Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-10, 13:56
Bannlyst
Sluta noja. Du ska dö hursomhelst. Ät och skit. För varje sekund närmar du dig döden. Döden är mållinjen. Drick vatten och släck törsten. Döden undviker du ändå inte med eller utan fluorid.
Citera
2013-08-10, 13:57
Bannlyst
Hej, det finns inget fluor i vattnet i Sverige.
Citera
2013-08-10, 14:14
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nu är ju inte Sverige detsamma som Kina, sett ur några perspektiv, så vi betraktar dina länkar som humbug.
Självfallet får du göra så, det är inte du som har problem med leder, vita fläckar på tänder, händer och fötter och söver upprak mot vägg pga syra-reflux och halsbränna.

Jag vet vad jag har gjort, jag sökte döden och därefter har jag fått betala priset, jag var lyckad i gymnasiet med goda betyg sedan hände något i min familj som ställde mitt liv upp och ner och därefter halsade jag 1½ flaska munskölj och en stor mängd tandkräm - följden av detta vart: en förbannad mage, diarré, magont, brinnande avföring, hemorrojder, fullständigt utslagen/trött, halsbränna till en annan nivå, mentalt bortspolad, jag gick från VG-MVG i betyg till IG och S, sjukanmälde mig i två terminer innan morsan kom på mig när jag inte längre klarade av att gå upp ur sängen innan hon kom hem från jobbet, detta ledde till psykiatrin där man skrev ut Ritalin till mig som vände upp och ner på magen och gjorde hela skiten värre- I dag lever jag på försäkrningskassan och fungerar inte i arbetslivet då mitt huvud inte längre "klickar" som det en gång gjort, låsningar i ben,händer,armar och minsta grad stress slår ut mig.

Men det är lugnt bro' Fluor och Fluorid är ofarligt, har absolut inga effekter på människan.
True story.
Citera
2013-08-10, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
Självfallet får du göra så, det är inte du som har problem med leder, vita fläckar på tänder, händer och fötter och söver upprak mot vägg pga syra-reflux och halsbränna.

Jag vet vad jag har gjort, jag sökte döden och därefter har jag fått betala priset, jag var lyckad i gymnasiet med goda betyg sedan hände något i min familj som ställde mitt liv upp och ner och därefter halsade jag 1½ flaska munskölj och en stor mängd tandkräm - följden av detta vart: en förbannad mage, diarré, magont, brinnande avföring, hemorrojder, fullständigt utslagen/trött, halsbränna till en annan nivå, mentalt bortspolad, jag gick från VG-MVG i betyg till IG och S, sjukanmälde mig i två terminer innan morsan kom på mig när jag inte längre klarade av att gå upp ur sängen innan hon kom hem från jobbet, detta ledde till psykiatrin där man skrev ut Ritalin till mig som vände upp och ner på magen och gjorde hela skiten värre- I dag lever jag på försäkrningskassan och fungerar inte i arbetslivet då mitt huvud inte längre "klickar" som det en gång gjort, låsningar i ben,händer,armar och minsta grad stress slår ut mig.

Men det är lugnt bro' Fluor och Fluorid är ofarligt, har absolut inga effekter på människan.
True story.
Dina problem har förmodligen mer att göra med din autism och mindre att göra med NaF.

På grund av ditt funktionshinder, ska du undvika att läsa konspirationsteorier, eftersom autistiska personer har svårare att sortera mellan sanning och lögn.

Jag råder dig att prata med en läkare eller en psykolog istället för att söka svar på internet.

Mvh.
Citera
2013-08-10, 14:29
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Dina problem har förmodligen mer att göra med din autism och mindre att göra med NaF.

På grund av ditt funktionshinder, ska du undvika att läsa konspirationsteorier, eftersom autistiska personer har svårare att sortera mellan sanning och lögn.

Jag råder dig att prata med en läkare eller en psykolog istället för att söka svar på internet.

Mvh.
Alltså korv, jag har ADHD + autism på pappret, och det heter tack vare.

