2013-08-10, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Det kan redan vara bevisat att uppgiftslämnaren har med saken att göra, om han blir överbevisad kan han erkänna att "ja, jag var med". Men därmed inte sagt att han vill avslöja var kroppen finns förrän den är återfunnen så att säga. "Okej, vi hittar kroppen åt dig, och så erkänner du efteråt".

Jag säger inte att det är så, jag säger inte ens att jag tror att det är så. Men det KAN vara så. Men mest troligt är ju såklart att kommunalrådets berättelse till media är den sanna. Det var egentligen bara ett litet inlägg i diskussionen som var om huruvida polisen kan fabricera en story, och det är inte alls osannolikt.

En ÅK får inte göra avtal med MT, detta glider in i rena olagligheter misstänker jag ?
Citera
2013-08-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ungefärligt avstånd gropar till väg ?
Vet ej tyvärr, de personer jag pratat med har inte varit med om att finna själva groparna utan bara fått informationen om dem på efterkommande sök på samma område som förklaring till varför de sökte på ett helt nytt sätt jämfört med tidigare sök.
Citera
2013-08-10, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men varför tjabba om bootsen? Har ögonvittnet sett rött hår och boots, så har han. Bekräftelsen får vi sedan ta del av. Boots är inget ovanligt inomhus, speciellt om de är ihoppassade med övrig klädsel. Uggs däremot, är inget man klär upp sig i. Glöm även att AJ eller någon annan tar på Id* boots efter brottet, en livlös kropp, insmetad i blod.
AJ lovade säkert att fixa finmiddag och Id* besvarade gesten med att klä upp sig inför detta.
Säkert kan vi dock konstatera, att när AJ skulle skörda frukten av sin uppoffring vid midnatt, ringdes det istället i telefon, stämningen ett haveri och katastrofen var ett faktum.
Psykopater/personer med psykopatdrag är inte farliga så länge det går deras väg. De märker (känner) inte skadorna de efterlämnar hos andra, men går något direkt emot densamme blir det farligt. Oftast med riktat våld, kalla det bristande impulskontroll. Det händer i vilket fall som helst..
Jag tabbar inte om bootsen, däremot tror jag på uppgiften att id@ hade något på fötterna när hon hittades. Andra gör det uppenbarligen inte.

Även om id@ klädde upp sig inför AJs besök tror jag inte att hon hade boots på sig ända fram till efter midnatt, en tidpunkt då hon var vid liv. Även om man klär upp sig så lättar man på finklädseln vad tiden lider. Skor tar man av sig efter ett tag. Hade hon verkligen ytterskor på fötterna när hon hittades så tror jag att hon endera varit ute eller var på väg ut. Men det kan också ha varit något annat än ytterskor hon hade på sig, t ex tofflor som liknar Uggs. Min dotter har ett par såna tofflor och de kan lätt misstas för ytterskor.

Det har ju talats om åtminstone ett blodigt skoavtryck på golvet i hallen. Återstår att se vem det kommer ifrån.
Citera
2013-08-10, 16:52
Medlem
Citat:
En ÅK får inte göra avtal med MT, detta glider in i rena olagligheter misstänker jag ?
Mycket möjligt att det är olagligt, men å andra sidan: åklagare behöver inte ens vara inblandad. Det rör sig inte om någon slags strafflindring eller liknande.

Återigen, jag TROR inte att det är så det gått till. Bara ett inlägg angående en diskussion som fördes om huruvida sådant här inträffar/inträffat/kan inträffa. För mig förefaller det inte alls osannolikt att FH eller DB till slut ger efter för det dåliga samvetet och säger "okej okej, jag var med om att dumpa kroppen, jag säger var hon ligger OM ni kan garantera att det inte kommer ut att jag golat, jag kan erkänna allting när jag ställs mot väggen med bevis som ni finner där, då är jag överbevisad om min skuld, så kan ni bara säga officiellt att uppgiften kommer från någon annanstans så ger jag er allt ni behöver". Behöver ju inte ens vara en advokat närvarande som kan påpeka den eventuella olagligheten i att låta den officiella upphittaren vara en annan person.

Olagligt eller inte olagligt, det är olagligt för polisen att puckla på arresterade personer också men det händer ändå.

Och med det lämnar jag den diskussionen eftersom det är 100% spekulation.
Citera
2013-08-10, 16:53
Avslutad
Citat:
Kanske inte bara osannolikt, men även olagligt ?
Helt säkert!!
Citera
2013-08-10, 17:22
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Jag kan tyvärr inte skriva mer än såhär, jag är inte vittne till detta själv utan förmedlar bara det jag har fått till mig. Men jag bedömer upplysningarna jag fått som trovärdiga. Polisen har fått tidsuppgifter mm ifrån vittnen.

