2013-08-10, 11:56
Medlem
DirtyJobs avatar
Vi kan väl vara överens om att pengarna inte kommer från någon lägenhetsförsäljning.
Min spontana "kvalificerade" gissning är att pengarna är reskassan till Cypern samt pengar som dom fått utbetald i form av lön kanske bidrag i S.N's fall, dom har plockats ut på en gång för att undvika att konton skall spärras när han är på flykt.
Citera
2013-08-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Bra länk, här framkommer ytterligare anmälda brott mot S. Jag gissar att det handlar om dom brotten som redan kommit fram i tråden.

"Den misstänkte mannen är sedan tidigare dömd för förskingring. I slutet av 2000-talet fälldes han för att ha lurat av sin dåvarande arbetsgivare på drygt 67 000 kronor, en skuld som han fortfarande dras med. För det dömdes han till villkorlig dom och dagsböter."

"Mannen har även en fordran på sig efter att ha lånat pengar av sin chef på den ort han tidigare bodde. Mannen berättade för chefen, som han bara känt några veckor, att han skulle vräkas om han inte fick låna pengarna.

När mannen inte ville betala tillbaka lånet så stämde chefen honom. Men mannen hörde aldrig av sig. "

Någon i tråden som sitter på den domen? Som kan ladda upp den, eller har mål nummer/ Vilken tingsrätt var det?

Detta är bara ett i raden av alla bedrägerier/förskingringar han gjort. Men i de andra fallen har han inte dömts. Men han försöka sälja en bil han inte ägde till en familj som betalade 70 000. De blev av med bilen, men pengarna har de inte fått återse och deta är 2-3 år sedan han gjorde detta.
Citera
2013-08-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Det tror jag vad jag vill om. En festprisse som han dricker inte några glas vin i veckan. Visar sig inte på snart sagt vartenda foto utan alkoholintag. De flesta intygar att han dricker ganska friskt. Eftersom han samtidigt medicinerar blir effekten av kombinationstyp, d v s att abstinensen inte enbart kommer från medicinen. Han förnekar säkert att han har alkoholproblem. Han förnekar väl det mesta ?

med tanke på att han levde ihop med en bekant till mig i 2 år så kan jag med full säkerhet förneka det. Sen när de väl festade, vilket inte var ofta, då drack han som fan. men verkar som han bara tillåtit sig bli fotograferad när han dricker. Det kan jag hålla med dig om att det finns i stort sett bara bilder på honom vid alkoholintag. Men att han skulle vara alkis det kan jag direkt säga är felaktig tolkning från din sida.
Citera
2013-08-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Låter som hon är rätt säker på att det var just 50.000kr.
http://www.vf.se/nyheter/hammaro/misstankt-mordet-pa-jens-gripen

Sen har jag inte hört "Uppsalatrakten", däremot Uppsala Län och Enköping hör ju dit!
VF har ju bara formulerat om det Aftonbladet skrev.
Citera
2013-08-10, 12:02
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Sen har jag inte hört "Uppsalatrakten", däremot Uppsala Län och Enköping hör ju dit!

Det där med summan tar jag med en nypa salt men säkerligen en ansenlig summa då det var i början av månaden så han hade kanske inte hunnit göra av med så mycket.

JustZlatan länkade detta igår http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5613532 och där nämns Uppsalatrakten sen så fanns det en till artikel också om det igår. Tror endast att det är en felskrivning/feltolkning av media.
Citera
2013-08-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Nej det gör det inte. Varken sociopati eller psykopati (de flesta menar idag att det är samma sak dessutom) har någon diagnoskod. Dessa tillstånd ingår däremot under samlingsbegreppet personlighetsstörningar, men klassas alltså inte som psykisk sjukdom.

Det finns en anledning till att jag skrev sociopati/psykopati istället för ett "och" emellan. I bland annat USA används dock båda begreppen för olika saker. Har ej påstått att det är en sjukdom heller, är ganska säker på att jag skrev just störningar, om än psykiska. Personlighet är psyke. Om än hade jag kunnat valt ett annat ord. Och jag skrev just att eftersom det är störningar så var jag osäker på om han slipper ett fängelsestraff på grund av det. En psykos däremot skulle kunna lindra.
Citera
2013-08-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
med tanke på att han levde ihop med en bekant till mig i 2 år så kan jag med full säkerhet förneka det. Sen när de väl festade, vilket inte var ofta, då drack han som fan. men verkar som han bara tillåtit sig bli fotograferad när han dricker. Det kan jag hålla med dig om att det finns i stort sett bara bilder på honom vid alkoholintag. Men att han skulle vara alkis det kan jag direkt säga är felaktig tolkning från din sida.

Vi umgicks med sn samtidigt och jag kan också bekräfta detta!

MEN vad säger att han inte fick ett problem efter sitt självmordsförsök? Tvivlar på det men en möjlighet finns ju! Jag och sn hade bara en ytlig kontakt efter hans självmordsförsök...
Citera
2013-08-10, 12:10
Medlem
Citat:

Tack för det, var jäkligt säker på att summan 50 000 inte var gripet rakt ur luften.
Citera
2013-08-10, 12:11
Medlem
En nära person till jj berättade för mig att denne började ana oråd ang sn redan 2 månader innan den planerade cypernresan! Kke var det pga mkt alkohol!?

Det lilla denne orkade berätta rörde mer om hans påhittande om pappans död och tablettmissbruk än alkohol.
Citera
2013-08-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Det finns en anledning till att jag skrev sociopati/psykopati istället för ett "och" emellan. I bland annat USA används dock båda begreppen för olika saker. Har ej påstått att det är en sjukdom heller, är ganska säker på att jag skrev just störningar, om än psykiska. Personlighet är psyke. Om än hade jag kunnat valt ett annat ord. Och jag skrev just att eftersom det är störningar så var jag osäker på om han slipper ett fängelsestraff på grund av det. En psykos däremot skulle kunna lindra.

Personlighet är psyke? haha
Vad jiddrar du om du fick ju bara svar på det du var osäker på?

Har han en psykos skulle det inte "lindra" nånting, han skulle inte kunna sättas i fängelse men istället bli inlåst på rättspsyk på obestämd framtid (tills han blir friskförklarad helt enkelt). Förövrigt tror jag inte jack shit på att han haft en psykos vare sig under eller efter brottet.
Citera
2013-08-10, 12:22
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cevox
Personlighet är psyke? haha
Vad jiddrar du om du fick ju bara svar på det du var osäker på?

Har han en psykos skulle det inte "lindra" nånting, han skulle inte kunna sättas i fängelse men istället bli inlåst på rättspsyk på obestämd framtid (tills han blir friskförklarad helt enkelt). Förövrigt tror jag inte jack shit på att han haft en psykos vare sig under eller efter brottet.
Nej, det känns ju långsökt med tanke på att han haft sinnesnärvaro nog att gömma liket samt att ljuga för anhöriga om var han och offret är och vad de gör.
Citera
2013-08-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Det tror jag vad jag vill om. En festprisse som han dricker inte några glas vin i veckan. Visar sig inte på snart sagt vartenda foto utan alkoholintag. De flesta intygar att han dricker ganska friskt. Eftersom han samtidigt medicinerar blir effekten av kombinationstyp, d v s att abstinensen inte enbart kommer från medicinen. Han förnekar säkert att han har alkoholproblem. Han förnekar väl det mesta ?

Det är ganska vanligt att folks bilder på facebook är till 95% festbilder med alkohol i hand, för det är inte många som tar vardagsbilder och lägger upp bara sådär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in