2013-08-09, 23:48
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Visst kommer dem få sitt straff, men när det handlar om offentliga skador så måste folk straffas om det drabbar samhället. Det är därför i islamiska samhällen så när samhället drabbas moraliskt när folk begår homosexualitet så straffas dem med döden. Precis som mördare, tjuvar, våldtäktsmän och så vidare också straffas.

Hur drabbas du om två kvinnor slickar varandras fitta? Hur drabbas samhället?
Citera
2013-08-09, 23:49
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jag visade verser i Bibeln som förbjuder homosexualitet, .

Nej! Du visade texter om sex mellan män generellt, vilket ju bibeln talar om. Inte om kärlek mellan män. Där är bibeln tyst. Knull är inte per se kärlek (läggning) i alla lägen.
Citera
2013-08-09, 23:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag är en man av förnuft. Av logiskt tänkande, av kritiskt tänkande.

Finn fem fel.

Citat:
Jag ser allting i ett negativt, kritiskt sätt och därför är jag en väldigt självständig människa, både till handling och till åsikter.

Och källkritiken är sylvass gentemot koranen antar jag?

Citat:
Jag har alltid gjort en distinktion mellan judar/kristna och mellan er ateister. Jag har sett kristna och judar som folk som gått vilse i deras tro men som normala och sunda människor som man kan leva tillsammans med, interagera, diskutera. Personer som man kan till och med vara intima med i Islam (du kan gifta dig med judiska och kristna kvinnor).

Fråga: Får muslimska kvinnor gifta sig med judiska eller kristna män?

Citat:
Sen kommer ni ateister in i bilden som jordens rövhål. Jordens avskum är vad ni är.

Lustigt att gud skapade oss då?

Citat:
Perversa, sjuka människor, vilket inte är konstigt då ni förkastar Gud,

Källa på att ateister är mer perversa än troende?

Citat:
vår Skapare till vilken vi alla kommer återvända.

Och bevisen för det?

Citat:
Ni ateister förespråkar att vi endast är apor,

A.K.A taxonomi. Men vi är inte bara apor.

Citat:
att homosexualitet är normalt,

Uppenbarligen är det ju det, eftersom gud skapade världen sådan.

Citat:
att hora runt som åsnor ska vara normen,

If only.

Citat:
att saker som transsexualitet ska hyllas.

Vem hyllar?

Citat:
Ni hånar Gud, Jesus, profeter, Bibeln och Koranen

Inte alla. Jag tycker dock om det.

Citat:
och troende i allmänhet

Beror på vilken sorts troende. Fundamentalister som du är dock en rolig måltavla.

Citat:
samtidigt som ni är så arroganta gentemot andra i tron att ni har rätt i allting och är överlägsna alla som tycker annorlunda.

Vi tenderar att ha vetenskapen i ryggen om det är det du menar.

Citat:
Dessutom är ni efterblivna idioter, som ni visar här när ni inte ens vet vad homosexualitet är för någonting.

Jag beklagar att jag missade mötet där det fastslogs att du skulle bestämma vad det betyder.

Citat:
Ni ateister är helt enkelt jordens rövhål, jordens avskum.

Måste bara kolla en sak...hur definierar du "ateist"?

Citat:
Jag lyssnar hellre på en kristen missionär i flera månader än att lyssna en enda dag på er.

Men bubben då....
Citera
2013-08-09, 23:53
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
För att avkomman som resulterar genom incest har en stor risk att bli defekt. Inavel ger oftast dåliga resultat.

Om tex två syskon verkligen vill ha sex och skyddar sig med preventivmedel ser jag inga problem med det. Jag tror dock inte att det någonstans existerar en förälder-barn relation som kan utvecklas sexuellt, inte bland friska människor.

Det är lönnlöst att diskutera med vissa utav er. Jag skrev klart och tydligt att ''om syftet endast var njutning och inte barnaföddande'' men du läser och ser bara det du vill se eller så är det grovt fel på din läsförståelse.

