2013-08-10, 17:20
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fin klänning med matchande offerkofta. En liten petite en, med fina paljetter!
Fattas bara läppstift och högklackat för att han verkligen ska ha på sig hela horklädseln Han är ju rätt besatt över just detta sätt att klä sig...
Citera
2013-08-10, 17:25
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44707416]Oj, har du ändå kommit så långt att du ser att det finns tvetydiga budskap i koranen. Nästa steg är att se att det finns felaktiga också. Jag anser inte alls att det finns budskap som alla muslimer håller med om. Den stora skiljelinjen går som jag uppfattar det mellan att bokstavligt tolka texterna som du gör eller att tolka dem bildligt.

HAHA, jag har alltid sagt att det finns entydiga och tvetydiga budskap i koranen men du såg det först nu. De tvetydiga är dock inte tvetydiga men vi har svårt att förstå dessa. Fattar du nu? Tveksamt men jag försöker få dig att förstå i alla fall. Jag gör en god gärning.

Citat:
Så oerhört vackert, fridfullt, respektfullt och rättvist att mörda andra... Det är det säkert för en fascist som du.Talbanernas övergrepp på flickor och kvinnor accepterar du. Att de sköt en flicka i huvudet som ville gå i skolan tyckte du var helt rätt.

Tycker du inte att det är respektfullt fridfullt och vackert att koranen uppmanar oss att inte ta till vapen? Men vill göra klart för oss att vi har rätt att försvara oss om vi blir angripna? Tycker du att det är fel med självförsvar? Varför argumenterar du alltid emot sånt som är så självklart och så banalt.

Citat:
Jag tycker att all religion är fördummande så det har inte varit något speciellt fokus på din religion. Det handlar knappast om hat utan om sunt logiskt och kritiskt tänkande.

Fortsätt med det då. Jag har inget emot det, vi låter Gud döma oss angående detta.

Citat:
Vill du inte hamna i paradiset och kvittera ut dina jungfrur?

Jag vill inte hamna i helvetet men framför allt vill jag inte förneka min skapare. Jag vill att min skapare är nöjd med mig och vad jag får för belöning är upp till min skapare att bestämma.

Citat:
Jag förnekar inte saker jag inte har någon anledning att tro existerar. Då skulle mitt liv helt tas upp av att förneka alla möjliga påståenden på övernaturliga händelser genom historien. Eftersom varken du eller någon annan troende kan lägga fram några som helst belägg för att det finns en gud eller ett högre väsen som har dikterat böcker så är det ingen stor sak. Allah hamnar på samma pinne som tomten, trollen, Oden, Zeus osv. Det jag säger om döden är att alla får inte samma ångest och rädsla som du. Bara för att du är rädd så gäller det inte hela mänskligheten. På samma sätt är det med din gudstro, alla tror inte som du. Om du använder dig själv som norm hela tiden kommer du aldrig att förstå din omvärld.

Vet du ens vad en tomte är och vad den har för historia? Låt mig bilda dig lite.

Här kan du läsa lite om tomten när du har läst klart den förstår du att det är ingen som tror att tomten är gud eller kan utföra saker. Här har du tomtens historia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jultomten

Här kan du läsa om troll och om att det är en nordisk sagoväsen. http://paranormal.se/topic/troll.html

Detta är om oden: Oden var en av de som skapade världen. Tillsammans med sina bröder Vile och Ve dödade han jätten Ymer och använde dennes kropp som material för jorden. Oden var även med och gav liv åt de första människorna, tillsammans med två andra gudar (antingen återigen bröderna eller de annars tämligen anonyma Höner och Lodur). wikipedia. Att du jämför dessa med den allsmäktige Guden säger bara väldigt mycket om dig och din logik.

Citat:
Nu är ju din koran allt annat än ädel och det här lilla citatet ger ju inte mer stöd till din teori om att alla levande varelser känner rädsla inför döden. Har du någon studie på djurs och växters dödsångest får du gärna dela med dig.

