2013-08-10, 00:39
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Du tappade mig vid AF-borgen, haha. Nåja, ska ju snart ner och bekanta mig med staden. En nation i innerstan hade dock varit mycket enklare att ta sig till från mitt boende.
Du får snart hem broschyrer i brevlådan, karta över Lund som visar var alla nationer ligger, bland annat. Ett hett tips: Ta med dig kartan när du går på vandring.
Många som känner sig lost i staden för första gången använder den som en lokaliserad GPS.
Citera
2013-08-10, 02:04
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Har visserligen aldrig varit på Malmös, men Smålands bör väl rimligtvis vara med och tävla om förstaplatsen?

Av förklarliga skäl har jag aldrig besökt Smålands. Det lär dock krylla av haschtomtar där.

När jag svarade övervägde jag inte ens Smålands. Men det festas hårt på Malmös. Eller snarare bland deras klientel.
Citera
2013-08-10, 02:52
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resorb
Har också lite frågor kring nationer.

Letar efter en nation där det går lite snyggare folk, speciellt snygga tjejer. Fast det får inte vara för bratigt, samtidigt som det inte ska vara en massa flummiga sossar och annat löst folk(veganer, djurättsaktivister, feminister osv).

Anledningen till det är att jag kommer läsa på D och där är det som bekant stor brist på snygga tjejer(ock killar). Jag är själv lite "finare" än den genomsnittliga teknologen. Jag känner att jag behöver omväxling, läste natur på gymnasiet och de flesta jag känner är just naturare/teknologer och medans jag fortfarande tycker om de, så behöver jag utvidga mina horisonter då jag passar inte in i några stereotyper.

Är i liknande sits men jag tror det finns snygga tjejer på alla nationer.. Är lite rädd att man ska bli omringad av glasögonormar på D men jag tror det är lite för generellt att tro att alla är nördar
Citera
2013-08-10, 02:58
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Är i liknande sits men jag tror det finns snygga tjejer på alla nationer.. Är lite rädd att man ska bli omringad av glasögonormar på D men jag tror det är lite för generellt att tro att alla är nördar
Oj vad du kommer att bli överraskad när du börjar på LTH. Knappt några glasögonormtjejer med finnar så långt ögat når. Det ser ut som vilka tjejer som helst på t ex läkarprogrammet. Många är festprissar som läser på LTH idag.
Citera
2013-08-11, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey

Fick även hemskickat lite olika papper, varav ett med all litteratur till första kursen. Vad menas med de böcker som står under referenslitteratur? Är dessa något som man även ska köpa?

Referenslitteratur hemskickat har jag verkligen inget minne av sedan tidigare. Får se om jag får något nu då. Spännande!

.
Citera
2013-08-11, 02:44
Medlem
Vad finns det för gym i Lund som har öppet 24/7? Bara fitness24seven ?
Citera
2013-08-12, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
Referenslitteratur hemskickat har jag verkligen inget minne av sedan tidigare. Får se om jag får något nu då. Spännande!

.

Jag har uppenbarligen 33 litteraturreferenser(kollade på hemsidan). Är detta ett normalt antal för en grundkurs? Tyckte det såg mäktigt ut, även om mycket säkert är i databaser.
Senast redigerad av blabla12345 2013-08-12 kl. 03:09.
Citera
2013-08-13, 15:06
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Tro mig: det finns det. Jag har varit i Lund sedan 2009 och besökt samtliga nationer ett oändligt antal gånger. Det finns snygga tjejer på alla nationer. Att påstå annat vore lögn.
Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
Referenslitteratur är litteratur som är bra, men inte obligatorisk att läsa. Det är litteratur man kan fördjupa sig i om man känner att man vill förkovra sig. Det är inte något man köper.
Citera
2013-08-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
...

"Invetigation in process"

Undrar bara allmänt hur det ser ut med möjligheter när det kommer till att köpa begagnademöbler i Lund till terminsstart. Är folk ivriga att få det sålt eller ska man svänga förbi IKEA ändå?
Tänker mest på soffa, säng och ev. skrivbord som inte ser ut rustaskräp.
Citera
2013-08-13, 16:00
Medlem
Belfours avatar
Vart bör man söka sig som högerorienterad/konservativ?
Citera
2013-08-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belfour
Vart bör man söka sig som högerorienterad/konservativ?
USA.

Nej, skämt åsido, jag undrar samma.
Citera
2013-08-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
"Invetigation in process"

Undrar bara allmänt hur det ser ut med möjligheter när det kommer till att köpa begagnademöbler i Lund till terminsstart. Är folk ivriga att få det sålt eller ska man svänga förbi IKEA ändå?
Tänker mest på soffa, säng och ev. skrivbord som inte ser ut rustaskräp.

Det går nog få tag på begagnade möbler. Kolla bara blocket, där finns väl en hel del! Förra året köpte jag matbord, stolar och soffbord via blocket, billigt!
Jag brukar även se en del säljannonser upphängda kring studentområdena också. Många som vill bli av med sina möbler när de flyttar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in