2013-08-10, 19:34
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Kärleken är blind! De hade varit ett par (enl FcB) sen i april. Lycklig, kär....det är väl inte alls ovanligt, även i heterovärlden att bli duperad av kärleken? Nej, korkad var han inte men för oss utomstående kan det givetvis se så ut. Det tar ju lite tid innan förälskelsen lägger sig och man ser fel och brister som funnits där hela tiden men som man inte sett för att det är sååå underbart att vara kär och älskad. Rätta mig om jag har fel.

Förvisso. Vet vad kärlek kan göra. Men att vara 27 år och gå och köpa en kåk ihop med ngn efter några veckor är fan inte friskt någonstans.
Citera
2013-08-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Jag tror vi har en riktig människokännare i tråden!

Hah ja så jävla fel jag hade.... obehagligt
Citera
2013-08-10, 19:37
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voolt
Om man läser tråden från början så framgår det att JJ inte är den enda som blivit manipulerad av SN. Man behöver inte vara korkad för att bli blåst av en fullblodspsykopat. Jag föreslår att du googlar på psykopat/psykopati.

Jag har läst tråden tack, och du bidrar inte ett skit med ditt inlägg. Föreslår att du återigen läser mitt.

Det är INTE möjligt att Jens varit helt omedveten om SNs tidigare mängder av lögner och att han lurat folk på pengar. Inte i Sveriges lilla gayärld där ALLA känner ALLA. Går man ff in i en relation då och vägrar ta in varningar, och dessutom köper hus ihop med ngn man bara känt några veckor, är man inte så bright.
Citera
2013-08-10, 19:38
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Förvisso. Vet vad kärlek kan göra. Men att vara 27 år och gå och köpa en kåk ihop med ngn efter några veckor är fan inte friskt någonstans.

S.N verkar vara en "sol o vårare" och inte alls ute efter Jens han själv...endast hans pengar och dyrligt...sedan att jag inte begriper mig på homokärlek är off-topic men jag jämför med hetrokärlek och där finns det gott om "sol o vårare".
Citera
2013-08-10, 19:39
Medlem
Citat:

Har du aldrig varit förblindat kär? När man är 27 år och inte har jättemånga förhållanden i bagaget så tror man ju att det ska vara för evigt. Minns mitt första husköp (visserligen var vi tillsammans i dryga året innan) och jag var 23 år. Att man skulle gå skilda vägar så småningom var liksom inte med på kartan. När jag köpte hus igen med ny man hade jag en annan syn på saken. Det finns inga garantier men det lär man sig den hårda vägen. Tyvärr var den här vägen som JJ lärde sig ini h-vete hård
Citera
2013-08-10, 19:41
Medlem
Citat:

Nej jag håller med om att det är väldigt impulsivt! Men vem handlar rationellt när man är upp över öronen kär? Det är fullt möjligt att göra snabba beslut när det "är rätt", dvs när två människor verkligen älskar varandra. Jens trodde att detta var ett sådant fall.
Senast redigerad av Thatsnotmyname 2013-08-10 kl. 19:45.
Citera
2013-08-10, 19:43
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Har du aldrig varit förblindat kär? När man är 27 år och inte har jättemånga förhållanden i bagaget så tror man ju att det ska vara för evigt. Minns mitt första husköp (visserligen var vi tillsammans i dryga året innan) och jag var 23 år. Att man skulle gå skilda vägar så småningom var liksom inte med på kartan. När jag köpte hus igen med ny man hade jag en annan syn på saken. Det finns inga garantier men det lär man sig den hårda vägen. Tyvärr var den här vägen som JJ lärde sig ini h-vete hård

Med lite bonnförnuft så hade Jens levat idag...så lätt att vara efterklok
Citera
2013-08-10, 19:46
Medlem
Tippar på att B.O blivit drogad av G.M. Sedan strypt,kvävd i sömnen. Men det är min egen teori!
Citera
2013-08-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Ungefär detsamma som jag försökt fått fram ganska länge att det finns ingen direkt källa till en exakt summa men som sagt det är kanske ganska ointressant.

Huvudsaken han är bakom lås och bom nu så att anhöriga kan få ett lugn.

Inte helt orelevant som argument att SN mördade JJ för pengarna. Har svårt att tro han skulle mörda för 5-10k.
Citera
2013-08-10, 19:52
Medlem
Alltså gay-världen är inte så himla liten längre, utan rätt jävla stor (såvida du inte kommer från en och samma stad men där känner ju alltid alla varandra) Så att inte JJ ska ha hört något om SN är inte helt omöjligt....
Citera
2013-08-10, 19:54
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Inte helt orelevant som argument att SN mördade JJ för pengarna. Har svårt att tro han skulle mörda för 5-10k.