Sedan snälla sluta påstå att det är konspirationsteorier, varför tror ni att vi har varningstexter på produkter innehållande Fluor och Fluorid ? Tror ni att det är skit folk bara hittar på för skoj skull ?

http://www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/livsmedel/Vatten/ramlosa.htm

Vill ni inte tro på dem, gör inte det då utan passa även på att ta en dubbel dos för min skull och sluta offtracka fucking ämnet.
Senast redigerad av k0da 2013-08-10 kl. 14:32.
Citera
2013-08-10, 14:35
Bannlyst
Citat:

Sedan snälla sluta påstå att det är konspirationsteorier, varför tror ni att vi har varningstexter på produkter innehållande Fluor och Fluorid ? Tror ni att det är skit folk bara hittar på för skoj skull ?

http://www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/livsmedel/Vatten/ramlosa.htm

Vill ni inte tro på dem, gör inte det då utan passa även på att ta en dubbel dos för min skull och sluta offtracka fucking ämnet.
Okej, men det finns inget tillsatt fluorid i vattnet i Sverige och din reflux botar du enkelt med valfri protonpumpshämmare.
Citera
2013-08-10, 14:39
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Hej, det finns inget fluor i vattnet i Sverige.

Jo det gör det. Som tidigare poster beskriver finns det fluorider i berggrunden som gör att allt vatten i sverige innehåller fluor.

Citat:

Det är varningstexter för att det är farligt i för stor mängd.
Du verkar ha missat att det inte är ämnet i sig som är farligt utan mängden. Helt rent vatten (dvs endast H2O) är också GIFTIGT om man dricker för mycket. Likaså dör du av för mycket salt, för mycket syre, för mycket väte osv.
Du skulle däremot aldrig få för dig att sluta andas bara för att syre finns i diverse rått/hund/åsne/whatever-gifter.
Citera
2013-08-10, 14:45
Medlem
k0das avatar
Citat:
Okej, men det finns inget tillsatt fluorid i vattnet i Sverige och din reflux botar du enkelt med valfri protonpumpshämmare.
Jag vet att det tillkommer "naturligt" och så länge jag dricker vatten, juice, äter sallad, tomat, viss färdigmat, konserverad mat mm måste jag äta protonpumpshämmare och jag har levt på detta i ca 8 år, jag gick över från Pepcid Duo till detta efter att Pepcid Duo försvann från marknaden och att det hela blev värre genom att syran letade sig upp i munnen så att jag satte det i halsen när jag sov, en gastroskopi för att få ut "medicinen" visade att jag hade brock på magmunnen och magsår, läkarn då att operation för brocket var en stor nödvändighet men jag tvärvägrade - sedan efter att jag tagit bort allt som orsakar min halsbränna ur mitt liv så var brocket, direkt citat: "väldigt litet" och att operation för det var, direkt citat: "onödigt".
Citera
2013-08-10, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Jo det gör det. Som tidigare poster beskriver finns det fluorider i berggrunden som gör att allt vatten i sverige innehåller fluor.
Jag slarvade, jag menade tillsatt NaF, det finns inget tillsatt NaF, det finns inte heller i berggrunden.

Vi skiljer alltså på grundämnet Fluor och tillsatsen i Tandkräm och i amerikanskt dricksvatten NaF.

Det är två helt olika saker.

I kommunalt vatten finns det inte alls, det är i egna borrade bergsbrunnar det finns, där finns även tungmetaller som kadmium, bly och arsenik, i olika halter beroende på vart i landet du har borrat.

Citat:
Förekomst
Fluorid finns naturligt i vissa mineraler i berggrunden, och kan därför långsamt lösas ut till grundvattnet. Höga fluoridhalter är vanliga i bergborrade brunnar i stora delar av Sverige. Fluorid förekommer även i grävda brunnar och i livsmedel. I Sverige finns cirka 50 allmänna dricksvattenanläggningar med halter som överstiger gränsvärdet 1,5 mg/l. De flesta är små och försörjer mindre än 100 personer.

