2013-08-10, 11:52
Medlem
duqus avatar
Scott Lane är fotografen på Loudlabs news, företaget startade 2012, kan lätt förväxlas med Loudlabs LLC som är en firma som sysslar med print och inte har något med video att göra.
Loudlabs har enbart registrerat en domän hos godaddy men inte öppnat en hemsida än, har enbart en email-adress.

http://companies.findthecompany.com/l/30698062/Loudlabs-News-in-Downey-CA
http://whois.domaintools.com/loudlabsnews.info
http://vimeo.com/67247230
Citera
2013-08-10, 11:59
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Mja hur får man ut hastigheten från den övervakningskameran från pizzerian? Är det klarlagt att den är äkta?

Nej den är falsk och denna tråd är bara en illusion av fortkörande rymdödlor.....(obs-ironi..)
Du orkade inte heller klicka på länkarna i tidigare inlägg:
http://www.examiner.com/article/hastings-911-callers-and-new-video-confirm-large-explosions
Citera
2013-08-10, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groink
Här: http://www.youtube.com/watch?v=tCuZZ4m5J7I
LOUDLABS NEWS[/spoiler]

Menar du på fullt allvar att den enda hemsida som Loudlabs har är en video på youtube?
Så, om man vill beställa analyser från dem, gör man det i kommentarsfältet då eller?

Nä du, vi får nog utgå ifrån att företaget Loudlabs inte finns annat än som amatörmässiga videopresentationer. Ett FEJKLAB helt enkelt, framtaget ENBART för att användas som ett tekniskt ord för att kunna sälja skräckporr till sådana som dig.

Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Ni klarade alltså inte av att googla fram loudlabs, som ligger 1:a på google vid sökning.......

Jorå, men allt jag fann var videos och konspirationer. Jag söker efter FÖRETAGET då jag vill prata med dem i telefon.
Citera
2013-08-10, 12:15
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nej den är falsk och denna tråd är bara en illusion av fortkörande rymdödlor.....(obs-ironi..)
Du orkade inte heller klicka på länkarna i tidigare inlägg:
http://www.examiner.com/article/hastings-911-callers-and-new-video-confirm-large-explosions

Öh jaha för att en frilansare skriver att det är en video från pizzerian då är det bekräftat???? Ja jag läste den innan men man jag försöker hitta bekräftelse från andra källor inklusive pizzeriägaren så lyser de med sin frånvaro, så ta din ironiska ton och applicera den någon annanstans och svara istället
Citera
2013-08-10, 12:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Mja hur får man ut hastigheten från den övervakningskameran från pizzerian? Är det klarlagt att den är äkta?
Det är väl inte ens klarlagt att det är Hastings som kör förbi på den första videon?
Visst är det mycket möjligt att det är Hastings bil, men det är knappast möjligt att se fordonstyp på den filmen, än mindre registreringsskyltar, så säkert är det inte på något vis.
Citera
2013-08-10, 12:59
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl inte ens klarlagt att det är Hastings som kör förbi på den första videon?
Visst är det mycket möjligt att det är Hastings bil, men det är knappast möjligt att se fordonstyp på den filmen, än mindre registreringsskyltar, så säkert är det inte på något vis.

Nej inte vad jag vet, men den känns något mer trolig än pizzeriafilmen som kan vara gjord var och när som helst.

Tycker också att hastighetsberäkningarna utifrån dessa klipp är smått fantastiska, särkskilt pizzeriaklippet.
Citera
2013-08-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
... allt jag fann var videos och konspirationer. Jag söker efter FÖRETAGET då jag vill prata med dem i telefon.
Jag tror inte de vill prata om fortkörande rymdödlor med dig.

