2013-08-09, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Säger vem/vad?

Jag, bland annat.
Sen har visserligen jag och broder tuck väldigt skilda uppfattningar om vad som är utveckling och ej, men det är hans problem.
Citera
2013-08-09, 23:03
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Veteskapen är inte som du påstår. Belägg saknas av tradition och hävd. Vilket är väntat. Att tro rätt betyder allt för dig. Inget annat. Därför är din redogörelse av vetenskap opassande för ditt sätt att förhålla sig till livet. Lämna sådant till andra och tala enbart om vad du tycker. Bra så.

Homosex är ingen filosofisk fråga då sex mellan heterosexuella män var ymnigt förekommande och är det än i dag i samhällen där lagar inte fungerar. Särskilt bland muslimska sådana.
Veteskapen?...eller var det kanske havreskapen?...nåja... vetenskapen är så som jag påstod..försök spela duktig och påläst du, men kom inte med några ideer om hur JAG är. Det begriper nog både du och jag att du omöjligt kan veta då du inte känner mig. Homosex är en filosofisk fråga om man vill att det ska var det. Ditt argument mot detta, saknar fullkomlig relevans.
Citera
2013-08-09, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Kvinnor har sex även i Sverige vid 10 års ålder.

Nu vet jag inte om det vore så lämpligt att kalla detta för att "ha sex"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10922576.ab

10-åringar blir våldtagna i sverige, men inga av dem har sex kan jag lova dig (förutom problembarnen då som hittar sig en sugardaddy och låter sig knullas för att få sprit, men de räknas inte)
Citera
2013-08-09, 23:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zillycon
Jag förstår inte varför berättelsen blir sämre av att den lagts till vid ett senare tillfälle. Men OK här har du en historia där Jesus är utbytt mot Bellman. Det spelar ingen roll budskapet blir ändå det samma.

Beror på hur den levereras. Om den levereras med ett "du har fel för jesus sade så här" eller "kristendomen handlar om det här för att jesus sade så här" så har det en jävla betydelse. Om du bara vill höra en mysig historia och lära dig nåt från så spelar det väl mindre roll. Även om det enligt min mening existerar en jävla massa människor som har mer att lära oss om moral än jesus.
Citera
2013-08-09, 23:34
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakteligen
Känner du många "kvinnor" som vill gifta sig vid 10 års ålder? Hur många svenska "kvinnor" har sex vid 10 års ålder? Skulle du kunna tänka dig att gifta dig med en mogen kvinna i den högaktningsvärda åldern 10 år?

Kom igen nu.

Kvinnor i Sverige har sex med tiotals partner innan dem ens fyllt 15 år. Och då är det straffbart att ha sex med kvinnor under 15 år om man är över 15 år.

15 år är ju det sista året innan man gått ut lågstadiet, det vill säga 9 året. När man var 12-13 hade dem till och med sex-undervisningar i klasserna eftersom flickor vid dessa åldrar hade sex och man vill uppmana dem att bära preventivmedel och varna männen för att våldtäkter aldrig är okej, om din partner säger nej så innebär det ett nej. Detta var 12-13 år.

Några år tidigare har vi 10-11 års åldern där lärarna började snacka om sex för studenterna. Vid dessa åldrar hade både pojkar och flickor så kallade flickvänner respektive pojkvänner. Det är inte troligt att man INTE hade sex om man umgicks med sina partners så att säga.

Så att svenska flickor har sex vid 10-11 års ålder är ju troligt. Dem gör det om dem känner sig mogna för det. Men ni svenskar gör ju en skillnad på om hon har horaktig sex med en annan kille i samma ålder jämfört med om en person som är äldre än henne men vill leva hederligt och anständigt inom ett äktenskap, sådant är för er mycket värre och ni ser det som brottsligt fastän det inte är brottsligt för en man som är 12-13 år att ha sex med henne om hon nu är 10-11 år till exempel. Detta ses som helt normalt i ert samhälle.
Citera
2013-08-09, 23:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, det är det inte!