Exponering
Ungefär 1,2 miljoner permanentboende och lika många fritidsboende dricker vatten från enskilda vattentäkter och andra små anläggningar. Problemet med höga fluoridhalter i dricksvattnet är störst i bergborrade brunnar.

Fluorid i livsmedel, till exempel grönsaker, fisk och te, bidrar till exponeringen. Vuxna i Sverige har beräknats få i sig i genomsnitt 0,4 mg per dag från maten, 0,3 mg per dag från vatten och andra drycker vid låga fluoridhalter (lägre än 0,2 mg/l) och 1,5 mg per dag vid en fluoridhalt på 1,0 mg/l. Det sammanlagda intaget beräknades ligga under 1,0 mg per dag för större delen av befolkningen.

I Irland, Schweiz och många stater i USA tillsätts fluor i det kommunala dricksvattnet för att förebygga karies. Detta är inte tillåtet i Sverige. Däremot används fluor i tandkräm och många tandvårdsprodukter. Barn under sex år uppskattas kunna svälja cirka 0,3 mg fluorid dagligen i samband med tandborstning.
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=39033&a=96158&l=sv

Dricker du kommunalt vatten, är alltså halterna försumliga, bor du i tex Västerbottens inland, med en egen borrad bergsbrunn, så bör du flytta.

Är du nöjd då?
Senast redigerad av PetaFlux 2013-08-10 kl. 14:55.
Citera
2013-08-10, 15:00
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Jag slarvade, jag menade tillsatt NaF, det finns inget tillsatt NaF, det finns inte heller i berggrunden.

Vi skiljer alltså på grundämnet Fluor och tillsatsen i Tandkräm och i amerikanskt dricksvatten NaF.

Det är två helt olika saker.

Helt rätt att det inte tillsätts något fluor till dricksvattnet här i sverige.

Däremot håller jag inte alls med dig om att det är skillnad på F^- och NaF. Så fort NaF hamnar i vatten dissocierar det till Na^+ och F^-. Fluor i ren form existerar i princip inte naturligt eftersom det är så pass reaktivt att det bildar diverse fluorider med det mesta.
Citera
2013-08-10, 15:03
Bannlyst
Citat:
Jag vet att det tillkommer "naturligt" och så länge jag dricker vatten, juice, äter sallad, tomat, viss färdigmat, konserverad mat mm måste jag äta protonpumpshämmare och jag har levt på detta i ca 8 år, jag gick över från Pepcid Duo till detta efter att Pepcid Duo försvann från marknaden och att det hela blev värre genom att syran letade sig upp i munnen så att jag satte det i halsen när jag sov, en gastroskopi för att få ut "medicinen" visade att jag hade brock på magmunnen och magsår, läkarn då att operation för brocket var en stor nödvändighet men jag tvärvägrade - sedan efter att jag tagit bort allt som orsakar min halsbränna ur mitt liv så var brocket, direkt citat: "väldigt litet" och att operation för det var, direkt citat: "onödigt".
Du ska äta Omeprazol eller Losec, som ger ett skydd mot reflux i 24-36 timmar per tablett, så du kan äta en om dagen istället för att knapra Pepcid som godis.
Pepcid är till för tillfälliga besvär, inte för kroniska.
Din läkare skriver ut det åt dig om du ber om det, det kostar ~80kr/3 månader och jag har ätit det i 20 år och det fungerar bra för mig.

En liten tablett om dagen och alla mina problem är borta.
Senast redigerad av PetaFlux 2013-08-10 kl. 15:08.
Citera
2013-08-10, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Helt rätt att det inte tillsätts något fluor till dricksvattnet här i sverige.

Däremot håller jag inte alls med dig om att det är skillnad på F^- och NaF. Så fort NaF hamnar i vatten dissocierar det till Na^+ och F^-. Fluor i ren form existerar i princip inte naturligt eftersom det är så pass reaktivt att det bildar diverse fluorider med det mesta.
Jaja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in