De två oberoende filmer, där ägarna kan vittna om ursprunget, och 3 vittnen som berättar i princip samma sak är bevisning av domstolskvalité. Diverse yrande ändrar inte detta, dvs. det faktum att bilen passerade rödljus med hastigheter långt över det tillåtna är såvitt jag kan se fastslaget bortom allt rimligt tvivel. Vad som återstår är tolkningar av vad detta innebär.
Citera
2013-08-10, 17:19
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groink
Jag tror inte de vill prata om fortkörande rymdödlor med dig.

De två oberoende filmer, där ägarna kan vittna om ursprunget, och 3 vittnen som berättar i princip samma sak är bevisning av domstolskvalité. Diverse yrande ändrar inte detta, dvs. det faktum att bilen passerade rödljus med hastigheter långt över det tillåtna är såvitt jag kan se fastslaget bortom allt rimligt tvivel. Vad som återstår är tolkningar av vad detta innebär.

Vilka klipp är bekräftade att ägarna kan vittna om dess äkthet? Domstolskvalitet var något nytt, normalt sätt talar man om trovärdighet inte kvalitet och det är först vid rättegång som domstolen avgör trovärdigheten i ett vittnesmål.

Ja att bilen framförts i hög hastighet kan vi vara överens om. Inte ens Hastings partner talar om detta som något annat än en tragisk olycka.
Citera
2013-08-10, 20:01
Medlem
duqus avatar
Citat:
Öh jaha för att en frilansare skriver att det är en video från pizzerian då är det bekräftat???? Ja jag läste den innan men man jag försöker hitta bekräftelse från andra källor inklusive pizzeriägaren så lyser de med sin frånvaro, så ta din ironiska ton och applicera den någon annanstans och svara istället

Michael Krikorian är f.d kriminalreporter från Los Angeles Times med c:a 30 års erfarenhet, numera frilans, med stor erfarenhet av "olyckor", hans flickvän jobbar på den pizzeria som hade kameraövervakningen. CCTV-videon som ligger på tuben är avfilmad med en iphone off tube på den monitor som står i restaurangen innan videon lämnades över till polisen. Skunkjobb här raljerade sen på insändarna på youtube att denna film var fejk då "amatörerna" inte ens använt en tripod... , och nästa stolpskott här vill ha numret till den paparazzi som egentligen jagade Justin Briebers bil och som filmade Hastings rödljuskörning och kraschställe, han finns både listad och i en massa tv-intervjuer så han är varken okänd eller arrangerad- han är en av de hundratals hatade paparazzis som åker runt på stan.

När jag läser era dubier och sen era alster på utländska insändare står det klart att ni inte är ute efter att vara kritiska utan att bara mucka bråk, så nu blir det 3 på ignore, ni klarade inte ens av det mest elementära att kolla källor- och googla verkar inte heller funka för er, jag gräver inte för folk av denna kaliber, Michael Hastings är värd mer än så.
Citera
2013-08-10, 23:47
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Michael Krikorian är f.d kriminalreporter från Los Angeles Times med c:a 30 års erfarenhet, numera frilans, med stor erfarenhet av "olyckor", hans flickvän jobbar på den pizzeria som hade kameraövervakningen. CCTV-videon som ligger på tuben är avfilmad med en iphone off tube på den monitor som står i restaurangen innan videon lämnades över till polisen. Skunkjobb här raljerade sen på insändarna på youtube att denna film var fejk då "amatörerna" inte ens använt en tripod... , och nästa stolpskott här vill ha numret till den paparazzi som egentligen jagade Justin Briebers bil och som filmade Hastings rödljuskörning och kraschställe, han finns både listad och i en massa tv-intervjuer så han är varken okänd eller arrangerad- han är en av de hundratals hatade paparazzis som åker runt på stan.

När jag läser era dubier och sen era alster på utländska insändare står det klart att ni inte är ute efter att vara kritiska utan att bara mucka bråk, så nu blir det 3 på ignore, ni klarade inte ens av det mest elementära att kolla källor- och googla verkar inte heller funka för er, jag gräver inte för folk av denna kaliber, Michael Hastings är värd mer än så.

