Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
En ÅK får inte göra avtal med MT, detta glider in i rena olagligheter misstänker jag ?
Mycket möjligt att det är olagligt, men å andra sidan: åklagare behöver inte ens vara inblandad. Det rör sig inte om någon slags strafflindring eller liknande.
Återigen, jag TROR inte att det är så det gått till. Bara ett inlägg angående en diskussion som fördes om huruvida sådant här inträffar/inträffat/kan inträffa. För mig förefaller det inte alls osannolikt att FH eller DB till slut ger efter för det dåliga samvetet och säger "okej okej, jag var med om att dumpa kroppen, jag säger var hon ligger OM ni kan garantera att det inte kommer ut att jag golat, jag kan erkänna allting när jag ställs mot väggen med bevis som ni finner där, då är jag överbevisad om min skuld, så kan ni bara säga officiellt att uppgiften kommer från någon annanstans så ger jag er allt ni behöver". Behöver ju inte ens vara en advokat närvarande som kan påpeka den eventuella olagligheten i att låta den officiella upphittaren vara en annan person.
Olagligt eller inte olagligt, det är olagligt för polisen att puckla på arresterade personer också men det händer ändå.
Och med det lämnar jag den diskussionen eftersom det är 100% spekulation.