Citat:
Ursprungligen postat av
calvincandie
UPPDATERING
Hallå, Jag har återigen talat med min kontakt. (för er som inte vet hur pålitlig eller ärlig jag är, föreslår jag att ni vänder er till sidan 140).
Hur som haver:
Jag har fått en adress där gärningsmannen i anslutning ska ha blivit gripen. Jag får dock inte lämna ut den adressen i nuläget av tydligen flera anledning. (Vilka jag inte vet, men jag ska respektera kontaktens önskan).
I förhör ska gärningsmannen tydligen varit rejält kall till en början. Även om han erkände gärningen tämligen omgående så har han inte visat någon direkt ångest.
Anledningen till att han har agerat som han gjort på facebook ska tydligen ha varit för att distrahera familj och närstående för att köpa sig tid. Han hade räknat med att han skulle klara sig två veckor utan att familjen skulle kräva att få kontakt med Jens.
Motivet ska tydligen ha varit svartsjuka och pengar. Och enligt "rykten" har Jens kvävts.
Jag har även lite mer info men jag avvaktar lite med att gå ut med den.
mvh
calvincandie
Tack för info! En fråga då om det var bland annat svartsjuka det handlade om, så undrar jag VEM av dom blev svartsjuk? Blev JJ svartsjuk och började ställa obehagliga frågor om dejtingsajter, otrohet, kanske hade han läst SNs mobil och hittat obehagliga saker ? JJ var kär, då är man också oerhört sårbar och som ett resultat av det, svartsjuk! Har lite svårt att se hur JJs agerande kan ha utlöst svartsjuka från SNs sida! JJ hade ju proklamerat sin kärlek till SN till hela världen !! Vad jag har förstått var inte SN lika kär och verkade ha fler killar på g och hade lusten att söka vidare efter nya/fler dejter, annars skulle han väl inte vara aktiv på sina sajter? (psykopater kanske inte kan bli kära på riktigt) och därmed inte lika sårbar eller svartsjuk!! Det känns som att JJ var den seriösa och verkligen ville satsa medans SN var mer lössläppt och mer såg JJ som han kunde utnyttja! Perfekt han skulle ju få villa med pool!! Hoppas du förstod frågan

Ok, kvävning alltså, fy fan säger jag bara , värre än jag trodde!!