Ja vissa verkar ju få tänder så grining som du är.

http://www.hollywoodreporter.com/news/michael-hastings-death-newly-unearthed-594175 och http://whowhatwhy.com/2013/07/14/the-michael-hastings-wreck-video-evidence-offers-a-few-clues/

Dessa verkar verifiera att pizzavideon är authentisk men också att bomb och fjärrstyrningspåren är felaktiga.

Ditt gnäll om att kolla källor är bara fånigt, om ni som tror att någon mördade honom eller att det finns något lurt slängde upp bättre källor än youtube och andrahanskällor, ni påstår att den officiella bilden är fel då får ni också styrka era påståeenden och inte peka finger om att vi andra ska söka på google.

Hans bror och hans partner menar det är en olycka, se länk 1 och Piers talkshowen som länkades tidigare.

Om ni vill är Michael Hastings, gör det då genom att kolla era egna källor och dess hållbarhet istället för att sprida massa skitsnack utan grund annars solkar ni hans journalistiska eftermäle i smustsen.
Citera
2013-08-11, 20:21
Medlem
styrlunds avatar
Det är svårt, om inte omöjligt att räknba ut hastighet via en övervakningsfilm, då nästan alla har färre ruotor per sekund än vad "vanliga" kameor har.
För att kunnde göra, en som Tage sa, sannolik bedömming av hastighet måste man veta vilka aktuella kamera hade och har.
Men resultatet blr enbart sannolik, för det är flera saker som spelar in när man ska göra en analys av den filmsnutten.
För att ma ska kunna få en realstig uppfattning om hastigheten måste man kolla på resultatet. I detta fall stämmer det inte, om man utgår ifråan en att bilen enbart träffade trädet.
Den kraften som krävs för att slita ut motor och växellåda från karossen stämmer inte med hur bilen såg ut efter olyckan.
Det finns ingen person med en gnutta erfarenhet av reparera bilar som kan tro att övriga karossen kan se ut som den gjorde om motor och växellåda katapultas ur sina fästen genom en kollision med ett träd.
Antingen har bilen råkat ut för ett extremt motorhaveri där motorn exbloderat, men inte på ett sätt där motor pulveriseras utan skjuts ur sina fästen tillsamans med växelåda.
Eller så har motorn och växellåda fått sin kraft från ett annat håll.
Som biltillverkare hade jag reagerat direkt. Ännu tydligare om det råkar vara en ofenntlig person som dött.
Citera
2013-08-12, 10:00
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det är svårt, om inte omöjligt att räknba ut hastighet via en övervakningsfilm, då nästan alla har färre ruotor per sekund än vad "vanliga" kameor har.
För att kunnde göra, en som Tage sa, sannolik bedömming av hastighet måste man veta vilka aktuella kamera hade och har.
Men resultatet blr enbart sannolik, för det är flera saker som spelar in när man ska göra en analys av den filmsnutten.
För att ma ska kunna få en realstig uppfattning om hastigheten måste man kolla på resultatet. I detta fall stämmer det inte, om man utgår ifråan en att bilen enbart träffade trädet.
Den kraften som krävs för att slita ut motor och växellåda från karossen stämmer inte med hur bilen såg ut efter olyckan.
Det finns ingen person med en gnutta erfarenhet av reparera bilar som kan tro att övriga karossen kan se ut som den gjorde om motor och växellåda katapultas ur sina fästen genom en kollision med ett träd.
Antingen har bilen råkat ut för ett extremt motorhaveri där motorn exbloderat, men inte på ett sätt där motor pulveriseras utan skjuts ur sina fästen tillsamans med växelåda.
Eller så har motorn och växellåda fått sin kraft från ett annat håll.
Som biltillverkare hade jag reagerat direkt. Ännu tydligare om det råkar vara en ofenntlig person som dött.

Ta då och läs länkarna i inlägget innan ditt så ser du åtminstone en person som menar att krocken med palmen orsakat motorns "flygfärd" och att explosion är uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in