Självklart tycker du det eftersom du tillhör den andra gruppen. Ena gruppen som tycker att koranen är ädel och den andra tycker annat. Angående att djur känner rädsla inför döden borde vara en självklarhet att veta men om växter ska jag bilda dig lite: http://www.epochtimes.se/articles/2012/08/02/23689.html

http://www.youtube.com/watch?v=Ntv4ZMvUSWI

http://www.skepdic.com/plants.html

Menar du alltså att du själv inte är rädd för döden? Var ärlig nu om du har ett uns av skam i kroppen. Blir du ledsen om din mamma eller pappa dör?

Citat:
Nu ljuger du igen... Du vet att det inte är sant men du är så fylld av hat mot vetenskapen som hela tiden plockar sönder ditt luftslott.

Vetenskap i all ära men all vetenskap som manipulerar hatar jag, du borde också hata vetenskap som manipulerar.

Citat:
Majoriteten av jordens befolkning tror inte på din gud! Jag förstår att du har svårt för ateister eftersom vi stör din fina religiösa bild. Men hur förklarar du att ateister skulle vara orsak till att muslimer dödar varandra? Är det att göra gott inför gud? Men hur tänker du på Adam och Eva?

Men det finns bara en Gud. Vadå majoriteten tror inte på min Gud? Majoriteten tror på en Gud och på ett paradis och ett helvete. Att muslimer dödar varann har politiska orsaker.

Citat:
Som sagt, jag känner inte hat inför religioner. Inte heller mot din. Däremot känner jag förakt för de övergrepp som sker i din religions namn. Så koranen förespråkar alltså att det är rätt att lämna sina döttrar till en våldtäktsmobb? Då är man en god man som gud gillar! Homosex är dåligt, våldtäkt av oskyldiga är bra. Bra, då var det klarlagt till slut. Eller menar du nu att Lot gjorde något vämjeligt? Är då Lot en god man?

OJ OJ OJ. Vilken godhjärtad människa du är du! Hatar övergrepp som sker i religionens namn men du har hittills inte sagt nåt av alla de övergrepp som skett i politikens och girighetens namn. Nej så förhållar det sig inte. Vad du hatar är religion och Gud för att de påbjuder annat äm bad dina önskningar och förhoppningar påbjuder. Jag ser att du inte förstod min förklaring om Lot men det var väntat jag begärde för mycket nu ska jag ta om det i förhoppning om att du ska förstå igen.

Koranen säger att Lot bjöd på sina döttrar istället för att acceptera homosexuella handlingar i sin närhet om du hade ett uns av kunskap och förståelse hade du fattat vikten av denna vers men tyvärr så är du kass på att förstå saker och ting.

Gud, Lot och alla andra människor föraktar att en förälder bjuder på sina döttrar till främmande män. Men denna vers vill göra klart för människorna att homosexualitet är ett steg mer avskyvärt och vämjeligt än att bjuda sina döttrar till främmande män. Det innebär inte att verserna rättfärdigar eller påbjuder att människor ska lämna över sina döttrar till främmande utan bara att homosexualitet är ännu syndigare än att bjuda över sina döttrar. Versen vill bara göra klart för oss hur vämjeligt homosexuella handlingar är.

Citat:
Jag skulle annars säga att din koran är så full av skit att bara det kan få mig att gråta. Att så många tror det finns något fint i den kan få mig att gråta lite till.

Du tillhör den gruppen som tycker det. Det vet jag redan. Inget nytt under solen mao.

Citat:
Underlag, min gode IP... Du vet, det där ordet du har så svårt för.