Jag liksom du och alla andra människor vet att de finner både homosexualitet och incest vämjeligt och avskyvärt men ni har manipulerats och många av er diskuterar för det som helt går emot det som ni innerst inne känner. Vissa saker är nedärvade och dessa saker är: Det existerar nåt som är högre än oss, många vill inte erkänna religion och den skapare som religion har att erbjuda men de förnimmer att det existerar nåt som är högre, vidare tycker så gott som alla människor innerst inne att det är fel med incest, homosexualitet, mord på oskyldiga, stöld, baktal osv. Dessa och några andra saker är universella. Och människa måste anstränga sig för att kuva dessa känslor men en hård kamp pågår i alla människors innersta till och med ateister som till det yttre förnekar de mesta men är väldigt osäkra på sin sak innerligt. Osäkerheten och förvirringen är störst bland ateister som studerar naturen, och vår omvärld och försöker förstå den, självklart visar de inte känslorna öppet.

Incest är inget som religion förespråkar utan tvärtom uppmanar religionen oss till det motsatta.
Citera
2013-08-09, 23:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Är du... en... idiot?

Du kan inte bli någonting förrän du begår en handling. Du är inte en tjuv förrän du stjäl någonting. Du är inte mördare förrän du mördar någon. Du är inte en våldtäktsman förrän du våldtar en kvinna. Om du har dessa tankar att göra dessa saker är det en annan sak, då planerar du att göra det och har tankar och planer att göra dessa saker. Men du är inte en våldtäktsman, mördare, tjuv förrän du begår dessa saker.

Samma med homosexualitet. Du är inte homosexuell förrän du begår homosexualitet vilket vi har klara definitioner på. Det är så enkelt.

Så rent teoretiskt skulle du kunna kila ner till en bögklubb, kika på en snubbe som du tycker är oerhört snygg, du får ribba bara av att titta på honom.....hångla upp honom, ta med honom hem, klä av er nakna...smörja in dig i rövhålet, böja dig fram och vara redo att ta emot honom...varpå han - blott 1 cm bort från penetrering - tar på sig kläderna och går hem...allt detta kan du göra utan att vara homo?

Solklart.
Citera
2013-08-09, 23:58
Bannlyst
Citat:
Men om en person skulle ta självmord är det ju hans fel, är det inte?

Man kan vara medskyldig till det hela genom att helt enkelt till synes inte ge dem någon annan utväg.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16414177.ab

Citat:
Enligt din logik är det föräldrarnas fel när tonåringstjejer tar självmord för att dem bråkade lite eller hade en dålig dag!

Jävlar vad här luktar halm...
Alltså, jag skulle vilja se den matematiska formel du använde för att utveckla min logik till att innehålla allt det där. Jag presenterade "1" och du tolkade "2".
Vad fan gjorde du rent tankemässigt däremellan egentligen?

Att bråka lite eller ha en dålig dag är en väldig skillnad mot att säga åt sonen att lämna familjen fram tills dess att han förändrat sin DNA-struktur såpass att han kodat om såväl biologisk som psykologisk respons på individer i hans omgivning.

Så vitt jag vet är det omöjligt att göra sådana förändringar.
Dvs, du skulle inte ge sonen en enda utväg annat än att leva på gatan..
Personligen skulle jag hellre dö än leva på gatan.

Citat:
Man får ta sina konsekvenser i livet. Väljer man homosexualitet för man ta konsekvenserna,

Homosexualitet är ingenting man väljer. Hade man KUNNAT välja under t ex 80-talet så hade nog de flesta valt hetero-liv istället. Jag bland annat. Jag levde i helvetet i 22 år innan jag kom in i solen igen.
Om du börjar påstå att jag gjorde det frivilligt, så är jag rädd att jag måste börja önska dig testikelcancer.

Citat:
och dem är inte trevliga det kan till och med homosexuell personer erkänna för dig!

Vad skulle det vara för konsekvenser?
Sedan jag "kom ut" har jag mått bra, varit glad, skaffat fler vänner, fått ett ordnat liv, blivit psykiskt stabil etc etc .. Jag kan inte riktigt se de "konsekvenser" du talar om.
Om du avser mina första 22 år av helvete så var de konsekvenserna ju orsakade av sådana som dig, och .. well ... Fabricerade konsekvenser RÄKNAS INTE!

If God has a problem with me, He's free to contact me personally and tell me.
Our contacts so far have been very productive tho so I doubt he's taking any interest in what You are talking about..
Citera
2013-08-10, 00:04
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Visst kommer dem få sitt straff, men när det handlar om offentliga skador så måste folk straffas om det drabbar samhället. Det är därför i islamiska samhällen så när samhället drabbas moraliskt när folk begår homosexualitet så straffas dem med döden. Precis som mördare, tjuvar, våldtäktsmän och så vidare också straffas.
Exakt hur skadar homosexualitet samhället?

