2013-08-10, 17:22
Medlem
nebelns avatar
Men att dumpa kroppen i källarförrådet till hans lägenhet är som att be om att åka fast...men det kanske var en undermedveten vilja att åka fast.
Citera
2013-08-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
UPPDATERING

Hallå, Jag har återigen talat med min kontakt. (för er som inte vet hur pålitlig eller ärlig jag är, föreslår jag att ni vänder er till sidan 140).

Hur som haver:

Jag har fått en adress där gärningsmannen i anslutning ska ha blivit gripen. Jag får dock inte lämna ut den adressen i nuläget av tydligen flera anledning. (Vilka jag inte vet, men jag ska respektera kontaktens önskan).

I förhör ska gärningsmannen tydligen varit rejält kall till en början. Även om han erkände gärningen tämligen omgående så har han inte visat någon direkt ångest.
Anledningen till att han har agerat som han gjort på facebook ska tydligen ha varit för att distrahera familj och närstående för att köpa sig tid. Han hade räknat med att han skulle klara sig två veckor utan att familjen skulle kräva att få kontakt med Jens.

Motivet ska tydligen ha varit svartsjuka och pengar. Och enligt "rykten" har Jens kvävts.
Jag har även lite mer info men jag avvaktar lite med att gå ut med den.

mvh
calvincandie

Tackar för info! Varför tog familjen kontakt med polisen så tidigt o började fråga efter Jens så tidigt? För mig är det för tidigt. Varför kollade dom med flyget om dom kommit iväg? Jag menar Jens är vuxen och Facebook kontakt borde räcka för att inte oroa sig.

Kände möjligtvis familjen på sig något skumt om SN?
Citera
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
UPPDATERING

Hallå, Jag har återigen talat med min kontakt. (för er som inte vet hur pålitlig eller ärlig jag är, föreslår jag att ni vänder er till sidan 140).

Hur som haver:

Jag har fått en adress där gärningsmannen i anslutning ska ha blivit gripen. Jag får dock inte lämna ut den adressen i nuläget av tydligen flera anledning. (Vilka jag inte vet, men jag ska respektera kontaktens önskan).

I förhör ska gärningsmannen tydligen varit rejält kall till en början. Även om han erkände gärningen tämligen omgående så har han inte visat någon direkt ångest.
Anledningen till att han har agerat som han gjort på facebook ska tydligen ha varit för att distrahera familj och närstående för att köpa sig tid. Han hade räknat med att han skulle klara sig två veckor utan att familjen skulle kräva att få kontakt med Jens.

Motivet ska tydligen ha varit svartsjuka och pengar. Och enligt "rykten" har Jens kvävts.

mvh
calvincandie

calvincandie du levererar igen, grymt.

Fast jag är jävligt sugen att höra vart han greps dock respekterar att du håller på det.

Väntar med spänning på övrig information.
Citera
Medlem
thabitas avatar
Citat:
UPPDATERING

mvh
calvincandie
Länka till inlägget istället. Alla har inte lika många inlägg/sida inställt och då blir sidvisningen inte rätt.

EDIT: Jag är nu på sid 56
Citera
Medlem
Citat:
UPPDATERING

Hur som haver:

mvh
calvincandie

Återigen, tack för ditt grymma arbete!
Citera
2013-08-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thabita
Länka till inlägget istället. Alla har inte lika många inlägg/sida inställt och då blir sidvisningen inte rätt.

https://www.flashback.org/sp44695884
Citera
2013-08-10, 17:34
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulldog2011

Energi kan inte förstöras utan bara omvandlas i andra energiformer.
Det är just den typ av tankar som du ger yttryck för
som dröjer sig kvar i våran gemensamma verklighet och på olika sätt strömmar genom vårat kollektiva medvetande.

Negativa tankar = negativ energi--> på sikt negativa handlingar.

Världen blir som du säger, sakta men säkert bara svartare o svartare, och det händer inte av sig självt, utan vad vi tänker och säger spelar stor roll för hur våran verklighet ser ut och upplevs.

Om vi är medvetna om att det inte hjälper oss ett smack, att vi låter oss bli en del av detta svarta, så kanske att vi bättre stå emot, lägga band på det negativa, försöka vägra vara en del utav det. Kanske har vi då också lite större möjligheter, att leva våra korta liv här på jorden på ett någorlunda värdigt och ljusare vis.
Bara ytterligare en tanke bland många....

Skönt att denna tragiska historia fått en snabb upplösning och att de anhöriga nu slipper leva i ovisshet och oro.
R.I.P J.J
Senast redigerad av extremtlagom 2013-08-10 kl. 17:37.
Citera
2013-08-10, 17:36
Medlem
Jag kan berätta hur jag känner över allt detta... Jag har känt sn ett par år (5ca) och vi var väldigt nära vänner...

Allt detta har påverkat mig enormt det gör så fruktansvärt ont att veta att en sk nära vän mördat en annan... Självklart förtjänar han straff! Gärna lite plågeri med för den delen! Det han gjort kommer aldrig gå att förlåta! Jag sörjer både jj OCH sn... Och mitt mammahjärta blöder! Kan inte föreställa mig att vakna upp en dag utan mina barn!

Sn var en av mina bättre vänner och detta kunde jag aldrig tro!

Dom flesta av mina tankar går nu till jj's familj... Men jag avvarar faktiskt en och annan till sn's anhöriga!

Tack.
Citera
2013-08-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkarpojkarpojkar
Tackar för info! Varför tog familjen kontakt med polisen så tidigt o började fråga efter Jens så tidigt? För mig är det för tidigt. Varför kollade dom med flyget om dom kommit iväg? Jag menar Jens är vuxen och Facebook kontakt borde räcka för att inte oroa sig.

Kände möjligtvis familjen på sig något skumt om SN?

Antagligen brukar JJ hålla kontakten med sin familj. Säkert hade de bestämt att han skulle höra av sig från Cypern. Inget konstigt med det.
Citera
2013-08-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Antagligen brukar JJ hålla kontakten med sin familj. Säkert hade de bestämt att han skulle höra av sig från Cypern. Inget konstigt med det.

Ja men enligt Facebook o Stefan verkade som blivit oroliga redan 28 juli. Dagen innan Cypern.
Citera
2013-08-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkarpojkarpojkar
Ja men enligt Facebook o Stefan verkade som blivit oroliga redan 28 juli. Dagen innan Cypern.

Tydligen hade de ringt hans mobil vid ett flertal tillfällen.
Tillslut hade SN svarat och sagt att Jens inte var där för tillfället, men att han skulle ringa upp senare.
Sedan skrevs det på facebook några timmar-en dag senare att mobilen var tappad.

Därav oroandet.
Citera
2013-08-10, 17:52
Medlem
Citat:
Tydligen hade de ringt hans mobil vid ett flertal tillfällen.
Tillslut hade SN svarat och sagt att Jens inte var där för tillfället, men att han skulle ringa upp senare.
Sedan skrevs det på facebook några timmar-en dag senare att mobilen var tappad.

Därav oroandet.

Då undrar jag varför dom ringer så hysteriskt och blir ororliga (återigen litade dom inte på stefan?) två dagar efter han varit hos sin mamma. Förstår inte riktigt.

Okej om inte Stefan heller svarade. Då fattar jag men Att man efterlyser så fort.. Det blev ju sån stor grej direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in