2013-08-09, 21:39
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nej, det är det inte!

Homosexualitet är att ha sex med en person av samma kön! Jag bryr mig inte om Wikipedia.

Så om Wikipedia hade sagt att otrohet är att kyssa en annan kvinna eller endast interagera med en annan kvinna, hade du hållit med då?

Man kan vara homosexuell även om man inte idkar homosexualitet. Problem med det?
Citera
2013-08-09, 21:40
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Är du... en... idiot?

Du kan inte bli någonting förrän du begår en handling. Du är inte en tjuv förrän du stjäl någonting. Du är inte mördare förrän du mördar någon. Du är inte en våldtäktsman förrän du våldtar en kvinna. Om du har dessa tankar att göra dessa saker är det en annan sak, då planerar du att göra det och har tankar och planer att göra dessa saker. Men du är inte en våldtäktsman, mördare, tjuv förrän du begår dessa saker.

Samma med homosexualitet. Du är inte homosexuell förrän du begår homosexualitet vilket vi har klara definitioner på. Det är så enkelt.
Saken är bara att homosexualitet inte är något "man begår"

Nåt som du förstår eller det ingår inte i tankekonceptet?
Citera
2013-08-09, 21:40
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Sen kommer ni ateister in i bilden som jordens rövhål. Jordens avskum är vad ni är. Perversa, sjuka människor, vilket inte är konstigt då ni förkastar Gud, vår Skapare till vilken vi alla kommer återvända. Ni ateister förespråkar att vi endast är apor, att homosexualitet är normalt, att hora runt som åsnor ska vara normen, att saker som transsexualitet ska hyllas.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

Förhoppningsvis blir det bättre när du växer upp.
Citera
2013-08-09, 21:41
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Samma med homosexualitet. Du är inte homosexuell förrän du begår homosexualitet vilket vi har klara definitioner på. Det är så enkelt.

Haha, okej. Det blir nog bra ska du se.
Citera
2013-08-09, 21:42
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakteligen
En tjej och två killar har trekant. Männen vidrör inte varandras könsorgan eller utbyter kroppsvätska. Dock händer det att de snuddar vid varandra under akten. Begår de homosexualitet? Skall de dö?

Och lilla Tomas ligger och sover och så kommer en pervers homosexuell man som har sex med honom. Ska Tomas dö för något han gjorde omedvetet?

Självklart inte. Det är skillnad på medvetna och omedvetna handlingar. Man kan begå homosexualitet omedvetet (även om jag finner det väldigt osannolikt). Begår man homosexualitet omedvetet är det en sak. Pinsamt men det är inte synd. Begår man medvetet homosexualitet så ska man dö, visst. Och man ska dö offentligt så alla kan se.
Citera
2013-08-09, 21:43
Medlem
loungepuppys avatar
Till TS:
Varför acceptera människor som
- blandar flera tyger i sin klädsel, arbetar på söndagar, haft sex med sin svärmor, haft sex med sin farbrors fru, tagit i grisskinn, onanerat, haft avbrutet samlag, tror på en annan gud än den kristna guden, ljugit, trimmat sitt skägg, tatuerat sig, osv in absurdum.
Det är bara några exempel på synder nämnda i första testamentet. En del bestraddas med döden, andra med uteslutning ur samhället. Gemensamt är att gud förbjudit detta.

Att förbanna sin mamma eller pappa... Dösdstraff på det..

Låt säga att någonstans mellan 2-7% av befolkningen är homosexuella. Det är långt under frekvensen av otrogna personer. Hur ska vi göra med de nära 50% som någon gång varit otrogna i sin relation?
Ska de behandlas likadant som mördare eller som tjuvar? Dagsböter? Eller kanske återinföra stening eller spöstraff?
Det är ju en mycket vanligare synd än homosexualitet så du borde kanske satsa krutet där. Eller på det där med grisskinn. Handskar, olika typer av baseballs och fotbollar, alla vidriga svenska syndare som vältrar sig i bacon. Upp till kamp!

Onani är kanske det allra vanligaste brottet. Hur skulle du vilja korrigera det syndiga beteendet?

Eller är du bara ytterligare en homofob hycklare som missbrukar gud för att få utlopp för din ynkliga rädsla för de som inte är som du?
Citera
2013-08-09, 21:45
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Och lilla Tomas ligger och sover och så kommer en pervers homosexuell man som har sex med honom. Ska Tomas dö för något han gjorde omedvetet?

Självklart inte. Det är skillnad på medvetna och omedvetna handlingar. Man kan begå homosexualitet omedvetet (även om jag finner det väldigt osannolikt). Begår man homosexualitet omedvetet är det en sak. Pinsamt men det är inte synd. Begår man medvetet homosexualitet så ska man dö, visst. Och man ska dö offentligt så alla kan se.
Jag tycker Tomas skall dö direkt om en pervers homosexuell man har sex med sovande Tomas. För tänk OM Tomas vaknar och gillar det, då förtjänar han verkligen att döden dö. Gärna så att alla kan se. Har du begått homosexualitet eller har du tänkt tanken någon gång?
Citera
2013-08-09, 21:45
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Du tror inte sådana saker sker i muslimska länder?

