2013-08-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Jag menar att hon skulle kunna varit det om kniv användes men tycker det låter lite märkligt och nästan som överlagt mord att använda vapen. Tror vi inte att det här är en misshandel som spårade ur fullständigt? Jag tror ingen planerade att mörda henne utan det bara blev så.

Jag tror heller inte att han åkte dit i avsikt att ta henne av daga. Då hade han inte samtalat i telefon med hennes far och hennes ex. Han har ju medgivit att han vari där.
Det är något som spårat ur under nattens gång. Huruvida kniv brukats framkommer säkerligen.
Det är kanske inte någon ovanlighet att halvligister går omkring knivbeväpnade.
Citera
2013-08-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst är det så. Det är inte stora blodmängder vi har sett på bilderna. Någon deciliter skulle jag gissa. Blod ser mer ut än vad det är.
På bilderna ser det ut att vara ganska mycket utsmetat/städat nedanför trappen.
Har vi någon som verkligen kan detta i tråden eller är det bara spekulationer??
Citera
2013-08-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En fråga som inte diskuterats så mycket är hur pass illa åtgången kroppen är efter dessa 5 veckor i det fria, den var inte ens nödtorftigt dold som i Lind* Che* fallet, hur pass sargad av djur är den?

Mjukdelar är det första som blir angripet så om det är ett stickvapen inblandat kan det bli svårt att hitta dödsorsaken.

Id@ identifierades genom sina tatueringar, så obduktionen borde kunna konstatera ev. knivstick.
Citera
2013-08-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Varför denna teori, det enda den gör är att gynna AJ som kan peta över skulden på D och F som enl denna teori blir delaktiga i Mordet. Så vad styrker att hon levt vid transporten av henne kan vara intressant att veta då Polisen går ut med att ingen kan ha överlevt en sån stor blodförlust.

Nu påverkar inte tidpunkten för dödens inträde GM.
Varför jag tror detta. Blodet i trapphuset tyder på att viss kropsfuktion var igång.
Citera
2013-08-10, 22:30
Medlem
Wagner67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Det spekulerades i hur det kunde vara så mycket blod i trapphuset.

Jag tror att det mest troliga är att hon efter att blivit attackerad i lägenheten rusat ut i trapphuset för att sedan återvänt/tvingats till lägenheten. Att blodspåren i trapphuset är från en transport när hon är avliden sedan kanske någon timme är för mig osannolikt.
Citera
2013-08-10, 22:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Blodmängder. Hur mycket ligger i sängen på de här bilderna? http://img441.imageshack.us/img441/9463/h5x.pdf
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-10 kl. 22:33.
Citera
2013-08-10, 22:34
Medlem
InDrogoVeritass avatar
I sammanfattningen får man ingen förklaring och tråden är alldeles för stor och snabbväxande för att sätta sig in i.
Id* hittades allstå i förrgår den 8:e aug. I vilket skick var kroppen (förmultnad, styckad?).
Var hittades flickebarnet och hur hittades hon (nån av de små nazzarna som brytit ihop?
Eller MPS som fick träff kanske.
AJ lär väl inte få reda på detta förrän han befinner sig i svenskt förvar.
Glad lär han ju inte bli om någon av hans apostlar sålt ut honom.
Tror inte att han räknade med en sån här vändning när han klev in på Svenska Ambassaden i warszawa.
Tacksam för svar på frågorna mina.
Hur som så är det skönt att hon återfanns, inte minst för de anhöriga.
Citera
2013-08-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh

En saftig smäll över snoken och du blöder så mycket som det är (verkar vara på pressbilderna) i trappuppgången. Slutsats = död vid utforsling och att det är blod som droppat och "smetat" vid hissen pga tapp/omtag/släpning en bit...
Sedan tror jag inte AJ ringde till polarna för att forsla bort en levande människa?
Citera
2013-08-10, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Nu påverkar inte tidpunkten för dödens inträde GM.
Varför jag tror detta. Blodet i trapphuset tyder på att viss kropsfuktion var igång.
Om hon lever när de transporterar henne kan AJ neka till dådet och då blir alla tre ansvariga. Eller
Citera
2013-08-10, 22:37
Medlem
[quote=nantes|44715326]
Citat:
Ursprungligen postat av MrNikon
Hur har ni mage att sitta här och diskutera BO's far och dennes förflutna?. Tycker ni inte att familjen lider tillräckligt i detta fall? Håll er till ämnet och hoppas att GM får ett långt straff vem det nu än är![/QUOTE

ot
tyvärr är det så. men tror de flesta sen vill läsa att pappan har slått ihjäl alla. finns nog ingen då som tycker han är en mördare isf??
Citera
2013-08-10, 22:38
Medlem
Lavettens avatar
Nu vet jag inte om man kan jämföra blod med vatten men häller man ut ett glas med vatten upplever man det som betydligt mer än vad man tror rymmer i ett glas.

För att dränka in en säng på det sätt som Quarrel visar krävs det troligtvis betydligt mer i och med att madrassen absorberar blodet och inte sprider sig som på ett golv.

Men jag har egentligen ingen aning. Jag är inte någon expert i ämnet.
Citera
2013-08-10, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
I sammanfattningen får man ingen förklaring och tråden är alldeles för stor och snabbväxande för att sätta sig in i.
Id* hittades allstå i förrgår den 8:e aug. I vilket skick var kroppen (förmultnad, styckad?).
Var hittades flickebarnet och hur hittades hon (nån av de små nazzarna som brytit ihop?
Eller MPS som fick träff kanske.
AJ lär väl inte få reda på detta förrän han befinner sig i svenskt förvar.
Glad lär han ju inte bli om någon av hans apostlar sålt ut honom.
Tror inte att han räknade med en sån här vändning när han klev in på Svenska Ambassaden i warszawa.
Tacksam för svar på frågorna mina.
Hur som så är det skönt att hon återfanns, inte minst för de anhöriga.
Kroppen var i dåligt skick, det är det enda som meddelats.
Fyndplatsen framgår av kartan som är länkad från sammanfattningen.
Det var en privatperson, varken MPS eller polis, som hittade kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in