2013-08-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Vet att det i Cypern har varit problem med bankomater som tuggat kort och så vidare. Oavsett harvi ingen aning om var pengarna kommer ifrån, kan lika vara langningspengar som SN skrapat ihop. Möjligheterna att få ihop 50 000 i kontanter är oändliga, speciellt med tanke på att vi inte har ett tidspann. Någon av dem kan ju ha tagit ut 5000 kr i tio veckor på en bankomat for the heck of it.

Jag tycker det är skumt med 50k i cash. Särskilt om vi utgår från att det är JJs pengar som målats upp som ett helgon och spekulationerna är att SN mördat honom för dessa pengarna.
Citera
2013-08-10, 16:12
Medlem
Motivet är ganska solklart pengar enligt mig.

De har varit tillsammans i 3 månader innan de bestämmer sig för att köpa ett hus tillsammans.
JJ säljer sin lägenhet och får 250.000 kr. SN måste alltså ha duperat JJ ganska hårt.

När man går till banken för att köpa en bostad så får man frågan om en försäkring, om den andra parten dör så är man genom försäkringen skyddad.

JJ löser handpenningen och SN lovar att betala av den skulden. Låt oss säga att huset såldes för 1,3 miljoner då blir handpenningen 199.500:-

Mäklaren ringer JJ den 27:e för att säga att pengarna för lägenheten nu finns på kontot. JJ loggar in på sin Internetbank och visar SN pengarna. Då slår det slint för SN och han stryper/knivar JJ.

Uppdaterar sedan JJ's Facebook om att de ska till sthlm och sedan stänger han av telefonen. Rullar in honom i ett täcke och bär honom 10m till förrådet. Tar JJ's bankomatkort och bil för att åka till Enköping där Jens kort registreras medvetet i en parkeringsautomat.

Han har dessutom tagit ut pengar i flera bankomater (han hade inte exakt 50.000 kr, kanske hade 20-30.000, eller vad men nu lyckas ta ut under 10 dagar.) för att kunna klara sig en längre tid på flykt.
Troligtvis finns han på bankernas övervakningskameror också.
Senast redigerad av fannypack 2013-08-10 kl. 16:24.
Citera
2013-08-10, 16:13
Medlem
Voolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Fast åter till Jens, då? Var han verkligen så clever, snäll och god om han hänger ihop med ett sådant as? Han beskriver själv SN som sin "älskling" och att han är "det bästa som hänt honom"? Gayvärlden är inte så stor, han måste vetat en massa rykten om den här stollen innan, och ändå går han och köper hus efter några veckors bekantskap? Är det friskt någonstans? Tycker det låter som om Jens själv var superkorkad. (Inte för att han förtjänade att bli mördad, men darwin awards, trots allt).
Om man läser tråden från början så framgår det att JJ inte är den enda som blivit manipulerad av SN. Man behöver inte vara korkad för att bli blåst av en fullblodspsykopat. Jag föreslår att du googlar på psykopat/psykopati.
Citera
Medlem
Citat:
Ther*se Petters*on har gjort ett inlägg på St*fan Nilss*n
för 14 minuter sedan via mobil
Vet inte vad jag ska säga Stefan.. Varför?

Är det bara jag som tycker folk verkar vara puckon? Vem skriver sådär offentligt på någons wall? Facebook är inte hela livet. Men folk verkar tro det, som om hon kommer få ett svar där på Facebook eller att SN ens kommer kunna läsa det inom en snar framtid. Känns mer som att folk är kåta på uppmärksamhet.

Det är som innan han blev gripen. För om en person varken har svarat på SMS eller i telefon, och är efterlyst av polisen, varför skulle han då svara på Facebook? Tror de seriöst att det ska komma en kommentar från SN "Ah jo, såhär är det... bla bla bla."
Citera
Medlem
Egentligen är det ju ingenting som säger att han haft så mycket pengar i kontanter på sig. Vännen han sov hos sa ju bara att han hade SAGT att han hade så mycket pengar. Var inte killen mytoman?
Citera
2013-08-10, 16:16
Medlem
Någon här måste ju känna JJ och kan berätta för oss vad som framkommit?
Och någon nära vän måste ju oxå vetat hur mycke pengarna JJ hade på banken.
SN har ju troligtvis haft tillgång till JJ's konton eftersom JJ va så blint förälskad!

MEN det var ju någon som skrev att SN ej hade några bankkonton (pga ja hittar inte inlägget)
så jag tror att SN tvingat JJ att ta ut alla dessa pengar o text hotat med att lämna honom om JJ om han ej hjälper SN få ut pengarna eller dragit någon historia om att han va skyldig någon farlig "snubbe" stålar o att han hotats till liver om han ej betalade sin "skuld"

SOM sagt dom har ju fått fram dragning om parkeringen så då lär dom ju se resterande uttag med! Ingen som jobbar på bank som kan kika lite.

JAG VILL VETA VARFÖR!!! deknappt fruktansvärdavhistoria har vart som att läsa en bra bok fast detta va den tragiska verklighet vi lever i i Sverige i dag o människor blir bara sjukare o sjukare o kan döda för en iphone i dag
Det är ju inte så att man är sugen på att sätta fler liv till denna sjuka,tragiska o patetiska värld o med samvänners jjävla sinnessjuka ideal om hur man ska se ut, vara o äga för att bli accepterad o "passa in"
NEJ FY FAAAAAAN HOPPAS DET PILLER TRILLANDE VIDRIGA MANIPULERANDE ASET FÅR VAD HAN FÖRTJÄNAR
Typ blir misshandlad till en grönsak hamnar i rullstol men huvudet är helt "friskt" men ned massa rösger i som ger honom panikångest men han kan inte tala om det och att någon snittar aset i p**t*n med ett rakblad!!!
Citera
2013-08-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fannypack

De har varit tillsammans i 3 månader innan de bestämmer sig för att köpa ett hus tillsammans.
JJ säljer sin lägenhet och får 250.000 kr. SN måste alltså ha duperat JJ ganska hårt.

