2013-08-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Nu när han erkänt så kanske polisen blir mer villig att släppa uppgifter än om han hade nekat.
Ska man gissa på att han har strypt honom eller knivat ihjäl honom.
Teori: Jag tror kanske att SN följt efter när JJ gick ner till förrådet för att hämta något, kanske till resan, och slog honom i bakhuvet med nåt hårt, kanske en yxa el hammare. Förhoppningsvis hann aldrig JJ uppfatta något alls! Strypning tror jag hade blivit svårt utan att rejäl tumult uppstått med risk för att grannar reagerat!
Citera
2013-08-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkarpojkarpojkar
Följt tråden slaviskt. Nu kan jag inte hålla mig från att skriva.

1. Hur vet ni att SN varit otrogen? Är det för att det verkar så eller finns det bevis? För vad jag vet är det ju allmänt känt att bögar är sådär även i ett förhållande flörtiga och raggar.

2. När började familjen oroa sig? får inte ihop det? Hur fick dom reda på att dom aldrig åkt till cypern, och varför oroade dom sig? Litade dom inte på SN?

Skämtar du nu eller?
Du säger att du följt tråden slaviskt men ändå behöver du svar på dessa enkla frågor?
Då har du nog inte läst så slaviskt som du påstår.

Sen förstår jag inte allt diskuterande om pengar, tvivlar starkt på att det är pengar som gjort att SN tagit livet av JJ, det måste helt enkelt varit pengar/otrohet som utlöst ett gräl som tyvärr slutade tragiskt.
Kan sätta min högra hand på att detta inte varit ett dugg planerat av SN alls med tanke på alla snedsteg han begått EFTER mordet.
Skit i vad pengarna nu kommer i från, SN gjorde säkert bara det "bästa" utav sin situation och tänkte nog att OM han kommer undan så kan han ju likväl ta pengarna också.
Citera
2013-08-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Är det bara jag som tycker folk verkar vara puckon? Vem skriver sådär offentligt på någons wall? Facebook är inte hela livet. Men folk verkar tro det, som om hon kommer få ett svar där på Facebook eller att SN ens kommer kunna läsa det inom en snar framtid. Känns mer som att folk är kåta på uppmärksamhet.

Det är som innan han blev gripen. För om en person varken har svarat på SMS eller i telefon, och är efterlyst av polisen, varför skulle han då svara på Facebook? Tror de seriöst att det ska komma en kommentar från SN "Ah jo, såhär är det... bla bla bla."

Nej det är du nog inte ensam om att tycka, men man får inte glömma att även SN har familj och vänner som på sitt sätt är offer. SN är ännu inte dömd och tiden får utvisa vad som hände. De som skriver på hans FB förväntar sig nog inga svar, de vill bara visa att de finns där oavsett vad som har hänt. Har det skett genom olycka och sen panikhandling så kommer han behöva allt stöd han kan få, skitstövel eller inte.
Döm aldrig förrän du själv varit där
Citera
2013-08-10, 16:36
Medlem
Det behöver inte vara planerat i förväg för att det ska ses som mord, huvudsaken är att gärningen hade uppsåt att döda. Uppsåtet kan ha uppstått i samband med gärningen.
Citera
2013-08-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pharmacy84
Skämtar du nu eller?
Du säger att du följt tråden slaviskt men ändå behöver du svar på dessa enkla frågor?
Då har du nog inte läst så slaviskt som du påstår.

Sen förstår jag inte allt diskuterande om pengar, tvivlar starkt på att det är pengar som gjort att SN tagit livet av JJ, det måste helt enkelt varit pengar/otrohet som utlöst ett gräl som tyvärr slutade tragiskt.
Kan sätta min högra hand på att detta inte varit ett dugg planerat av SN alls med tanke på alla snedsteg han begått EFTER mordet.
Skit i vad pengarna nu kommer i från, SN gjorde säkert bara det "bästa" utav sin situation och tänkte nog att OM han kommer undan så kan han ju likväl ta pengarna också.

Men ursäkta mig. Okej QX sidor hit och dit, vänner säger blabla. Men det kan vara rykten, jag vill veta om det finns BEVIS på att han varit otrogen??

