själv på egen hand ska söka vidare på det. Jag kan vara medmänsklig och ge dig fler ledtråd.
Vad är du då ute efter? Du påstår saker som du inte kan belägga. Vad är nytt i detta?
Citat:
Men du var inte rädd för döden och du sa att döden är en del av livet. Det sistnämnda är riktigt. Men om du inte är rädd för döden och döden inte har någon betydelse varför bli ledsen över anhörigas bortgång? Alla dör ju. Återigen visar du på att du inte förstår nåt eller har en förstörd logik. Jag sa inte att jag älskade döden. Jag sa att jag var
rädd för döden och om jag är rädd för döden, hur kan du då säga att jag kan välkomna döden? eller glädjas när anhöriga dör? Förstår du själv vad du skriver? Enligt vilken logik tycker du att du kan skriva så där som svar på min rädsla för döden?

. Alltså jag är rädd för döden därför måste jag se fram emot döden och glädjas över när anhöriga dör enligt din logik.
Vad är det som är svårt att förstå? Jag älskar mina nära och jag kommer bli ledsen när de dör. Det gör jag för att jag saknar dem eller tror du att icke-troende saknar ett känsloliv? Du däremot känner dig ju säker på att du och de dina ska komma till paradiset så ni har ju ert på det torra. Det borde väl vara något att glädjas åt. Då borde döden inte vara särskilt farlig. Eller är paradiset inget roligt ställe helt plötsligt?
Citat:
Vetenskapen har inte motbevisat ett smack. Du kan fortsätta önska det.
Jo, det har den och det har du fått besked på i andra trådar så det går vi inte in på igen.
Citat:
De tror på samma Gud ändå. De tror på en allsmäktig Gud. Återigen visar du tecken på att du inget förstår om religion. Alla tre religioner härstammar från Abrahams ursprungliga rena tro. Alla tre religioner tror på en allsmäktig Gud, hans änglar och profeter, skrifter osv. Judarna accepterar inte Jesus och kristna accepterar inte Islam men Islam accepterar alla tre. Bara för att dessa religioner inte accepterar varann till 100% innebär inte att de inte dyrkar samma Gud. med vishet dyrkar alla tre samma Gud och koranen bekräftar detta gång på gång.
Uppenbart tror de inte på samma gud som du. De är alla abrahamitiska i sitt ursprung men sen har ni lite olika vinklar. Islam har förvisso stulit en hel del från dem och sen lagt till lite nytt. Och som vanligt; bara för att koranen säger något innebär det inte att det stämmer.
Citat:
Att diskutera homosexualitet ur ett religiöst synvinkel ska diskuteras här. Detta trodde jag stod klart för till och med dig också.
Jag tänkte mer på din stora fascination över just analsex och att du själv tydligen provat med en gurka. Du tyckte inte det gav något. Du skulle kunna ställa frågor om bättre metoder för att lyckas i andra forum.
Citat:
Visa mig en vers där det står att det är rätt att våldta kvinnor.
Den här blir ju den här gamla godingen alldeles utmärkt att ta igen:
[11:78] Och invånarna skyndade till [från alla håll], drivna [av sina begär]; sedan länge hade de tagit för vana [att tillfredsställa sin lust] på detta skamliga sätt. [Lot] sade: "Mitt folk! Här är mina döttrar; det vore mindre anstötligt [om ni ville förströ er] med dem. Frukta Gud och drag inte skam över mig genom att förgripa er på mina gäster! Finns det inte en [enda] rättsinnig man bland er?"
(källa: http://www.koranensbudskap.se/transl...Nr=78&langID=)
Citat:
Varför lägger du ord i munnen på troende? Vem är du att bestämma om religiösa känner harmoni eller inte? Vi bekräftar för dig och alla andra att Islam och koranen ger oss frid, lugn, harmoni och vägledning. Vilken yrkeskategori tillhör du? Du kan omöjligen tillhöra de som kommer högre upp på listan. Du måste onekligen tillhöra de grupper som jobbar på golvet.
Om jag skulle lägga ord i din mun skulle jag hellre vilja höra dig säga att gud är en fantasi. Sen när det gäller mitt yrkesval så kan jag säga att jag inte "jobbar på golvet". Jag är nog snarare någon som anställer folk som dig om de har rätt kvalifikationer. Du skulle inte vara aktuell eftersom jag inte tror du besitter någon högre utbildning, vilket krävs där jag jobbar.
Citat:
Är det nu jag ska bry mig eller hade du mer att säga angående detta? Skämt åsido, du använder din fria vilja till att göra just detta eller nåt annat som faller dig in.
Du får bry dig hur mycket du vill. Bara vi är överens om att du inte kommer att kunna bevisa något utan att lägga fram något som styrker dina påståenden. Så funkar det utanför den religiösa bubblan.
Citat:
Jag har på egen hand kommit till insikt att koranen är sanningen och Islam vägen. Jag har inte alls pratat så mycket om religion med andra människor och jag har absolut inte lärt mig av andra det jag kommit till insikt med. Jag har till och med levt ett liv som innehöll mycket drickande, festande och dylikt för inte så länge sen och de sista jag umgicks med var religiösa. Jag umgås inte så mycket med religiösa nu heller då jag inte har så mycket tid över. Jag läser koranen och tar till mig budskapet.
Vad du uppgivit tidigare så har du ju inte sökt särskilt många alternativ till den religion du är uppväxt i. Föga förvånande.