Inte pengarna han dödade Jens för...det var något som "dök upp" som gjorde S.N rasande...ingen dödar för 10-50 lakan såvida du inte är påverkad av något.
Tror (det gör man egentligen i kyrkan eller liknande) att det handlade om svartsjuka eller något gräl.
Citera
2013-08-10, 20:00
Medlem
Min teori!

Jag tror att de varit struligt mellan S och J länge för oftast är de osäkra och människor i "kris" som försöker hålla skenet uppe längst på just facebook. Har själv en vän som beter sig likadant på facebook och hon och hennes pojkvän ändrar oxå mellan singel och i ett förhållande varannan vecka typ. Att hans familj blev oroliga så snabbt tycker jag bevisar det oxå för förmodligen visste J att de nära och kära inte var helt övertygad av S så därför höll J skenet uppe så mycket på fb för att bevisa alla motsatsen...
Har även en tjejkompis som lever med en våldsam person, även hon håller skenet uppe på fb överdrivet mycket. Folk som är trygga i en relation har inte samma behov av att vara så övertydliga utåt.

Att S inte hade ett giltigt pass är ju dock inget som hindrar att de faktiskt skulle till cypern för man kan köpa ett provisoriskt pass på flygplatsen. Kanske var detta en anledning till bråk? Hur många gånger har man inte i panik kommit på någon vecka eller dagar innan att man inte minns när passet går ut. Att skaffa ett provisoriskt pass kostar väl ca 900:- och jag kan tänka mig att S ville att J skulle betala detta...

Att sno Js pengar redan nu om det var motivet känns lite dåligt för hade han varit smart hade han ju väntat tills de hade köpt huset osv för då hade han istället haft tillgång till ett miljonhus (om villorna kostar så mycket där, jag vet inte....).

Jag tror inte heller att det var planerat för isf hade han förmodligen haft ett pass och flygbiljett redo och flytt landet direkt efter. Att han stannade i sverige är snarare ett bevis på att detta inte var planerat och även så att han dumpade J i källaren. Att han sen uppdaterade facebook är ju som de redan sagts här att han ville köpa tid för uppenbarligen visste han inte vad han skulle göra. Om han ströps tycker jag oxå att det är ett bevis på att de inte var planerat för de känns som att de är något som lätt kan ske i ilska och först när personen inte reagerar längre inser gärningsmannen vad han gjort.

Självklart finns strypsex oxå som lätt kan gå fel men oftast om någon har en sån fetisch är det något närmsta vännerna vet om (iaf i min vänkrets snackar vi närmaste mycket om sex). Om detta är fallet borde J hittats naken oxå och då borde de kommit ut redan.

Att S åkte till en stad han kände till väl är oxå ett tecken på att de inte var planerat då han i panik ville åka till en trygg plats. Lite borde han även insett att han kanske skulle bli hittad där... dessutom tog han ju även Js bil så även där borde han fattat att han lätt skulle hittas.

Jag har folk i min närhet som jag skulle börja oroa mig för oxå om jag inte hört av dem på 1 dygn, speciellt inom familjen, så att de nära oroade sig tidigt tycker jag inte är konstigt alls. Förmodligen tyckte dom redan att de var konstigt att han inte sa hej då innan resan... jag själv är lite flygrädd och hinner nog förklara min kärlek för de flesta fram till flyget ska lyfta Sen kan de ju även varit meningen att någon skulle vattna blommor och skulle få nyckeln dagen innan eller samma dag men aldrig fick det. Kanske hans mamma eftersom hon reagerade tidigt? Kanske hade J en katt, akvarium eller annat djur som vi inte vet om oxå som behövde tillsyn som någon inte fick nyckel till.

Att han valde källaren känns dock konstigt. Om jag själv försöker tänka in hur jag skulle reagera så hade jag nog kört iväg till en sjö eller liknande för att dumpa så det skulle se ut som en olycka. Att han gjorde sig besväret att ta honom ner i källaren måste betyda att han antingen planerade att komma tillbaka alternativt att han faktiskt ville att J skulle bli hittad tillslut. Där kan vi ta exempel på människor som tex har en stark religion som mördat någon med samma tro så har de ju skett att de dumpat den mördade på en kyrkogård för att "hedra" den döda. Kanske älskade S faktiskt J så han ville att kroppen skulle hittats men att han ville köpa tid innan så att när väl J hittades skulle S vara långt borta. Att han inte lämnade J i lägenheten kan ju stärka teorin om att någon skulle passa lägenheten medan de var borta..

Och eftersom han faktiskt tog Js bil så är jag övertygad om att han även hade Js bankkort så parkeringsbiljetten är jag övertygad om att J redan var mördad.... kanske fanns de en bankomat i närheten av parkeringen.. det kan mycket väl vara så att det togs ut pengar men att polisen inte delat med sig av den informationen helt enkelt.

Det är iaf min teori
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in