Det kommer alltid finnas dem som sticker ut och gör onda saker. Du kan få söner som blir mördare, tjuvar, våldtäktsmän och så vidare. Precis på samma sätt kan en som även bli homosexuell.

Vad man gör då är detsamma som när sonen blir mördare, rånare, våldtäktsmän och så vidare, dvs man förkastar den sonen såvida denne inte ångrar sig.
Hur urbota dum i huvudet är man om man jämställer en mördare med en man som har sex med en man han är kär i och lever med?

Jag misstänker att du kommer hamna på ett väldigt, väldigt varmt ställe. Troligen skulle ditt personliga helvete vara att se lyckliga människor som tycker om varandra.
Citera
2013-08-09, 21:46
Medlem
Zillycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap

Ni som läser Koranen och skriver i denna tråd borde ta tag i de stora problemen. Antalet onanister i Sverige och även i de flesta muslimska länder torde vara betydligt större än antalet homosexuella. Och såvitt jag vet är onani haram (förbjudet) om man läser Koranen.

Och ni homofober som hävdar att homosexualitet är onaturligt hur ställer ni er till onani? Är inte det också onaturligt och äckligt?

När vi ändå håller på så kan vi väl passa på att klassificera oralsex och naturligtvis analsex mellan man och kvinna. Det är väl inte naturliga beteenden? Eller vad säger Koranen och moralister om detta?

Värt att debattera tycker jag.

Kursiveringar ovan = mina ändringar
Citera
2013-08-09, 21:48
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Hur urbota dum i huvudet är man om man jämställer en mördare med en man som har sex med en man han är kär i och lever med?

Jag misstänker att du kommer hamna på ett väldigt, väldigt varmt ställe. Troligen skulle ditt personliga helvete vara att se lyckliga människor som tycker om varandra.

För det är ett jämställande. Homosexualitet är ett brott mot mänskligheten, inte bara mot en enskild individ men det är ett brott mot mänskligheten, det är en krigsförklaring mot Gud, för Gud skapade män och kvinnor! Du förstår verkligen inte.

Du förstår inte att Gud förintade Sodom och Gomorra?

I många muslimska länder avrättas homosexuella offentligt. Samma straff för dem som för mördare, full rättvisa. Dina så kallade "lyckliga" personer hade fått ett väldigt olyckligt slut i ett muslimskt land. Bli hängd offentligt i Afghanistan, Iran, Saudi, Sudan... oh ja.
Citera
2013-08-09, 21:52
Medlem
Citat:
Alltså...

Jag är en man av förnuft. Av logiskt tänkande, av kritiskt tänkande.

Jag ser allting i ett negativt, kritiskt sätt och därför är jag en väldigt självständig människa, både till handling och till åsikter.

Jag har alltid gjort en distinktion mellan judar/kristna och mellan er ateister. Jag har sett kristna och judar som folk som gått vilse i deras tro men som normala och sunda människor som man kan leva tillsammans med, interagera, diskutera. Personer som man kan till och med vara intima med i Islam (du kan gifta dig med judiska och kristna kvinnor).

Sen kommer ni ateister in i bilden som jordens rövhål. Jordens avskum är vad ni är. Perversa, sjuka människor, vilket inte är konstigt då ni förkastar Gud, vår Skapare till vilken vi alla kommer återvända. Ni ateister förespråkar att vi endast är apor, att homosexualitet är normalt, att hora runt som åsnor ska vara normen, att saker som transsexualitet ska hyllas. Ni hånar Gud, Jesus, profeter, Bibeln och Koranen och troende i allmänhet samtidigt som ni är så arroganta gentemot andra i tron att ni har rätt i allting och är överlägsna alla som tycker annorlunda.

Dessutom är ni efterblivna idioter, som ni visar här när ni inte ens vet vad homosexualitet är för någonting.

Ni ateister är helt enkelt jordens rövhål, jordens avskum. Jag lyssnar hellre på en kristen missionär i flera månader än att lyssna en enda dag på er.

Du är inte en man av logiskt tänkande. Är du kritisk mot Islam med eller?

Vad är det sjuka med att förkasta en gud som det inte finns några som helst bevis för?
Citera
2013-08-09, 21:54
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
För det är ett jämställande. Homosexualitet är ett brott mot mänskligheten, inte bara mot en enskild individ men det är ett brott mot mänskligheten, det är en krigsförklaring mot Gud, för Gud skapade män och kvinnor! Du förstår verkligen inte.

Du förstår inte att Gud förintade Sodom och Gomorra?

I många muslimska länder avrättas homosexuella offentligt. Samma straff för dem som för mördare, full rättvisa. Dina så kallade "lyckliga" personer hade fått ett väldigt olyckligt slut i ett muslimskt land. Bli hängd offentligt i Afghanistan, Iran, Saudi, Sudan... oh ja.
Kanske därför lyckliga personer söker sig från stenåldersländerna du så vackert räknar upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in