2013-08-10, 23:46
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDon
Som jag har uppfattat det har psykopater inte möjlighet att känna empati. De kan alltså själva ha en massa känslor som glädje, sorg, ledsamhet eller ilska, men inte av samma anledningar som icke-psykopater. En "frisk" person kan ju känna glädje ich sorg för andras skull. Det kan inte en psykopat. De förstår andras känslor, men bryr sig inte.

De kan inte förstå sig på känslor, vare sig egna eller andras, därför de kan få dessa vansinnesutbrott då de inte förstår sig själva...detta avtar med åren hos vissa men klart är att de inte vet hur att agera...som med mitt samtal med Rune Olsson som idag är en bra bit över 70 bast...chilly kan jag säga.
Citera
2013-08-10, 23:49
Medlem
lizette123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2Bme
Jag tror detsamma! I min förra lägenhet började det stinka konstigt. Tittade ut och såg flera soppåsar ståendes på balkongen snett nedanför. Trodde det var det som luktade. Några dagar senare var likbilen där. Jag hörde samtalet i trappupppgangen, grannen under mig hade legat död i två veckor.

Om någon granne känt lukten kan det lika gärna varit så att de trott det rört sig om kvarlämnade sopor? Vet inte NÄR en kropp börja lukta, kan bara säga att trots att det var mitt i vintern och att alla fönster var stängda stänk det något fruktansvärt, så OM J legat död i två veckor har jag svårt att tro att ingen känt lukten...

...

En död människa stinker fruktansvärt, hade själv en granne som låg död i 6(!) veckor trots flera påringningar till fastighetsbolaget som skickade personal för att öppna fönster(!) i trappuppgången.

Den som känt denna äckliga sötaktiga lukt kommer aldrig glömma den.
Citera
2013-08-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDon
Som jag har uppfattat det har psykopater inte möjlighet att känna empati. De kan alltså själva ha en massa känslor som glädje, sorg, ledsamhet eller ilska, men inte av samma anledningar som icke-psykopater. En "frisk" person kan ju känna glädje ich sorg för andras skull. Det kan inte en psykopat. De förstår andras känslor, men bryr sig inte.

http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php
Citera
2013-08-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
UPPDATERING

Hallå, Jag har återigen talat med min kontakt. (för er som inte vet hur pålitlig eller ärlig jag är, föreslår jag att ni vänder er till sidan 140).

Hur som haver:

Jag har fått en adress där gärningsmannen i anslutning ska ha blivit gripen. Jag får dock inte lämna ut den adressen i nuläget av tydligen flera anledning. (Vilka jag inte vet, men jag ska respektera kontaktens önskan).

I förhör ska gärningsmannen tydligen varit rejält kall till en början. Även om han erkände gärningen tämligen omgående så har han inte visat någon direkt ångest.
Anledningen till att han har agerat som han gjort på facebook ska tydligen ha varit för att distrahera familj och närstående för att köpa sig tid. Han hade räknat med att han skulle klara sig två veckor utan att familjen skulle kräva att få kontakt med Jens.

Motivet ska tydligen ha varit svartsjuka och pengar. Och enligt "rykten" har Jens kvävts.
Jag har även lite mer info men jag avvaktar lite med att gå ut med den.

mvh
calvincandie
Tack för info! En fråga då om det var bland annat svartsjuka det handlade om, så undrar jag VEM av dom blev svartsjuk? Blev JJ svartsjuk och började ställa obehagliga frågor om dejtingsajter, otrohet, kanske hade han läst SNs mobil och hittat obehagliga saker ? JJ var kär, då är man också oerhört sårbar och som ett resultat av det, svartsjuk! Har lite svårt att se hur JJs agerande kan ha utlöst svartsjuka från SNs sida! JJ hade ju proklamerat sin kärlek till SN till hela världen !! Vad jag har förstått var inte SN lika kär och verkade ha fler killar på g och hade lusten att söka vidare efter nya/fler dejter, annars skulle han väl inte vara aktiv på sina sajter? (psykopater kanske inte kan bli kära på riktigt) och därmed inte lika sårbar eller svartsjuk!! Det känns som att JJ var den seriösa och verkligen ville satsa medans SN var mer lössläppt och mer såg JJ som han kunde utnyttja! Perfekt han skulle ju få villa med pool!! Hoppas du förstod frågan Ok, kvävning alltså, fy fan säger jag bara , värre än jag trodde!!
Citera
2013-08-11, 00:15
Medlem
Om det är svartsjuka inblandat så är det isf jj som vart svartsjuk... Sn hade ju många partners lite här och där och bryr sig inte alls om ngt annat/annan än sig själv!