Homosexualitet är att ha sex med en person av samma kön! Jag bryr mig inte om Wikipedia.

Så om Wikipedia hade sagt att otrohet är att kyssa en annan kvinna eller endast interagera med en annan kvinna, hade du hållit med då?

Nationalencyklopedin:
känslomässig och sexuell dragning till individer av det egna könet.

Svenska akademiens ordbok:
könsdriftens riktning mot person av samma kön

www.thefreedictionary.com:
homosexual: a person who is sexually attracted to members of the same sex

RFSL:
"förmågan att förälska sig i och/eller vara sexuellt attraherad av någon av samma kön som en själv"

Merriam-Webster:
tendency to direct sexual desire toward another of the same sex

Dictionary.com:
sexual desire or behavior directed toward a person or persons of one's own sex.

Oxford Dictionary:
sexually attracted to people of one’s own sex.

Ska vi ge oss där, kanske?

OK, jag slänger in en extra från homofob-hållet också:

romersk-katolska kyrkan:
"psykiatrisk sjukdom eller störning"
Citera
2013-08-09, 23:38
Bannlyst
Citat:
Kom igen nu.

Kvinnor i Sverige har sex med tiotals partner innan dem ens fyllt 15 år. Och då är det straffbart att ha sex med kvinnor under 15 år om man är över 15 år.

15 år är ju det sista året innan man gått ut lågstadiet, det vill säga 9 året. När man var 12-13 hade dem till och med sex-undervisningar i klasserna eftersom flickor vid dessa åldrar hade sex och man vill uppmana dem att bära preventivmedel och varna männen för att våldtäkter aldrig är okej, om din partner säger nej så innebär det ett nej. Detta var 12-13 år.

Några år tidigare har vi 10-11 års åldern där lärarna började snacka om sex för studenterna. Vid dessa åldrar hade både pojkar och flickor så kallade flickvänner respektive pojkvänner. Det är inte troligt att man INTE hade sex om man umgicks med sina partners så att säga.

Så att svenska flickor har sex vid 10-11 års ålder är ju troligt. Dem gör det om dem känner sig mogna för det. Men ni svenskar gör ju en skillnad på om hon har horaktig sex med en annan kille i samma ålder jämfört med om en person som är äldre än henne men vill leva hederligt och anständigt inom ett äktenskap, sådant är för er mycket värre och ni ser det som brottsligt fastän det inte är brottsligt för en man som är 12-13 år att ha sex med henne om hon nu är 10-11 år till exempel. Detta ses som helt normalt i ert samhälle.

Alltså du måste ju ha växt upp i Utah eller nåt.. Den verklighet du beskriver kommer INTE från Sverige.
Citera
2013-08-09, 23:39
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Ja, försöker en man föra in sin penis i en annan mans penis så kan vi nog kallt räkna med att det är ofrivilligt och är ett brott som nog kan motivera dödsstraff p.g.a den ENORMA smärta man upplever när stora saker penetrerar urinröret.

Du är en sån där förälder som kan driva ditt eget barn till självmord enbart för att det är gay med andra ord.

Jag hoppas socialtjänsten läser den här tråden.

Men om en person skulle ta självmord är det ju hans fel, är det inte? Enligt din logik är det föräldrarnas fel när tonåringstjejer tar självmord för att dem bråkade lite eller hade en dålig dag!

Man får ta sina konsekvenser i livet. Väljer man homosexualitet för man ta konsekvenserna, och dem är inte trevliga det kan till och med homosexuell personer erkänna för dig!
Citera
2013-08-09, 23:40
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Problemet är din okunskap om bibeln. Eller snarare ovilja att läsa den och istället lyssna till proffstyckare från det egna facket. Vi kan med all största tydlighet inse att du är okunnig om bibeln. Även om historien. Vilket gör det lättare att se dina retoriska missfoster som du ständigt är stolt över. Vem tusen är gör det utan att bli generad?

