2013-08-10, 19:09
Medlem
Vad säger ni om faktum att han mördat sin pojkvän, gömt sig i 2 veckor, varit letad efter och efterlyst för att sedan omgående erkänna mord istället för att slingra sig och hävda dråp?
Citera
2013-08-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Jag skulle nog tro att SN sjunger ut om allt som en sångfågel när farbror blå pressar honom nog hårt på rätt ställen. Det känns som om SN trots sin instabila personlighet är en sån som inte lär hålla masken särskilt länge, det är min magkänsla.

Vad var det jag sade?

Citera
2013-08-10, 19:12
Medlem
bernad_laws avatar
Fick ett PM av en nyreggad användare. Vet inte relevansen men lägger upp det på dennes inrådan:

Citat:
Hej.

Eftersom jag reggade nyss kan jag inte posta i forumet så jag skriver i pm ist.

Vill bara klargöra en sak.
Den enda som som nämnt något om beloppet 50k, är sn till den där kvinnan han övernattade hos. Hon hade ju reagerat över att sn hade mycket kontanter på sig. Hon hade frågat sn om kontanterna som då sagt att han sparat ihop 50k.

Så exakt hur mycket kontanter sn hade på sig vet bara sn. Hittar ingenstans att någon verkligen sett att sn hade exakt 50k. Kan lika gärna ha varit en bunt hundralappar, säg 5-10 000 kr eller vad som helst.

Var tvungen att regga konto för att klargöra detta då jag följt sedan trådstarten och ser att du med flera hela tiden (flera sidor) hakar upp er på varifrån sn fått det specifika beloppet 50k. Svaret är att ingen vet hur mycket kontanter sn haft på sig. Siffran 50 tusen är en utsago från sn själv (enligt utsago från kvinnan sn övernattade hos) och är ej veriferad. Sn verkar ju dessutom vara en mytoman.

Skulle vara bra om någon (återigen) klargjorde ovanstående, så vi slipper yttrligare inlägg om hur mycket pengar man kan ta ut från bankomater osv.

Mvh
Citera
2013-08-10, 19:13
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Vad säger ni om faktum att han mördat sin pojkvän, gömt sig i 2 veckor, varit letad efter och efterlyst för att sedan omgående erkänna mord istället för att slingra sig och hävda dråp?

Ett erkännande om mord spelar ingen större roll med anledning av Sture Bergvalls erkännanden..ett erkännande måste kunna backas upp av utlåtande från SKL så erkännandet och obduktionen korrelerar/stämmer överens.
Citera
2013-08-10, 19:17
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Jag kan berätta hur jag känner över allt detta... Jag har känt sn ett par år (5ca) och vi var väldigt nära vänner...

Allt detta har påverkat mig enormt det gör så fruktansvärt ont att veta att en sk nära vän mördat en annan... Självklart förtjänar han straff! Gärna lite plågeri med för den delen! Det han gjort kommer aldrig gå att förlåta! Jag sörjer både jj OCH sn... Och mitt mammahjärta blöder! Kan inte föreställa mig att vakna upp en dag utan mina barn!

Sn var en av mina bättre vänner och detta kunde jag aldrig tro!

Dom flesta av mina tankar går nu till jj's familj... Men jag avvarar faktiskt en och annan till sn's anhöriga!

Tack.

Jag tror vi har en riktig människokännare i tråden!
Citera
2013-08-10, 19:17
Medlem
nebelns avatar
Och varför åklagaren utfärdat yppandeförbud är pga att S.N kan få info annars även om han med 110% sannorlikhet har fulla restriktioner så kan det finnas "olojala" plitar i arresten/häktet som glappar info till honom och då kan skada utredningen.
Citera
2013-08-10, 19:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebeln
I Skoghall är det för mycket hundar som rastas och hundar kan känna liklukt även om kroppen är dumpad under vatten...norra Värmland har massa små vattendrag som ingen skulle leta vid.
Nej, otränade hundar markerar normalt inte liklukt, hittar en otränad hund ett lik så är det för att lukten gjort hunden nyfiken (slump mao) - inte för att den identifierat att där finns lik. Hundar kan bli nyfikna på alla möjliga lukter och nonchalera alla möjlig lukter -- att man skulle ta med i beräkningen att otränade hundar identifierar liklukt ser jag som långsökt mao.
Citera
2013-08-10, 19:23
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fick ett PM av en nyreggad användare. Vet inte relevansen men lägger upp det på dennes inrådan

Hej.