Underlag till vadå? Inser du vad det är du begär. Du vill kunna undersöka, observera universums skapare, du arma människa. Universum som rymmer miljarder med galaxer och det du vill göra är att kunna undersöka skaparen som skapat universum och gett det en fast struktur för att du ska tro. Det kommer du aldrig att få. Du är bara en människa i mängden, antingen tror du på Gud eller så gör du inte det. Finns inget annat val. Om du tror så gör du det för ditt eget bästa och om du inte tror skadar du bara dig själv fast du är omedveten om det. Som troende behöver man bara erkänna sin skapare och vittna om att det bara finns en skapare, vidare ska man göra allt som är gott och jaga bort allt som är ont. Låter man bli att göra detta av högmod som du gör är det bara du själv som drabbas och ingen annan. Varför skulle jag ge dig underlag eller bevis? Det är inte mig du kommer dyrka, det är Gud som du kommer dyrka. Jag varken vinner eller förlorar på din tro eller förnekelse. Jag förstår inte varför jag ska ge dig bevis? Jag har inte sagt att du ska tro på mig, jag diskuterar om Islam och slår hål på era fördomar. Jag vill inte ha din tro och Gud behöver inte ha din tro heller. Gud är sig själv nog. Du varken skadar Gud eller gör honom någon nytta med din tro. Det är för din egen skull. Använder du inte ditt förstånd?

Citat:
Det handlar inte om vad jag önskar utan om hur det faktiskt ser ut i världen. Alla muslimer håller inte med dig eller läser koranen på samma sätt som du. Flera muslimer jag känner ägnar inte en sekund åt att fördöma homosexuella eller ateister utan de är trygga i både sin sexualitet och tro. Du är uppenbart osäker både på din sexuella läggning och din tro. Därför fortsätter du att gräva i homosexuella mäns aktiviteter och fördöma de som inte tror som du.

Som jag sa så finns det entydiga och tvetydiga budskap. De entydiga är : Gud är en. Gud är inte lik nåt annat som existerar varken i universum eller på jorden. De som förnekar Gud har helvetet till arvedel. De som tror på lever rättskaffens har paradiset till arvedel. Änglar existerar. Alla profeter var sanningen från Gud. Det finns ett liv efter detta. osv . Dessa saker är entydiga och verkligen inte bildliga och dessa saker ska man tro på bokstavligt. Alla muslimer håller med mig om dessa.

Jag är också trygg i min tro. Jag diskuterar inte med er på grund av brist på tro utan just för att jag har en stark tro.
Citera
2013-08-10, 17:32
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Vad har gjort dig så livrädd för döden? Vad gör tanken på att det här är det enda liv du får så outhärdlig?

Är du inte rädd för döden?
Citera
2013-08-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Tycker du inte att det är respektfullt fridfullt och vackert att koranen uppmanar oss att inte ta till vapen? Men vill göra klart för oss att vi har rätt att försvara oss om vi blir angripna? Tycker du att det är fel med självförsvar? Varför argumenterar du alltid emot sånt som är så självklart och så banalt.
Skulle du kunna förklara vad du menar med att kalla det för "självförsvar" när man skjuter en 10-årig flicka i huvudet för att hon vill gå i skolan?
Citera
2013-08-10, 17:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Är du inte rädd för döden?
Nej. Är du?
Citera
2013-08-10, 17:42
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Skulle du kunna förklara vad du menar med att kalla det för "självförsvar" när man skjuter en 10-årig flicka i huvudet för att hon vill gå i skolan?

Det var inte för att hon gick i skolan. Snacka inte om saker ni inte vet nåt om. Hon baktalade och skrev saker om talibaner som inte var sant. Hon hittade på saker för att sprida falska rykten om talibaner. Hon var också en spion åt vilket land säger jag inte här. Talibanerna bad flickan och föräldrar till flickan att hon skulle sluta med att sprida falska rykten om talibanerna. Flera gånger varnades föräldrarna och flickan. Flickan fortsatte och föräldrarna gjorde inget åt saken. Talibanerna blev angripna inte bara av ett barn men av nationer genom ett litet barn. Ni har ingen aning om politik och vad som sker i världen då tycker jag att ni först ska ta reda på fakta och inte på vad som står i BBC eller aftonbladet.
Citera
2013-08-10, 17:42
Medlem
RoaldDahls avatar
Islampeace

Vilka människors val går Gud in och styr och vilkas val låter han bli att ingripa i?
Citera
2013-08-10, 17:44
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Ni vill verkligen att ni ska vara så hatade. Ni vill verkligen att vi ska hata er.