Bibeln talar bevisligen inte om kärlek mellan män. Fenomenet har dock funnits sedan vi som art blev till. Därför bör de som skrev ned berättelserna tala om detta i skrifterna. Så har inte gjorts. Troligtvis inte för att det inte var ett problem ... förrän mer än 2000 år senare när underlivsfrågor har blivit allt för en troende sekteristisk minoritet.

Jag tycker att när vi diskuterar Bibeln så ska vi citera verser från den, precis som vi muslimer alltid gör när vi diskuterar vad Koranen säger så citerar vi verser från Koranen. Så enkelt.

Jag visade verser i Bibeln som förbjuder homosexualitet, och ingen kan påvisa andra verser som tillåter homosexualitet i Bibeln, alltså är den handlingen förbjuden i Bibeln.

Vidare förklarade jag vad homosexualitet är, så jag ser inte vi har mycket mer att diskutera om här såvida du inte kan visa på att Bibeln säger något annat.
Citera
2013-08-09, 23:42
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Med samma logik så är alla oskulder asexuella menar du?

Och nej, det är inte ens definitionen av homosexualitet. Man är homosexuell om man tänder på människor av samma kön och många homosexuella (Därav ett antal bekanta) visstva om att de är homosexuella innan sin sexdebut, precis som att jag runkade till "vanlig porr" - Och därav förstod att jag var heterosexuell - innan jag fått ligga. Homosexualitet är ingen handling, det är en sexuell läggning.

Och för att svara på ämnet: För att jag inte drabbas av det. Om nu Gud, förutsatt att han mot all förmodan finns, ogillar homosexualitet och ser det som syndigt så kommer de få sitt straff i vilket fall som helst. Låt de ha lite kul först, de kommer ändå plågas i en evighet.

Visst kommer dem få sitt straff, men när det handlar om offentliga skador så måste folk straffas om det drabbar samhället. Det är därför i islamiska samhällen så när samhället drabbas moraliskt när folk begår homosexualitet så straffas dem med döden. Precis som mördare, tjuvar, våldtäktsmän och så vidare också straffas.
Citera
2013-08-09, 23:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Veteskapen?...eller var det kanske havreskapen?...nåja... vetenskapen är så som jag påstod..försök spela duktig och påläst du, men kom inte med några ideer om hur JAG är. Det begriper nog både du och jag att du omöjligt kan veta då du inte känner mig. Homosex är en filosofisk fråga om man vill att det ska var det. Ditt argument mot detta, saknar fullkomlig relevans.

Vad var det jag öppnade, skosnöre, internetcykel och fingerburk ... rexxqwetrr. Ger denna mening dig någon mening och logik? Inte, beskåda vad du skrev innan. Eftersom du stolt föraktar ord och begrepps ursprungliga mening torde det ju vara meningslöst för dig att alls säga någonting annat än grymta och gurgla bokstäver för att göra sig hörd. Kort sagt: ens egen ståndpunkt kan omöjligen torgföras som relevant utan faktiska belägg. Sådant du föraktar varvid dialog blir meningslös.
Citera
2013-08-09, 23:45
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Nu vet jag inte om det vore så lämpligt att kalla detta för att "ha sex"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10922576.ab

10-åringar blir våldtagna i sverige, men inga av dem har sex kan jag lova dig (förutom problembarnen då som hittar sig en sugardaddy och låter sig knullas för att få sprit, men de räknas inte)

Själva poängen är den att om en 10 åring i Sverige är sexuell mogen och redo för sex och har sex med någon som denne personen gillar så ser man det inte som negativt utan som normalt i Sverige.

Precis på samma sätt om en 10 åring är mogen och vill gifta sig med en person hon gillar så ska hon få göra det utan att idioter ska anklaga den personen för att vara pedofil. Att gifta sig med en sexuell mogen 10 åring är helt OK och det är därför jag gör denna jämförelsen för att visa att även i Sverige ses det som OK om en 10 årig tjej har sex med en annan 10 årig kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in