2013-08-10, 16:55
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Teori: Jag tror kanske att SN följt efter när JJ gick ner till förrådet för att hämta något, kanske till resan, och slog honom i bakhuvet med nåt hårt, kanske en yxa el hammare. Förhoppningsvis hann aldrig JJ uppfatta något alls! Strypning tror jag hade blivit svårt utan att rejäl tumult uppstått med risk för att grannar reagerat!

Den teorin är absolut inte osannolik, kanske skulle dom hämta en resväska eller nått annat till resan.
Kom och tänka på en sak angående min teori om strypningen är att det skulle lika gärna uppvisa samma skador som vid en hängning tex eller är jag ute och cyklar då?
Det jag tänkte på var att polisen så snabbt drog slutsatsen om ett mord hade inträffat inte det vanliga att en förundersökning om mord har inletts men att det tillhör vanligheten.

Fast å andra sidan så kanske alla andra pusselbitar redan pekade mot att S.N bragt Jens om livet gjorde att man inledde fu om mord direkt.
Citera
2013-08-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbJaevel
Beroende på omständigheter kan tom GM vara ett offer.
Om han råkade ha ihjäl sin pojkvän på benso är han ett säkerligen ett ångerfullt offer.
Med det sagt tycker jag fortfarande han ska dömas.

Oavsett vad som fick honom att mörda JJ så tycker jag också att han ska dömas, tro inget annat!! Och han kan kalla sig offer hur mycket man vill, han har bragt en annan människa om livet och ska straffas. Men nu var det inte det som diskturades, det var frågan om varför människor skriver på hans FcB, typ "Varför St*f*n?" och jag menar då att det finns de i GM:s närhet som också lider så klart.

Det kan inte vara roligt att vara varken släkt eller vän med en sån som han idag!
Citera
2013-08-10, 17:00
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Teori: Jag tror kanske att SN följt efter när JJ gick ner till förrådet för att hämta något, kanske till resan, och slog honom i bakhuvet med nåt hårt, kanske en yxa el hammare. Förhoppningsvis hann aldrig JJ uppfatta något alls! Strypning tror jag hade blivit svårt utan att rejäl tumult uppstått med risk för att grannar reagerat!
Du har nog rätt, SN pallade inte säga att det inte fanns några biljetter.
Citera
2013-08-10, 17:06
Medlem
Mrmusics avatar
Citat:

Tror du att SN planerat att mörda Jens? De har väl en bokad och betald resa de ska iväg på? Själv har jag en känsla av att något bråk har uppstått. Jens gapar och skriker, SN vill få tyst på honom, stryper Jens (som är ganska klen) eller klappar på honom med något tillhygge.
Citera
2013-08-10, 17:06
Medlem
Men han måste ju ha fattat att han skulle åka fast ganska fort
Citera
2013-08-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmusic
Tror du att SN planerat att mörda Jens? De har väl en bokad och betald resa de ska iväg på? Själv har jag en känsla av att något bråk har uppstått. Jens gapar och skriker, SN vill få tyst på honom, stryper Jens (som är ganska klen) eller klappar på honom med något tillhygge.
St*fan hade inte ens ett giltigt pass. Så frågan är om han hade tänkt åka överhuvudtaget.
Citera
2013-08-10, 17:10
Medlem
nebelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Den teorin är absolut inte osannolik, kanske skulle dom hämta en resväska eller nått annat till resan.
Kom och tänka på en sak angående min teori om strypningen är att det skulle lika gärna uppvisa samma skador som vid en hängning tex eller är jag ute och cyklar då?
Det jag tänkte på var att polisen så snabbt drog slutsatsen om ett mord hade inträffat inte det vanliga att en förundersökning om mord har inletts men att det tillhör vanligheten.

Fast å andra sidan så kanske alla andra pusselbitar redan pekade mot att S.N bragt Jens om livet gjorde att man inledde fu om mord direkt.

Vid hängning är det inte en kvävning som bödeln är ute efter...det är ett nackbrott och/eller isärdragning av nackkotorna så ryggmärgen går av vid hängning. Annars vore det ett plågeri...och vid misslyckade hängningar så uppstår kvävning.
Citera
2013-08-10, 17:11
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Den 36-åriga man som greps på fredagen misstänkt för att ha mördat en 27-årig vän har erkänt. ”Han erkänner brott”, säger åklagare Kurt Runhäll.