Sen fattar jag att dom inte kom iväg till cypern, familjen tog reda på det genom att ringa och kolla om dom boardat. Men VARFÖR? Litade dom inte på stefan? Varför kontaktade man polisen så fort? Jens hade ju inte varit försvunnen speciellt länge för att vara en vuxen man. Dom hade ju träffat Jens 26 Juli, han skulle vara borta en vecka från och med 29e. Varför blev man orolig så fort? Redan vid utresedatumet. Varför inte senare? När dom åkt för att kolla att dom kommit fram.

Jag vet massor av folk som drar iväg på semester och är svåråtkomliga. Plus att det är inte konstigt att ha tappat sin mobil.
Senast redigerad av pojkarpojkarpojkar 2013-08-10 kl. 16:42.
Citera
2013-08-10, 16:37
Medlem
jaha, då var han "pojkvännen" igen enligt aftonhoran?
Citera
2013-08-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Nej det är du nog inte ensam om att tycka, men man får inte glömma att även SN har familj och vänner som på sitt sätt är offer. SN är ännu inte dömd och tiden får utvisa vad som hände. De som skriver på hans FB förväntar sig nog inga svar, de vill bara visa att de finns där oavsett vad som har hänt. Har det skett genom olycka och sen panikhandling så kommer han behöva allt stöd han kan få, skitstövel eller inte.

Klokt! Självklart är även mördarens anhöriga och vänner offer
Citera
2013-08-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie

Med tanke på hans bakgrund då? + det han skrev på Jens facebook. Förmodligen var det inte att han råkade putta jens för ett stup när dom kittlade varandra och nu behöver stöd. (Inte menad i kaxig ton) Men han va ju inte en fläckfri kille
Har du vart där? För att blir så arg så man måste slå i något ja, men att bli så arg så man dödar, gör man det? Vilka klarar av att gå så långt? Och dom som gör det, förtjänar dom stöd oavsett?
Citera
2013-08-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkarpojkarpojkar
Med tanke på hans bakgrund då? + det han skrev på Jens facebook. Förmodligen var det inte att han råkade putta jens för ett stup när dom kittlade varandra och nu behöver stöd. (Inte menad i kaxig ton) Men han va ju inte en fläckfri kille
Har du vart där? För att blir så arg så man måste slå i något ja, men att bli så arg så man dödar, gör man det? Vilka klarar av att gå så långt? Och dom som gör det, förtjänar dom stöd oavsett?

Man kan älska någon utan att för den skull gilla deras handlingar. Jag försvarar inte SN, långt ifrån men som förälder kan jag föreställa mig om mitt barn gjorde en fruktansvärd handling så skulle jag för den skull inte sluta älska personen men fördöma dennes handling. Sen är det skillnad på att älska någon som är ens eget kött och blod och att tycka om en människa så klart. Men skilj på sak och person. De som känner SN, han har ju trots allt några som försökt tala honom tillrätta via FcB, de måste ju se något gott hos honom? Personligen får han gärna brinna i h-vetet för min del.
Citera
2013-08-10, 16:50
Medlem
hängballens avatar
Jag har läst lite här i tråden att det var allmänt känt att SN var otrogen.
Sånt förekommer även i heterosexuella förhållanden men är det allmänt accepterat bland bögar?
Federley kände ju SN och följde dessa stjärtisars historia och såg inga konstiga tecken därav min fråga.
http://www.expressen.se/gt/fredrick-federley-sag-inga-konstiga-tecken/
Citera
2013-08-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Man kan älska någon utan att för den skull gilla deras handlingar. Jag försvarar inte SN, långt ifrån men som förälder kan jag föreställa mig om mitt barn gjorde en fruktansvärd handling så skulle jag för den skull inte sluta älska personen men fördöma dennes handling. Sen är det skillnad på att älska någon som är ens eget kött och blod och att tycka om en människa så klart. Men skilj på sak och person. De som känner SN, han har ju trots allt några som försökt tala honom tillrätta via FcB, de måste ju se något gott hos honom? Personligen får han gärna brinna i h-vetet för min del.

Beroende på omständigheter kan tom GM vara ett offer.
Om han råkade ha ihjäl sin pojkvän på benso är han ett säkerligen ett ångerfullt offer.
Med det sagt tycker jag fortfarande han ska dömas.
Citera
2013-08-10, 16:53
Medlem
Verkar ju onekligen vara ett mord av det panikartade slaget.
Dödar du någon och lägger liket i källaren, till det hus han bor är det bara en tidsfråga innan han hittas.
Lik luktar rätt fort, så speciellt smart är han inte den där SN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in