Din vetenskap och ditt sjukhus kommer aldrig kunna rädda dig från döden. Dem kan endast göra det som Gud tillåtit i människans liv, men när döden kommer är du chanslös och inget kan rädda dig.

Ni är ganska hatade också

1: Vetenskap har höjt vår livstandard avsevärt, gett oss hälsosammare och längre liv, behandlingar för tidigare obotbara sjukdomar, förståelse för världen vi lever i etc. jämför det med religion som ger oss böghat, pedofiler och mördare i guds namn.

2 : Ateister tror inte på ett liv efter döden, bra att du håller med mig.

3: Med tanke på hur många religioner det finns så har du förmodligen valt fel religion (dvs om det finns någon religion som är sanningen) Det kanske är hinduerna eller de asatroende som har rätt, vem vet? och eftersom alla religioner har olika agendor för att komma till himlen/midgård/bli pånyttfödd så är din chans så fantastiskt liten så jag skrattar åt hur patetisk du är när du går på offensiven.
Citera
2013-08-10, 17:48
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Nej. Är du?

Du ljuger men jag som troende tycker att det är skamligt att ljuga därför säger jag sanningen. Ja jag liksom du och alla andra är rädd för döden. Det finns inte en själ som inte får ångest och rädsla av dödstankar. Även om du inte är troende tycker att du ska vara ärlig eftersom du är en människa och det är skamligt för människor att ljuga.

Blir du ledsen om din far eller mot dör? Varför tar du inte självmord? Om du får en obotlig sjukdom kommer du att göra allt för att bli frisk igen eller struntar du i det och ler åt tanken? Jag hoppas innerligt att du får en obotlig sjukdom som cancer som leder till din död när du befinner dig i medelåldern. Stör detta mitt uttalande dig? Varför stör det dig om döden inte har någon betydelse?

Om du inte är rädd för döden, är du rädd för livet då? Om inte, finns det nåt du är rädd för och vad är det i så fall? Eller är du den modigaste människan på jorden och känner aldrig ångest och rädsla?
Citera
2013-08-10, 17:49
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Islampeace

Vilka människors val går Gud in och styr och vilkas val låter han bli att ingripa i?

Jag vet inte. Guds beslut känner Gud ensam till. Inte ens änglarna vet om Guds beslut. Vem är jag arma människa att försöka klura ut vad Gud fattar för beslut mer än det som står i koranen?
Citera
2013-08-10, 17:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, det är snarare en naturlig lag som Gud skapat, att majoriteten av människor oavsett om dem är ateister, polyteister (majoriteten av människor har alltid varit polyteister) kommer förkasta Guds budskap och anklaga det för att vara påhittat, sagor, spådom.

Du är inte medveten om det men alla dessa anklagelser som idag görs gjordes även i Mekka och alla dessa anklagelser nämns i Koranen. Dem motbevisas samtidigt som Gud påpekar i Koranen hur samma anklagelser gjordes mot Noah, Abraham, Moses, Jesus, Jonah, Shuayb, Hud, Salih, Lot, David, Salomon och så vidare.

Alla fick samma anklagelser riktade mot sig som ni ateister använder idag. Ni är bara en i raden, ni är inget nytt, alla eran anklagelser står i Koranen och är motbevisade.

Men ni inser inte detta.

Struntprat. Det är inget som är motbevisat.
Citera
2013-08-10, 17:51
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ni ateister är ju verkligen smutsiga varelser.

Ert hat är större än nazisternas hat mot judarna.

Det finns ingen mening att diskutera med er, det är som om en jude hade diskuterat med en nazist.

Varför inte bemöta kritiken sakligt, med logik och förnuft? Jag saknar fortfarande svar på mina frågor. Om du inte vill diskutera utan bara kräka ur dig dit hat mot ateister (jordens rövhål, jordens avskum mm) så föreslår jag att du startar en blogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in