Mannen som var efterlyst greps i Uppsala på fredagskvällen och fördes därefter till polisen i Karlstad. Under lördagen har polisen hållit förhör med mannen som nu har erkänt brottet.

– Vi har hållit förhör med honom under dagen och allt vi kan säga är att han erkänner, säger Kurt Runhäll, förundersökningsledare och åklagare.

Häktningsförhandling kommer troligen att hållas under söndagen, enligt Kurt Runhäll.

Polisen har även fått ett preliminärt utlåtande angående hur 27-åringen dog. Men Kurt Runehäll vill inte kommentera dödsorsaken eller om något motiv till mordet.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-mordare-har-erkant/

Det verkar som om det hela är på god väg att klaras upp.
Citera
2013-08-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Du har nog rätt, SN pallade inte säga att det inte fanns några biljetter.
Det kan inte vara så att Jens bokat resan? För om det inte ens fanns någon resa känns mordet mer planerat. Det va det nog inte tror inte jag iaf. Som jag sa tror jag att sn planerat att låna Jens kort för att handla eller något sen stjäla alla pengar. Men då har Jens sagt nej eller kanske sagt att han följer med, vad som helst. Varpå Stefan fått panik för att hans plan inte funkat o i all hets slagit ihjäl Jens. Fått panik o började svamla på Facebook.

Sen hur Cypern kommer in där dock får jag inte ihop. Kanske ett sätt att hålla kvar Jens tills han fått pengar för lägenheten.
Citera
2013-08-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Nej det är du nog inte ensam om att tycka, men man får inte glömma att även SN har familj och vänner som på sitt sätt är offer. SN är ännu inte dömd och tiden får utvisa vad som hände. De som skriver på hans FB förväntar sig nog inga svar, de vill bara visa att de finns där oavsett vad som har hänt. Har det skett genom olycka och sen panikhandling så kommer han behöva allt stöd han kan få, skitstövel eller inte.
Döm aldrig förrän du själv varit där

Jag utgår ifrån det att han erkänt att han är skyldig till mord (då är han inte oskyldig även om det ännu inte varit rättegång, snarare skyldig till motsatsen har bevisats). Jag har mer förståelse för de som skriver på JJs vägg, självklart ger det utlopp för känslor. Tycker bara att just den där kommentaren jag citerade var lite i överkant. Vet inte hur det skulle hjälpa att göra det så offentligt, även om det är tankar man har, bättre att diskutera det med en vän eller familj.

Edit: Och självklart kommer hans anhöriga att fortsätta älska honom, konstigt vore det annars. Det jag reagerade över är snarare kompisars FcB-användning, har ju till och med varit folk som knappt känner honom som lagt sig i, länkade tidigare en kommentarstråd där några försökte utröna hur mycket den ena och andre kände SN, alltså kan de ju inte ha umgåtts i samma umgängeskrets och ofta har man ganska god koll på vilka ens bästa väns andra bästa vänner är.
Senast redigerad av Capulca 2013-08-10 kl. 17:21.
Citera
2013-08-10, 17:21
Medlem
UPPDATERING

Hallå, Jag har återigen talat med min kontakt. (för er som inte vet hur pålitlig eller ärlig jag är, föreslår jag att ni vänder er till sidan 140).

Hur som haver:

Jag har fått en adress där gärningsmannen i anslutning ska ha blivit gripen. Jag får dock inte lämna ut den adressen i nuläget av tydligen flera anledning. (Vilka jag inte vet, men jag ska respektera kontaktens önskan).

I förhör ska gärningsmannen tydligen varit rejält kall till en början. Även om han erkände gärningen tämligen omgående så har han inte visat någon direkt ångest.
Anledningen till att han har agerat som han gjort på facebook ska tydligen ha varit för att distrahera familj och närstående för att köpa sig tid. Han hade räknat med att han skulle klara sig två veckor utan att familjen skulle kräva att få kontakt med Jens.

Motivet ska tydligen ha varit svartsjuka och pengar. Och enligt "rykten" har Jens kvävts.
Jag har även lite mer info men jag avvaktar lite med att gå ut med den.

mvh
calvincandie
Citera
2013-08-10, 17:22
Medlem
VidkunQuislings avatar
Kan någon vara snäll och sammanfatta lite om St*fan för mig?
Har knappt tillgång till internet så att läsa igenom alla 184 sidor är tyvärr omöjligt!

Har St*fan varit bosatt i Charlottenbergs-trakten något?
Vad jobbade han med?
Hur gammal är han?
Bild? (Om man får det enligt reglerna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in