2013-08-10, 17:08
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Vad har jag gjort dig? Har jag kallat dig någonting, eller varför kallar du mig som ateist för smutsig?

Är det ett smart drag att tillhöra en minoritet i Europa och kalla majoriteten (och andra minoriteter) för smutsiga, tycker du?

I all välmening:
Håll koll på din tunga, och måla inte in dig i ett hörn.

Ja, det är ett smart drag.

Döda oss om ni vill, vi kommer ändå dö allihopa. Men så länge vi lever så kommer vi vägra acceptera förnedring och vi kommer kalla er för vad ni är, oavsett hur många ni är.

Ni ateister är SMUTSIGA varelser.
Citera
2013-08-10, 17:11
Medlem
RoaldDahls avatar
Ursprungligen postat av Islampeace:
Gud är allvetande och allsmäktig. Alltså är Gud kapabel till allt både sånt som människan förstår och sånt som övergår mänskligt förstånd. Människan har fått en fri vilja, hon har fått klart för sig vad rätt och fel är, detta finns inprogrammerad inom oss och vi har fått skrifter på detta som en bekräftelse. Alltså handlar människan genom att använda sin fria vilja.

Eftersom människan har fått en fri vilja och vet vad rätt och fel är kan Gud dra sig tillbaka och inte lägga sig i människornas val och vad hon bestämmer men Gud kan ingripa när som helst. Alltså:

Om A har att välja mellan att ta södervägen eller norrvägen vet redan Gud att A kommer drabbas av en olycka om hon väljer södervägen men att resan går felfritt om hon väljer norrvägen. Gud vet detta i förväg men A är helt ovetande om detta. Eftersom Gud är allsmäktig kan Gud ingripa och påverka A utan att A har någon aning. Gud kan alltså påverka A till vilken väg A ska ta. Men Gud kan också låta A bestämma helt själv, alltså har Gud förmågan att dra sig tillbaka och inte påverka valet utan att A väljer helt själv utan att Gud ingriper. Gud vet redan sitt beslut. Allt är konstant och det finns inga förändringar. Det är för att Gud är allsmäktig.

Ursprungligen postat av RoaldDahl:

Intressant! I VILKAs val är det Gud väljer att ingripa, tror du?
Är det dem han tycker är en särskilt bra avbild av honom själv?

Vad menar du med avbild? Menar du att människan är Guds avbild så vill jag inte hålla med dig om det. Det finns ingenting varken i himlarna eller i på jorden som kan liknas vid Gud. INGENTING är lik honom och allt är beroende av honom. Gud är inte en sak, en kropp eller nåt annat som vi kan föreställa oss. Gud är fjärran från allt vad människor vill sätta vid hans sida och likna honom vid.

Koranen:
Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2

Blanda inte in kristendomen och Islam nästa gång. Om du vill jämföra nåt mellan dessa två religioner går det bra men nu begick du ett sakfel och trodde att det förekommer nåt som Guds avbild inom Islam.

-------------

En sista chans:

Vilkas val går Gud in och styr och vilkas val låter han bli att ingripa i?

p.s. Islampeace, jag är inte ateist, om det nu är av intresse. d.s.
Citera
2013-08-10, 17:12
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nej, det handlar om indoktrinering.

Indoktrineras man av någon att tro på någonting hela tiden så kommer man förr eller senare tro på det. Som Hitler och Goebbels sa om judarnas lögner innan Andra Världskriget, hittar man på en lögn och upprepar den hela tiden kommer folk acceptera detta som sanningen och tro på det!

Indoktrineras man att tro på att människan inte är skapad men utvecklas av några imaginära apliknande varelser och tittar på påhittade bilder av apor som blir till människor, gör man detta i 20-30 år av sin uppväxt kommer man tro på det fastän det är lögn och det finns inga bevis.

Indoktrineras du att Gud inte existerar kommer du tro på det till slut fastän det är en ofattbar tro. Tro att universum skapades av en slump utan skapare, fastän samma person hade förklarat en annan person för sinnessjuk om denne hade sagt att en Mercedes hade skapats av en slump utan en skapare.