Eftersom jag reggade nyss kan jag inte posta i forumet så jag skriver i pm ist.

Vill bara klargöra en sak.
Den enda som som nämnt något om beloppet 50k, är sn till den där kvinnan han övernattade hos. Hon hade ju reagerat över att sn hade mycket kontanter på sig. Hon hade frågat sn om kontanterna som då sagt att han sparat ihop 50k.

Så exakt hur mycket kontanter sn hade på sig vet bara sn. Hittar ingenstans att någon verkligen sett att sn hade exakt 50k. Kan lika gärna ha varit en bunt hundralappar, säg 5-10 000 kr eller vad som helst.

Var tvungen att regga konto för att klargöra detta då jag följt sedan trådstarten och ser att du med flera hela tiden (flera sidor) hakar upp er på varifrån sn fått det specifika beloppet 50k. Svaret är att ingen vet hur mycket kontanter sn haft på sig. Siffran 50 tusen är en utsago från sn själv (enligt utsago från kvinnan sn övernattade hos) och är ej veriferad. Sn verkar ju dessutom vara en mytoman.

Skulle vara bra om någon (återigen) klargjorde ovanstående, så vi slipper yttrligare inlägg om hur mycket pengar man kan ta ut från bankomater osv.

:

Ungefär detsamma som jag försökt fått fram ganska länge att det finns ingen direkt källa till en exakt summa men som sagt det är kanske ganska ointressant.

Huvudsaken han är bakom lås och bom nu så att anhöriga kan få ett lugn.
Citera
2013-08-10, 19:23
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, otränade hundar markerar normalt inte liklukt, hittar en otränad hund ett lik så är det för att lukten gjort hunden nyfiken (slump mao) - inte för att den identifierat att där finns lik. Hundar kan bli nyfikna på alla möjliga lukter och nonchalera alla möjlig lukter -- att man skulle ta med i beräkningen att otränade hundar identifierar liklukt ser jag som långsökt mao.

Hursomhelst så är vattnet nere vid Lillängen för nära för att vara "säkert"...en dumpning av en kropp i ett litet tjärn i nordvärmland hittar ingen förrens det bara är ben kvar och då hjälper inte ens upptränade hundar att "hitta likdofter".
Citera
2013-08-10, 19:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Från fb#Jens Janzon
den 16 juli i närheten av Skoghall, Värmlands Län via mobil
Så bra som jag mår när jag är med dig har jag aldrig mått. Jag andas och lever mitt liv genom ditt. Du har förtrollat hela mitt liv till den dröm jag alltid har drömt om att få. Det är att få älska någon så mycket som jag älskar dig. Du ger mig kärlek som jag aldrig trodde fanns. Jag älskar dig Stefan. Jag har hittat mannen i mitt liv. — med Stefan Nilsson.#

Usch man mår illa!!!!!
Ofattbart att det finns så sjuka människor, hoppas verkligen att han blir inlåst riktigt länge.
Tänk att fortsätta att utge sig för att vara JJ, så j-a utstuderat.
Åka runt i BOs bil och uppdatera Facebooksidan i JJs namn, vilken galning.

Den enda trösten i bedrövelsen är att han är fast.
Citera
2013-08-10, 19:28
Medlem
Vatos.Locoss avatar
synd att grabbarna från karlstad inte fick tag i stefan först
Citera
2013-08-10, 19:30
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
synd att grabbarna från karlstad inte fick tag i stefan först

Då hade de grabbarna suttit för mord såvida de inte skulle dumpat S.N så jag beskrivit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in