2013-08-10, 09:37
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Dock har inte S alkoholproblem. Så det där med alkoholabstinens får du nog ta och skippa prat om.

Det tror jag vad jag vill om. En festprisse som han dricker inte några glas vin i veckan. Visar sig inte på snart sagt vartenda foto utan alkoholintag. De flesta intygar att han dricker ganska friskt. Eftersom han samtidigt medicinerar blir effekten av kombinationstyp, d v s att abstinensen inte enbart kommer från medicinen. Han förnekar säkert att han har alkoholproblem. Han förnekar väl det mesta ?
Citera
2013-08-10, 09:58
Medlem
" Den misstänkte mannen greps utomhus men Jo*ny Th*ma*n vill inte säga vad som ledde fram till gripandet. Klart är att mannen greps av poliser från Värmland. Det tyder på att polisen under en viss tid känt till var mannen befunnit sig."

www.vf.se/nyheter/hammaro/misstankt-mordet-pa-jens-gripen
Senast redigerad av PIL 2013-08-10 kl. 10:02.
Citera
2013-08-10, 10:23
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
" Den misstänkte mannen greps utomhus men Jo*ny Th*ma*n vill inte säga vad som ledde fram till gripandet. Klart är att mannen greps av poliser från Värmland. Det tyder på att polisen under en viss tid känt till var mannen befunnit sig."

www.vf.se/nyheter/hammaro/misstankt-mordet-pa-jens-gripen

Bra länk, här framkommer ytterligare anmälda brott mot S. Jag gissar att det handlar om dom brotten som redan kommit fram i tråden.

"Den misstänkte mannen är sedan tidigare dömd för förskingring. I slutet av 2000-talet fälldes han för att ha lurat av sin dåvarande arbetsgivare på drygt 67 000 kronor, en skuld som han fortfarande dras med. För det dömdes han till villkorlig dom och dagsböter."

"Mannen har även en fordran på sig efter att ha lånat pengar av sin chef på den ort han tidigare bodde. Mannen berättade för chefen, som han bara känt några veckor, att han skulle vräkas om han inte fick låna pengarna.

När mannen inte ville betala tillbaka lånet så stämde chefen honom. Men mannen hörde aldrig av sig. "

Någon i tråden som sitter på den domen? Som kan ladda upp den, eller har mål nummer/ Vilken tingsrätt var det?
Senast redigerad av Yoga-Millan 2013-08-10 kl. 10:42.
Citera
2013-08-10, 10:39
Avslutad
polisen kritisk mot att bostaden inte söktes igenom tidigare;

http://www.nwt.se/hammaro/article1356494.ece

– Att kroppen återfinns inom en tiometersradie från personens dörr efter så många dagar är ytterst anmärkningsvärt. Det är ju grundläggande att genomsöka hemmet och dess omgivning i ett mycket tidigt skede vad gäller försvunna personer. Förrådsbyggnader och garage inkluderat, säger en källa inom polisen, som vill vara anonym.

....
.....

När kroppen väl hittades i det cirka åtta kvadratmeter stora källarförrådet, vid 13-tiden på torsdagen, uppges den ha varit svår att hitta.

– Den var väl dold.

....
Citera
2013-08-10, 11:08
Medlem
Någon ytterligare misstänkt, som till exempel kan ha hållit den misstänkte gömd, finns inte i dagsläget.

Betyder vad? Att ingen fanns i lägenheten eller att de gömde honom mot sin vilja/angav honom?
Citera
2013-08-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
http://www.hemnet.se/salda/bostadsratt-1rum-vattentornet-skoghall-hammaro-kommun-vattentornet-3-a-76749
Torde väl vara JJs sålda lägenhet ?

ja det stämmer verkligen bra!hoppas inte köparen känner till omständigheterna kring lägenheten,, skulle kännas mindre kul att bo där då kan jag tänka.
Citera
2013-08-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
ja det stämmer verkligen bra!hoppas inte köparen känner till omständigheterna kring lägenheten,, skulle kännas mindre kul att bo där då kan jag tänka.

Det lär nog bli svårt att missa om de inte både är blinda och döva tyvärr
Citera
2013-08-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Det lär nog bli svårt att missa om de inte både är blinda och döva tyvärr

Fast egentligen, om man inte hänger på flashback så känner man inte till så mycket om detta fallet heller. För det står inte speciellt mycket i tidningarna.Fast det är klart, lägenheten fick ju rätt mycket plats i tidningarna eftersom han hittades i anslutning till den, och alla bilder på ljusen utanför och så,,så det är klart, du har nog rätt. Svårt att missa.
Senast redigerad av Thatsnotmyname 2013-08-10 kl. 11:40.
Citera
2013-08-10, 11:43
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
Fast egentligen, om man inte hänger på flashback så känner man inte till så mycket om detta fallet heller. För det står inte speciellt mycket i tidningarna.Fast det är klart, lägenheten fick ju rätt mycket plats i tidningarna eftersom han hittades i anslutning till den, och alla bilder på ljusen utanför och så,,så det är klart, du har nog rätt. Svårt att missa.

Köpet är nog inte avslutat ännu. Det sista görs ju upp på banken strax innan tillträdesdatum. Vilken tur att JJs kropp hittades så det kan göras ett dödsbo som kan slutföra försäljningen...Annars hade det inte gått.
Citera
2013-08-10, 11:45
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
50 000kr ej bekräftat i tråden. Bara "mycket kontanter" men minst 25 000 kr. Dessa måste vara JJs kontanter från lägenhetsförsäljningen eftersom summan stämmer väl med 10% av totalsumman.

Det där har jag suttit och tänk på också, det finns ingen summa bekräftad bara som du skriver mycket kontanter och minst 25k är väl också bara spekulationer eller?

Har det framkommit någon adress? Såg att det hade länkats om artiklar där det stod att S.N greps i Uppsalatrakten men avser dom Enköping som i närheten av Uppsala?
Citera
2013-08-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Det där har jag suttit och tänk på också, det finns ingen summa bekräftad bara som du skriver mycket kontanter och minst 25k är väl också bara spekulationer eller?

Har det framkommit någon adress? Såg att det hade länkats om artiklar där det stod att S.N greps i Uppsalatrakten men avser dom Enköping som i närheten av Uppsala?
Citat:
– Jag kan säga att han kom hit 21.30 och fick sova på min soffa, har kvinnan sagt till Aftonbladet.

Hon reagerade på att han inte var särskilt brunbränd och hade 50 000 i kontanter med sig.
Låter som hon är rätt säker på att det var just 50.000kr.
http://www.vf.se/nyheter/hammaro/misstankt-mordet-pa-jens-gripen

Sen har jag inte hört "Uppsalatrakten", däremot Uppsala Län och Enköping hör ju dit!
Senast redigerad av Regnflingan 2013-08-10 kl. 11:55.
Citera
2013-08-10, 11:53
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Nej Hejaregatan ligger i Enköping. I stadsdelen Fanna närmare bestämt. Sedan så ska en gubbe ha försvunnit ifrån just den gatan. Sammanträffande?
Kanske blev mördad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in