Citat:
Och lilla Tomas ligger och sover och så kommer en pervers homosexuell man som har sex med honom. Ska Tomas dö för något han gjorde omedvetet? Självklart inte.
Men i de "rättvisa" muslimska samhällena avrättas ironiskt nog människor för att ha våldtagits.
Citera
2013-08-10, 00:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
T.ex. så "vet" de flesta att de älskar sin fru eller sina barn och man kräver inga labbtester av hjärnsignalerna innan man säger att man älskar henne. Man vet för att känslan är så övervtygande att man har rätt. Det finns ingen absolut sanning, men ändå tillräckligt för att man kan säga att man "vet något".

Falsk analogi.

Citat:
Jag säger att jag "vet "att homosex inte var tanken för människorna

Kanske borde visa först att det finns en tanke bakom?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2013-08-10 kl. 00:21.
Citera
2013-08-10, 00:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad är problemet?

Är du man och har sex med en annan man begår du homosexualitet.

Och denna handlingen är strikt förbjuden i Bibeln och straffas med döden.

Varför är gud så jävla dålig på att genomföra sitt straff då?
Citera
2013-08-10, 00:11
Bannlyst
Citat:
Själva poängen är den att om en 10 åring i Sverige är sexuell mogen och redo för sex och har sex med någon som denne personen gillar så ser man det inte som negativt utan som normalt i Sverige.

Nej, det är helt enkelt inte sant.
En 10-åring som har sex ses av vuxenvärlden som antingen slampig eller sexuellt störd/offer för övergrepp och sänds till BUP omgående.

Citat:
Precis på samma sätt om en 10 åring är mogen och vill gifta sig med en person hon gillar så ska hon få göra det utan att idioter ska anklaga den personen för att vara pedofil.

Hur säkerställer man att ungen inte är offer för psykologisk manipulation då?

Citat:
Att gifta sig med en sexuell mogen 10 åring är helt OK och det är därför jag gör denna jämförelsen för att visa att även i Sverige ses det som OK om en 10 årig tjej har sex med en annan 10 årig kille.

och där säger jag att du har fel.
Dina exempel kommer från ditt hemland, inte Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Exakt hur skadar homosexualitet samhället?

Det skapas färre barn som överges och som kan tas in av församlingarna för att sedan våldtas av församlingarnas äldre. Ju färre barn, desto svårare blir det för de religiösa pedofilerna att hitta offer att knulla.

Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Men i de "rättvisa" muslimska samhällena avrättas ironiskt nog människor för att ha våldtagits.

Bara om de rymmer/skvallrar. Man måste ju skydda pedofilernas rätt till diskretion
Citera
2013-08-10, 00:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Exakt. En krigsförklaring mot Gud.

Det är alltså inte gud som skapade homosexuella precis som de är? Han är inte allvetande?

Citat:
Eftersom Gud skapade man och kvinna.

Och bevisen för detta?

Citat:
Om en kvinna är mogen för sex vid 10 års ålder är det inget fel om hon självmant vill gifta sig.

Du tycker det låter som beslut en 10-åring är redo att ta?
Citera
2013-08-10, 00:12
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ippskiff|44701599] Homosexualitet är ingenting man väljer. Hade man KUNNAT välja under t ex 80-talet så hade nog de flesta valt hetero-liv istället. Jag bland annat. Jag levde i helvetet i 22 år innan jag kom in i solen igen.
Om du börjar påstå att jag gjorde det frivilligt, så är jag rädd att jag måste börja önska dig testikelcancer.

Du säger det?! Enkelt åtgärdat. Sätt inte tanken i handling om man känner att man har homosexuella tankar kan man välja att leva i celibat.

“SÄG till de troende männen att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet; det leder till större renhet i deras liv. Gud är underrättad om vad de gör. Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mera av sina behag än vad som [anständigtvis] kan vara synligt; låt dem därför fästa slö*jan så att den täcker barmen…” [Koranen 24:30-31]

Citat:
If God has a problem with me, He's free to contact me personally and tell me.
Our contacts so far have been very productive tho so I doubt he's taking any interest in what You are talking about..

Om Gud straffade människorna för deras orättfärdighet, skulle han ej kvarlämna någon enda varelse , men han giver dem anstånd till en bestämd tid, och när deras tid kommer, kunna de varken uppskjuta eller påskynda den en timme.” 16:63

En frist har du och alla andra fått och när fristen har löpt ut kommer du möta din herre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in