Alltså, ditt jävla troll!!!!
Du är så tamejfan så efterbliven så jag tror du skämtar med mig xD
förstår du inte att HELA ditt inlägg lägger krokben för din tro? Förstår du inte att det är det är precis det argument som Ateister använder mot religion och att detta argument bara fungerar imot saker som inte bevisats? Vet du ens vad vetenskap är din jävla kamelknullare?!? -.-

Vetenskap ger oss mer än religion någonsin kommer göra, prova att be till gud nästa gång du blir riktigt sjukt, istället för att åka till sjukhuset, alltså seriöst, gör det, för alla andras skull.

Edit: sluta prata om ateism som om det vore en religion som bygger på Big Bang och Evolution, ingen av dessa teorier har något med ateism att göra.
Citera
2013-08-10, 17:13
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Döda oss om ni vill, vi kommer ändå dö allihopa. Men så länge vi lever så kommer vi vägra acceptera förnedring och vi kommer kalla er för vad ni är, oavsett hur många ni är.

Det är bara för att du älskar din offerroll Du är så söt när du spelar kränkt!
Du kommer dock att behöva acceptera förnedring och det är mig ett sant nöje att utsätta dig för den. För fascister ska motarbetas även om de kommer i muslimska kläder. Du är fin i din klänning tex...
Citera
2013-08-10, 17:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ni ateister är ju verkligen smutsiga varelser.

Ert hat är större än nazisternas hat mot judarna.

Det finns ingen mening att diskutera med er, det är som om en jude hade diskuterat med en nazist.

Ynkligt att höra dig ropa där inne i offerkoftan.

Nej. Jag tror få personer här hatar dig. Du är en liten och rätt så patetisk människa. En människa som är livrädd för vad livet har att ge och att döden ska vara slutet. Man kan beklaga och ömka sådant, men hat är fel ord. Däremot är vi nog många som hatar det du står för och det du förespråkar. Men blanda inte samman det med att hata islam.

Du är bara ett av de uttryck islam tar - men du ÄR inte islam. Du företräder inte alla muslimer så sluta gnäll.
Citera
2013-08-10, 17:14
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Jo förhoppningsvis är det väl så, fast det känns ändå som en överromantisering. Men vad menar du med "när vi generellt mår som vi gör"? Mår vi verkligen dåligt och vad jämför du det med? Om du tänker på mängden psykofarmaka som skrivs ut så är det svårt att jämföra det med fattigare länder där det förmodligen är svårare att få tag på.

Beror på vilket land, men det var inte psykofarmaka jag menade utan stress, ökande antal självmord bland unga flickor, överbelastad psykiatri och sjukvård, hög alkoholkonsumption, krävande kroppsideal, vi kan även titta på sådant som ökat antal skilsmässor och att sthlm är (eller nyligen var) Europas singelstad där promiskuösiteten flödar för att bättre knyta det till andlighet vs. sekularism.
Senast redigerad av Maldoror 2013-08-10 kl. 17:16.
Citera
2013-08-10, 17:14
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
Alltså, ditt jävla troll!!!!
Du är så tamejfan så efterbliven så jag tror du skämtar med mig xD
förstår du inte att HELA ditt inlägg lägger krokben för din tro? Förstår du inte att det är det är precis det argument som Ateister använder mot religion och att detta argument bara fungerar imot saker som inte bevisats? Vet du ens vad vetenskap är din jävla kamelknullare?!? -.-

Vetenskap ger oss mer än religion någonsin kommer göra, prova att be till gud nästa gång du blir riktigt sjukt, istället för att åka till sjukhuset, alltså seriöst, gör det, för alla andras skull.

Edit: sluta prata om ateism som om det vore en religion som bygger på Big Bang och Evolution, ingen av dessa teorier har något med ateism att göra.

Ni vill verkligen att ni ska vara så hatade. Ni vill verkligen att vi ska hata er.

Din vetenskap och ditt sjukhus kommer aldrig kunna rädda dig från döden. Dem kan endast göra det som Gud tillåtit i människans liv, men när döden kommer är du chanslös och inget kan rädda dig.
Citera
2013-08-10, 17:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Det är bara för att du älskar din offerroll Du är så söt när du spelar kränkt!
Du kommer dock att behöva acceptera förnedring och det är mig ett sant nöje att utsätta dig för den. För fascister ska motarbetas även om de kommer i muslimska kläder. Du är fin i din klänning tex...