Lite OT men ngn som vet hur man får reda på när rättegången är och om den är stängd eller öppen?
Citera
2013-08-11, 00:19
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Om det är svartsjuka inblandat så är det isf jj som vart svartsjuk... Sn hade ju många partners lite här och där och bryr sig inte alls om ngt annat/annan än sig själv!

Lite OT men ngn som vet hur man får reda på när rättegången är och om den är stängd eller öppen?
Men hallå!!Åklagaren har precis begärt honom häktad...lugn i stormen.
Citera
2013-08-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
En död människa stinker fruktansvärt, hade själv en granne som låg död i 6(!) veckor trots flera påringningar till fastighetsbolaget som skickade personal för att öppna fönster(!) i trappuppgången.

Hur kunde då min ingifta moster ligga cirka två veckor (av posten att döma) en varm augusti på ett ÄLDREBOENDE utan att någon märkte något? Lägenheten fick saneras, kroppen hade fått plastmattan att lösas upp, där fanns direkta avtryck efter kroppen.

Ingen märkte något förrän en väninna till kvinnan ringde föreståndaren på "hemmet" eftersom kvinnan aldrig svarade i telefonen....
Citera
2013-08-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Förvisso. Vet vad kärlek kan göra. Men att vara 27 år och gå och köpa en kåk ihop med ngn efter några veckor är fan inte friskt någonstans.
Vad jag har förstått köpte han den inte ihop med SN! JJ o ev JJs mamma stod för huset. SN skulle nog bara bo där ihop med honom. Att han skrev på instagram att "me and my boyfriend have bought this house" var nog mer av omtänksamhet för att SN skulle känna att det även var hans hem och att han verkligen ville att SN skulle bo där med honom!! SN hade ju kunnat få det så jävla bra där, hur fasiken kunde han med tanke på att han endast tänkte på sig själv, klanta till det såhär?? Om inte annat för sin egen jävla skull!! Blir bara mer o mer förbannad ju mer jag tänker o läser om det här!! Må han brinna i helvetet!!
Citera
2013-08-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad jag har förstått köpte han den inte ihop med SN! JJ o ev JJs mamma stod för huset. SN skulle nog bara bo där ihop med honom. Att han skrev på instagram att "me and my boyfriend have bought this house" var nog mer av omtänksamhet för att SN skulle känna att det även var hans hem och att han verkligen ville att SN skulle bo där med honom!! SN hade ju kunnat få det så jävla bra där, hur fasiken kunde han med tanke på att han endast tänkte på sig själv, klanta till det såhär?? Om inte annat för sin egen jävla skull!! Blir bara mer o mer förbannad ju mer jag tänker o läser om det här!! Må han brinna i helvetet!!

Kan bekräfta att sn inte hade något med husköpet att göra.

Dock skulle han köpa in sig så småningom efter han fått sitt arv utbetalt på ca 9 miljoner kronor.
Arv efter sin döda far som han påståt dog 2 veckor innan midsommar.
Citera
2013-08-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight

Riktigt så enkelt är det ju inte.

Att vara otrogen själv betyder ju inte att man inte är svartsjuk eller ens nära accepterar att partnern är det.

Och är det nu så att SN bara bryr sig om sig själv, så är det förmodligen väldigt viktigt att han är älskad och får behålla den som älskar och all fördelar det ger...
Citera
2013-08-11, 00:42
Medlem
Angående de fulla restriktinerna kan det ju vara så att erkännandet är så villkorslöst att åklagaren nu fokuserar på att försöka spräcka det för att säkerställa att han inte tar på sig skulden åt någon annan. Inte troligt att det är så men vad vinner åklagarsidan på att offentliggöra hur utredningen fortskrider när det i allmänhetens ögon är solklart.
Citera
2013-08-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123

Den källaren som Jens låg i som ni disskuterar är en sval källare då de åven är matföråd där. Han var dessutom väl inpackad vilket också bidrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in