När man går till banken för att köpa en bostad så får man frågan om en försäkring, om den andra parten dör så är man genom försäkringen skyddad.

JJ löser handpenningen och SN lovar att betala av den skulden. Låt oss säga att huset såldes för 1,3 miljoner då blir handpenningen 199.500:-

Mäklaren ringer JJ den 27:e för att säga att pengarna för lägenheten nu finns på kontot. JJ loggar in på sin Internetbank och visar SN pengarna. Då slår det slint för SN och han stryper JJ.

Uppdaterar sedan JJ's Facebook om att de ska till sthlm och sedan stänger han av telefonen. Rullar in honom i ett täcke och bär honom 10m till förrådet. Tar JJ's bankomatkort och bil för att åka till Enköping där Jens kort registreras medvetet i en parkeringsautomat. Troligtvis finns han på bankernas övervakningskameror också.

Han har dessutom tagit ut pengar i flera bankomater (han hade inte exakt 50.000 kr, kanske hade 20-30.000) för att kunna klara sig en längre tid på flykt.

Tror inte att han tagit ut pengar i flera bankomater sedan den 27e eftersom polisen då antagligen skulle veta om det. Tror snarare att denna summa har funnits i JJs eller SNs ägodel i form av kontanter ett bra tag.

Hur fungerar för övrigt de här försäkringarna när den ena parten är den som har dödat den andra parten? Kan tänka mig att man förlorar sin rätt då.
Citera
2013-08-10, 16:18
Medlem
Ett preliminärt utlåtande från skl finns tydligen. Någon som har mer info?
Citera
2013-08-10, 16:21
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kantrooo
Ett preliminärt utlåtande från skl finns tydligen. Någon som har mer info?

Nu när han erkänt så kanske polisen blir mer villig att släppa uppgifter än om han hade nekat.
Ska man gissa på att han har strypt honom eller knivat ihjäl honom.
Citera
2013-08-10, 16:23
Medlem
Citat:
Tror inte att han tagit ut pengar i flera bankomater sedan den 27e eftersom polisen då antagligen skulle veta om det. Tror snarare att denna summa har funnits i JJs eller SNs ägodel i form av kontanter ett bra tag.

Hur fungerar för övrigt de här försäkringarna när den ena parten är den som har dödat den andra parten? Kan tänka mig att man förlorar sin rätt då.

Självklart förlorar du din del om det visar sig att du dödat partnern.

Han kanske tog ut en summa på Skoghall eller i Karlstad, så att sista spåret blir p-platsen i Enköping. Polisen skulle inte skriva något om att de tog ut 15-20.000 kr inför en semesterresa till Cypern.

Som sagt, SN sa att han har 50.000 men han är mytoman och hade såklart inte ens nära 50.000 kr på sig.
Citera
2013-08-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fannypack

Mäklaren ringer JJ den 27:e för att säga att pengarna för lägenheten nu finns på kontot. JJ loggar in på sin Internetbank och visar SN pengarna. Då slår det slint för SN och han stryper JJ.

Uppdaterar sedan JJ's Facebook om att de ska till sthlm och sedan stänger han av telefonen. Rullar in honom i ett täcke och bär honom 10m till förrådet. Tar JJ's bankomatkort och bil för att åka till Enköping där Jens kort registreras medvetet i en parkeringsautomat.

Han har dessutom tagit ut pengar i flera bankomater (han hade inte exakt 50.000 kr, kanske hade 20-30.000, eller vad men nu lyckas ta ut under 10 dagar.) för att kunna klara sig en längre tid på flykt.
Troligtvis finns han på bankernas övervakningskameror också.

Jag köper det där! tror också något liknande.

Eller.. fast inte så troligt så kan det kan ha varit planerat, att dom skulle till cypern för att SN skulle köpa tid efter han dödat Jens. Men det låter för sjukt för den lilla summan pengar + ingen bra flykt. Och så efterbliven kan han ju fan inte ha vart även om han är helt jävla dum i huvudet.

Jag tror att hans plan egentligen var att efter jens fått in pengarna på kontot "låna" hans kort för att handla eller något men att jens kan ha sagt, nej eller okej men jag följer med och att det då inte gick som SN tänkt och han får panik för han har ju väntat i månader på pengarna. Och då i all hast så stryper/dödar på något sätt jens utan att tänka vidare.

Alternativt att han ville med jens till cypern för att lämna honom där, ta pengarna o sticka. Eller så har inte cypern-resan nån bra förklaring i sammanhanget..
Senast redigerad av pojkarpojkarpojkar 2013-08-10 kl. 16:25.
Citera
2013-08-10, 16:28
Medlem
Citat:
Är det bara jag som tycker folk verkar vara puckon? Vem skriver sådär offentligt på någons wall? Facebook är inte hela livet. Men folk verkar tro det, som om hon kommer få ett svar där på Facebook eller att SN ens kommer kunna läsa det inom en snar framtid. Känns mer som att folk är kåta på uppmärksamhet.

Det är som innan han blev gripen. För om en person varken har svarat på SMS eller i telefon, och är efterlyst av polisen, varför skulle han då svara på Facebook? Tror de seriöst att det ska komma en kommentar från SN "Ah jo, såhär är det... bla bla bla."

Tror att folk gör så för att på något sätt få utlopp för känslorna de bär på. Jag tror iofs INTE att jag skulle skriva hos någon som mördat. Att skriva hos den som blivit mördad är väl ett sätt att uttrycka sin sorg antar jag, för han lär ju inte heller läsa eller svara....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in