Fin klänning med matchande offerkofta. En liten petite en, med fina paljetter!
Citera
2013-08-10, 17:15
Medlem
RoaldDahls avatar
Istället för en massa personangrepp hit och dit, kan jag få svar på följande fråga:

Gud är allvetande och allsmäktig. Alltså är Gud kapabel till allt både sånt som människan förstår och sånt som övergår mänskligt förstånd. Människan har fått en fri vilja, hon har fått klart för sig vad rätt och fel är, detta finns inprogrammerad inom oss och vi har fått skrifter på detta som en bekräftelse. Alltså handlar människan genom att använda sin fria vilja.

Eftersom människan har fått en fri vilja och vet vad rätt och fel är kan Gud dra sig tillbaka och inte lägga sig i människornas val och vad hon bestämmer men Gud kan ingripa när som helst. Alltså:

Om A har att välja mellan att ta södervägen eller norrvägen vet redan Gud att A kommer drabbas av en olycka om hon väljer södervägen men att resan går felfritt om hon väljer norrvägen. Gud vet detta i förväg men A är helt ovetande om detta. Eftersom Gud är allsmäktig kan Gud ingripa och påverka A utan att A har någon aning. Gud kan alltså påverka A till vilken väg A ska ta. Men Gud kan också låta A bestämma helt själv, alltså har Gud förmågan att dra sig tillbaka och inte påverka valet utan att A väljer helt själv utan att Gud ingriper. Gud vet redan sitt beslut. Allt är konstant och det finns inga förändringar. Det är för att Gud är allsmäktig.

Ursprungligen postat av RoaldDahl:
Intressant! I VILKAs val är det Gud väljer att ingripa, tror du?
Är det dem han tycker är en särskilt bra avbild av honom själv?

Vad menar du med avbild? Menar du att människan är Guds avbild så vill jag inte hålla med dig om det. Det finns ingenting varken i himlarna eller i på jorden som kan liknas vid Gud. INGENTING är lik honom och allt är beroende av honom. Gud är inte en sak, en kropp eller nåt annat som vi kan föreställa oss. Gud är fjärran från allt vad människor vill sätta vid hans sida och likna honom vid.

Koranen:
Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2

Blanda inte in kristendomen och Islam nästa gång. Om du vill jämföra nåt mellan dessa två religioner går det bra men nu begick du ett sakfel och trodde att det förekommer nåt som Guds avbild inom Islam.

-------------

Vilkas val går Gud in och styr och vilkas val låter han bli att ingripa i?

(p.s. Islampeace, jag är inte ateist, om det nu är av intresse. d.s.)
Citera
2013-08-10, 17:16
Medlem
Citat:
Alright. Det tycker jag verkligen inte. Jag tycker att det är ett så idiotiskt drag man bara kan göra. Men go for it, om du vill.

Citat:
Nej, jag tänker inte döda "er".

Jag hatar inte någon för att denne är född, och även om jag skulle hata någon så skulle jag inte vilja döda denne.

Var dock beredd på att acceptera förnedring när du själv förnedrar andra.

Citat:
Ok. Good luck with that.
Citera
2013-08-10, 17:18
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ni vill verkligen att ni ska vara så hatade. Ni vill verkligen att vi ska hata er.

Din vetenskap och ditt sjukhus kommer aldrig kunna rädda dig från döden. Dem kan endast göra det som Gud tillåtit i människans liv, men när döden kommer är du chanslös och inget kan rädda dig.
Äh, jag är van att fascister hatar mig så en till i drag-kläder gör ingen skillnad. Men för alla vår skull tycker jag att du inte ska åka till sjukhus om du blir skadad. Jag tycker du ska stanna hemma och be till gud. Det gör säkert susen och så behöver du inte förlita dig på den ateistiska vetenskapen.
Citera
2013-08-10, 17:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Vad har gjort dig så livrädd för döden? Vad gör tanken på att det här är det enda liv du får så outhärdlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in