Citat:
Ursprungligen postat av
Golden-Tie
Nej det är du nog inte ensam om att tycka, men man får inte glömma att även SN har familj och vänner som på sitt sätt är offer. SN är ännu inte dömd och tiden får utvisa vad som hände. De som skriver på hans FB förväntar sig nog inga svar, de vill bara visa att de finns där oavsett vad som har hänt. Har det skett genom olycka och sen panikhandling så kommer han behöva allt stöd han kan få, skitstövel eller inte.
Döm aldrig förrän du själv varit där
Jag utgår ifrån det att han erkänt att han är skyldig till mord (då är han inte oskyldig även om det ännu inte varit rättegång, snarare skyldig till motsatsen har bevisats). Jag har mer förståelse för de som skriver på JJs vägg, självklart ger det utlopp för känslor. Tycker bara att just den där kommentaren jag citerade var lite i överkant. Vet inte hur det skulle hjälpa att göra det så offentligt, även om det är tankar man har, bättre att diskutera det med en vän eller familj.
Edit: Och självklart kommer hans anhöriga att fortsätta älska honom, konstigt vore det annars. Det jag reagerade över är snarare kompisars FcB-användning, har ju till och med varit folk som knappt känner honom som lagt sig i, länkade tidigare en kommentarstråd där några försökte utröna hur mycket den ena och andre kände SN, alltså kan de ju inte ha umgåtts i samma umgängeskrets och ofta har man ganska god koll på vilka ens bästa väns andra bästa vänner är.