2013-08-10, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Nu vet jag inte om man kan jämföra blod med vatten men häller man ut ett glas med vatten upplever man det som betydligt mer än vad man tror rymmer i ett glas.

För att dränka in en säng på det sätt som Quarrel visar krävs det troligtvis betydligt mer i och med att madrassen absorberar blodet och inte sprider sig som på ett golv.
Ja, blodmängden på golvet på bilderna vi sett är mindre än i sängen, det tror jag. Hur mycket finns det i sängen?
Citera
2013-08-10, 22:42
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, blodmängden på golvet på bilderna vi sett är mindre än i sängen, det tror jag. Hur mycket finns det i sängen?
Gissningsvis en liter eller mer.
Citera
2013-08-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om hon lever när de transporterar henne kan AJ neka till dådet och då blir alla tre ansvariga. Eller

Alla tre torde väl var insyltade redan. Den som förorsakade de dödliga skadorna får stå för sitt.
De som servade GM får sona för sitt.
Citera
2013-08-10, 22:44
Medlem
Wagner67s avatar
Quarrel
Citat:
Nu vet jag inte om man kan jämföra blod med vatten men häller man ut ett glas med vatten upplever man det som betydligt mer än vad man tror rymmer i ett glas.

För att dränka in en säng på det sätt som Quarrel visar krävs det troligtvis betydligt mer i och med att madrassen absorberar blodet och inte sprider sig som på ett golv.

< 5 dl blod
Citera
2013-08-10, 22:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Kroppen var i dåligt skick, det är det enda som meddelats.
Fyndplatsen framgår av kartan som är länkad från sammanfattningen.
Det var en privatperson, varken MPS eller polis, som hittade kroppen.

Det låter inte bra, hur dåligt skick lär vi få vänta på tills FUP kommer men det tyder på att rättsläkarna kommer att få stor betydelse för fallet.
Citera
2013-08-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
På bilderna ser det ut att vara ganska mycket utsmetat/städat nedanför trappen.
Har vi någon som verkligen kan detta i tråden eller är det bara spekulationer??

Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Det spekulerades i hur det kunde vara så mycket blod i trapphuset.

Är det ingen som fått ett djupare sår i "vändpunkter" på kroppen (huvud, händer eller fötter)?
Det blöder ymnigt och det ser mycket ut, men som Quarrel säger, det ser alltid mycket ut. Om det är så mycket som en deciliter, är kanske t.o.m. på gränsen till att ta i. Jag har sett hur det kan se ut redan efter en djupare sårskada i ex. handen och det var avsevärt mycket mer blod på mitt golv än det som syns på bilderna.

Det jag reagerat på, är det som är utsmetat, vilket jag tror kan bero på att de har varit tvungna att sätta ner för att ta ett nytt tag eller att någon ska öppna dörren.

Citat:
Visst är det så. Det är inte stora blodmängder vi har sett på bilderna. Någon deciliter skulle jag gissa. Blod ser mer ut än vad det är.
Citera
2013-08-10, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Gissningsvis en liter eller mer.
SKL bedömer att det är ca 2 dl. http://img94.imageshack.us/img94/1206/kvf.pdf
Mordoffret har förlorat minst 2 liter blod och mer än 90 % har absorberats av bäddmadrassen som antas ha legat mellan mordoffret och bäddmadrassen på bilderna.

Jag bedömer att vi har sett hälften så mycket blod på bilderna från trapphuset i Trollhättan, en dl.
Citera
2013-08-10, 22:47
Medlem
Kurridutts avatar
Har sett flera inlägg med frågor om blod och när blödandet upphör. Jag hade ingen framgång när jag googlade, kanske inte tog mig tillräcklig tid.

MEN, när jag var på bisättning efter obduktion av den avlidne, så förvarnade begravningsbyrån mig om att det kunde rinna blod från nacken även om det satt ett tryckförband där.

Jag misstänker att blodet rinner ut hela tiden, när och där det kan. I övrigt samlas det på lägsta punkten, det är därför likfläckar inträder ganska snart efter döden på den sida som den avlidne har legat.
Citera
2013-08-10, 22:48
Medlem
Citat:
Blodmängder. Hur mycket ligger i sängen på de här bilderna? http://img441.imageshack.us/img441/9463/h5x.pdf
1,5-2 dl
Citera
Medlem
Citat:

Är ju väldigt svårt att svara på?
Men det krävs nog inte speciellt mycket för att färga ner en sån liten yta? Beror ju helt på hur mycket som har absorberats av madrassen men jag tror att det kan räcka med någon deciliter blod bara för att smeta ut på den ytan?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Id@ identifierades genom sina tatueringar, så obduktionen borde kunna konstatera ev. knivstick.

Hoppas på det men om knivsticket kom i mjukdelar som är lätta för djur att komma åt och inte träffade något ben så blir det svårt att bevisa.
Citera
2013-08-10, 22:52
Medlem
Hör väl inte till fallet, men kan vem som helst ta del av FUP? Eller kan det beläggas med sekretess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in