2013-08-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Då hade de inte kunnat fastställa mordmisstanke så snabbt.

Så du tror inte det räcker med att man hittar en kropp gömd i ett källarförråd för att fastställa misstanke om mord?
Citera
2013-08-10, 22:43
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Vad säger ni om faktum att han mördat sin pojkvän, gömt sig i 2 veckor, varit letad efter och efterlyst för att sedan omgående erkänna mord istället för att slingra sig och hävda dråp?

Han insåg att det är helt kört, då är det bara att erkänna, blir mycket bekvämare så. Om han är psykopat så finns det ju ingen ångest eller ånger inblandad i det hela.
Citera
2013-08-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Så du tror inte det räcker med att man hittar en kropp gömd i ett källarförråd för att fastställa misstanke om mord?

Behöver inte så vara nej. Kunde vara självmord, överdos eller liknande där SN fått panik och gömt kroppen i panik. Är det kvävning som det talats om kan man nog gissa sig till att det är ett symmetriskt blåmärke runt JJ's hals eller inslaget huvud.
Citera
2013-08-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Han insåg att det är helt kört, då är det bara att erkänna, blir mycket bekvämare så. Om han är psykopat så finns det ju ingen ångest eller ånger inblandad i det hela.

Jag har inte riktigt greppat det här med psykopater.
Kan dom bli svartsjuka men samtidigt sakna känslor? Svartsjuka är väl grundat i känslor?
Citera
2013-08-10, 22:55
Medlem
Citat:
Fast då har du ju svaret i samma inlägg.
Kanske är kroppen så rutten redan att dom inte kan säga dödsorsak.

Jag vet inte hur du tänker. Det är mycket som verkar tragiskt tyvärr.

http://www.nwt.se/hammaro/article1356730.ece
Citat:
Polisen har dessutom fått ett preliminärt utlåtande från SKL, Statens kriminaltekniska laboratorium, i Linköping där kroppen har undersöks.

– Vi har fått ett resultat, men jag vill inte uppge vad det handlar om, säger åklagare Kurt Runhäll.
Citera
2013-08-10, 22:58
Medlem
Citat:
Behöver inte så vara nej. Kunde vara självmord, överdos eller liknande där SN fått panik och gömt kroppen i panik. Är det kvävning som det talats om kan man nog gissa sig till att det är ett symmetriskt blåmärke runt JJ's hals eller inslaget huvud.

Har svårt att tänka mig att polisen ser det så. Hittar dom en gömd kropp är det misstanke om mord till motsatsen bevisats.

Tror du polisens första tanke är om dom hittar en gömd kropp att det är självförvållat? Dessutom är personen anmäld försvunnen och hans pojkvän har postat falska FcB inlägg.

Har svårt att tänka mig nån skulle tänka, den här killen har tagit livet av sig och hans pojkvän gömmer kroppen för att ruttna i källaren medan familj, vänner, polis och missing people söker honom.
Citera
2013-08-10, 23:02
Medlem
Citat:
Har svårt att tänka mig att polisen ser det så. Hittar dom en gömd kropp är det misstanke om mord till motsatsen bevisats.

Tror du polisens första tanke är om dom hittar en gömd kropp att det är självförvållat? Dessutom är personen anmäld försvunnen och hans pojkvän har postat falska FcB inlägg.

Har svårt att tänka mig nån skulle tänka, den här killen har tagit livet av sig och hans pojkvän gömmer kroppen för att ruttna i källaren medan familj, vänner, polis och missing people söker honom.

Om det vore så går man ut direkt med att personen är misstänk för mord alternativt dråp eller vållande. Att gå ut som nu med enbart mordmisstanke innan obduktion är klart gör det ganska lätt att anta att skadorna hos offret är av allvarlig art.
Citera
2013-08-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag vet inte hur du tänker. Det är mycket som verkar tragiskt tyvärr.

http://www.nwt.se/hammaro/article1356730.ece

Klart det är tragiskt. Alla dödsfall är tragiska, särskilt när det gäller unga människor.
Citera
2013-08-10, 23:06
Medlem
Citat:
Om det vore så går man ut direkt med att personen är misstänk för mord alternativt dråp eller vållande. Att gå ut som nu med enbart mordmisstanke innan obduktion är klart gör det ganska lätt att anta att skadorna hos offret är av allvarlig art.

Jag tror misstanke om mord fastställs direkt om kroppen är gömd.
Sen är det möjligt att det rubriceras som dråp eller vållande till annans död beroende på omständigheterna.
Citera
2013-08-10, 23:25
Bannlyst
Citat:
Kan dom bli svartsjuka men samtidigt sakna känslor? Svartsjuka är väl grundat i känslor?

Naturligtvis så kan de känna känslor. Problemet är att de känner mer med sig själva än med andra.
Citera
2013-08-10, 23:40
Medlem
DapperDons avatar
Citat:
Som jag har uppfattat det har psykopater inte möjlighet att känna empati. De kan alltså själva ha en massa känslor som glädje, sorg, ledsamhet eller ilska, men inte av samma anledningar som icke-psykopater. En "frisk" person kan ju känna glädje ich sorg för andras skull. Det kan inte en psykopat. De förstår andras känslor, men bryr sig inte.
Citera
2013-08-10, 23:42
Medlem
nebelns avatar
Åklagaren utfärdar mord för att föra sig stadd om jag säger så eftersom det föregående har varit efterlyst för människorov...som när jag satt häktad för personrån (som åklagaren ville ha det till) blev sedan efter förhör fick jag restrektionerna avskrivna och sedan när rättegången var så hade jag inte rånat pga vittnens uttalanden visade att jag vare sig använt våld eller uttalat hot om våld och det slutade i egenmäktigt förfarande och ringa misshandel...tänk att sitta häktad så sådan skitsak...som sagt åklagaren har makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in