Tack, det är bra att det är anmält, och då förstår jag att man inte ska säga mer här.
Citera
2013-08-10, 17:25
Medlem
Citat:
Jag kopierar in mitt tidigare inlägg:

Enligt flera olika rykten har DB S40 varit sedd här på platsen natten då Id* försvann, tillsammans med en bil till, troligtvis en bil med V8. Enligt fågelkvitter så stod dom på busshållplatsen i ca 20 minuter med bilarna igång.
http://goo.gl/maps/YY118
Några meter in i skogen ifrån busshållplatsen finns denna damm.
https://anonfiles.com/file/9b7a1195384ee3070089219c1722db2d
Hållplatsen heter "Tore Mosse"
https://anonfiles.com/file/2789f13358de0387288623537be92da1

vart har ni fått denna information ifrån att dom har befunnit sig vid den busshållplatsen vid Tore Mosse?
Citera
2013-08-10, 17:26
Medlem
Citat:
Jag kan ju ha fel såklart, men jag tror inte att uppgiften om att hon hade boots på sig avsåg militärkängor utan stövlar. Googla gärna på modestövlar, det är varken dr martens eller gummistövlar som avses. Vilken relevans det nu kan ha... Många tjejer har, som redan nämnts flertalet gånger, skor/stövlar på sig inomhus som en del av outfiten. Och nej, det är inte WT...
Och varför skulle man dra på en död kropp ett par stövlar (förutom att det är förbaskat svårt att dra på sådant på en lealös kropp) för att låtsas som att något hänt utomhus när hela lägenheten är nedsölad i blod?? Allvarligt, kritiskt tänkande innan man slänger ur sig en "kanonbra teori"?

Hur vet du att hon var död när ev. fotbeklädnad applicerades?
Det kanske var hon själv som fixade detta.
Citera
2013-08-10, 17:27
Medlem
Citat:
Det är faktiskt intressant att du mer eller mindre klockrent beskrev AJ där.

1. Ja, Cl*ff är pappa till IF (brottsoffret). Känd bråkstake, och inte av den typen som "aja, han har fajtats nån gång på krogen när han blivit lite för full" utan verkligen en person som INGEN vill ha med att göra när han blir förbannad (nykter, full eller påtänd av amfetamin spelar ingen roll, lika farlig ändå). Vet inte alls om han blivit dömd för något större, men alla som någon gång "hängt på stan" under 80-90-tal vet mycket väl vem denne man är. Om jag vore någon av de inblandade skulle jag hellre fly till Afghanistan än att riskera att träffa på honom ute någonstans. Så man kan nog lugnt säga att AJ ligger jävligt risigt till om det skulle vara så att Cl*ff bestämmer sig för att utkräva hämnd. Det är bara så, alla som ifrågasätter uppgiften kan söka på namnet här i tråden och se att alla med anknytning till Trollhättan säger samma sak. Borde räcka...
2. Det finns personer som behöver ta på sig en väst för att skrämma folk, och det finns personer som inte behöver göra det...

Låter som om karln borde sitta inburad. Hur livnär han sig?
Undrar hur det har påverkat BO att ha en sådan far?
Kanske därför hon umgicks med typer som AJ?
Citera
2013-08-10, 17:27
Medlem
Kanske har GM klätt BO med skor/boots för att få det att verka som BO varit ute, eller kanske gått ner för att öppna den låsta dörren till trappuppgången.

Jag antar dock att polis ganska enkelt kan se om något ställts till rätta för att passa någons utsaga.
Citera
2013-08-10, 17:32
Medlem
Citat:
Jag kopierar in mitt tidigare inlägg:

Enligt flera olika rykten har DB S40 varit sedd här på platsen natten då Id* försvann, tillsammans med en bil till, troligtvis en bil med V8. Enligt fågelkvitter så stod dom på busshållplatsen i ca 20 minuter med bilarna igång.
http://goo.gl/maps/YY118
Några meter in i skogen ifrån busshållplatsen finns denna damm.
https://anonfiles.com/file/9b7a1195384ee3070089219c1722db2d
Hållplatsen heter "Tore Mosse"
https://anonfiles.com/file/2789f13358de0387288623537be92da1

I vilken färdrikning stod bilarna?
Citera
2013-08-10, 17:33
Medlem
Citat:
1. Ja, Cl*ff är pappa till IF (brottsoffret). Känd bråkstake, och inte av den typen som "aja, han har fajtats nån gång på krogen när han blivit lite för full" utan verkligen en person som INGEN vill ha med att göra när han blir förbannad (nykter, full eller påtänd av amfetamin spelar ingen roll, lika farlig ändå). Vet inte alls om han blivit dömd för något större, men alla som någon gång "hängt på stan" under 80-90-tal vet mycket väl vem denne man är.

Menar du i trollhättan nu? Jag växte upp i trollhättan och är född -70 (vilket betyder att jag sprang en del på stan mellan -88 och typ -96. Jag vet ärligt talat inte vem du menar.
Kännetecken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in