2013-08-09, 21:54
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Nä, jag är inte ateist. Jag har väl snarast något som kan liknas vid barnatro. Alltså en förutsättningslös tro på att det finns en tolerant och kärleksfull Gud som älskar alla människor inklusive mig. Jag har inga problem med min tro och jag har ingen ambition att omvända dem som tror och tycker annorlunda än jag.

Tack för berömmet förresten! Jag slickar i mig som en katt lapar grädde
Det är den typen av gud jag skulle tro på också. En gud som står långt över de trista delarna av de mänskliga egenskaperna. Avundsjuka, hat, småaktighet osv.

Hoppas fler kan frigöra sig från de skäggiga gubbarnas olika tolkningar av gud och de agendor de hade då, för 2000 år sedan ca...
Citera
2013-08-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
För det är ett jämställande. Homosexualitet är ett brott mot mänskligheten, inte bara mot en enskild individ men det är ett brott mot mänskligheten, det är en krigsförklaring mot Gud, för Gud skapade män och kvinnor! Du förstår verkligen inte.

Du förstår inte att Gud förintade Sodom och Gomorra?

I många muslimska länder avrättas homosexuella offentligt. Samma straff för dem som för mördare, full rättvisa. Dina så kallade "lyckliga" personer hade fått ett väldigt olyckligt slut i ett muslimskt land. Bli hängd offentligt i Afghanistan, Iran, Saudi, Sudan... oh ja.

Du.. är.. sjuk..

Någon som lever i celibat är också skyldig till brott mot mänskligheten?
Citera
2013-08-09, 22:01
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
För det är ett jämställande. Homosexualitet är ett brott mot mänskligheten, inte bara mot en enskild individ men det är ett brott mot mänskligheten, det är en krigsförklaring mot Gud, för Gud skapade män och kvinnor! Du förstår verkligen inte.

I många muslimska länder avrättas homosexuella offentligt. Samma straff för dem som för mördare, full rättvisa. Dina så kallade "lyckliga" personer hade fått ett väldigt olyckligt slut i ett muslimskt land. Bli hängd offentligt i Afghanistan, Iran, Saudi, Sudan... oh ja.
Att en man har sex med en annan man är att kriga mot gud?

Hmm. Om jag var gud skulle jag nog vara mer bekymrad över andra brott mot mänskligheten eller mina intentioner för de människor jag skapat. Massvält, krig, våld, girighet, ojämlikhet osv.

Japp, i en del muslimska länder behandlas homosexuella omänskligt och vidrigt. Faktum är att de sakna rmänskliga rättigheter. Menar du att det är guds vilja som sker?

I många muslimska länder straffar man unga kvinnor som blivit våldtagna. Är det alltså guds rättvisa som utdelas.

Hur ser du på t ex Nigera där det är straffbart att ha homosexuellt sex men ok för en vuxen man att gifta sig med en 9-årig flicka och ha sex med henne så snart hon fyllt tolv? Är det guds rättvisa vi ser realiseras genom religiösa ledare?

Jag väntar på ditt svar om varför du sorterat bort en massa av synderna från första testamentet.
Citera
2013-08-09, 22:02
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Du.. är.. sjuk..
Han...är...ett...troll...
Citera
2013-08-09, 22:03
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Märklig retorik. Du diskvaliserar vetenskapen eftersom den bara studerar det vi faktiskt kan skåda, men sedan klämmer du ur dig att du bevisligen vet, hämtad från fenomen ingen känner till.
Att "veta nått" kan betyda så mycket mer än vad gemene man tror. Naturvetenskapen anser ungefär att "veta" säger man först då man efter en serie experiment i ett labb kommer fram tillsamma resultat. Jag anser att man kan "veta" mycket om livet utan att först fått en serie materiella " bevis". T.ex. så "vet" de flesta att de älskar sin fru eller sina barn och man kräver inga labbtester av hjärnsignalerna innan man säger att man älskar henne. Man vet för att känslan är så övervtygande att man har rätt. Det finns ingen absolut sanning, men ändå tillräckligt för att man kan säga att man "vet något".

Jag säger att jag "vet "att homosex inte var tanken för människorna (Det är en rent filosofisk fråga angående en sexuallitet - inte om människorna med den sexualiteteten, fatta skillnaden). Jag säger så för mitt förnuft och förstånd begriper att så är fallet - finns inget syfte med homosexuallitet för människans utveckling. Sen att det finns människor som känner dragning till homosex är en helt annan sak.
Citera
2013-08-09, 22:06
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
1, jag anser att smittorisken för veneriska sjukdomar är större vid homosexualitet än hetrosexualitet, om det är ett rationellt eller känslomässig åsikt kan diskuteras.
Alright. Den absoluta majoriteten av de som smittas av HIV smittas genom heterosexuellt sex. Heterosexuellt sex skördar 100-faldigt fler dödsoffer än homosex. Alltså är sex skadligt. Vad gör vi nu? Förbjuder sex?
Risken för STD är större för samlag där mannen inte är omskuren. Hur vill du gå vidare med det?
Citera
2013-08-09, 22:10
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Jag säger så för mitt förnuft och förstånd begriper att så är fallet - finns inget syfte med homosexuallitet för människans utveckling.

Om du tror att det finns ett syfte med evolutionen har du missuppfattat. Homosexualitet bland andra djur är sannolikt lika vanligt som bland människor. Vi är inte speciella på det området.
Citera
2013-08-09, 22:14
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Att en man har sex med en annan man är att kriga mot gud?

Hmm. Om jag var gud skulle jag nog vara mer bekymrad över andra brott mot mänskligheten eller mina intentioner för de människor jag skapat. Massvält, krig, våld, girighet, ojämlikhet osv.

Japp, i en del muslimska länder behandlas homosexuella omänskligt och vidrigt. Faktum är att de sakna rmänskliga rättigheter. Menar du att det är guds vilja som sker?

I många muslimska länder straffar man unga kvinnor som blivit våldtagna. Är det alltså guds rättvisa som utdelas.

Hur ser du på t ex Nigera där det är straffbart att ha homosexuellt sex men ok för en vuxen man att gifta sig med en 9-årig flicka och ha sex med henne så snart hon fyllt tolv? Är det guds rättvisa vi ser realiseras genom religiösa ledare?

Jag väntar på ditt svar om varför du sorterat bort en massa av synderna från första testamentet.

Exakt. En krigsförklaring mot Gud.

Eftersom Gud skapade man och kvinna. Av enkla anledningar att dem ska leva tillsammans.

Homosexualitet är kriminellt i muslimska länder, med all rätt. Och kriminella har inga rättigheter såklart.

Om en kvinna är mogen för sex vid 10 års ålder är det inget fel om hon självmant vill gifta sig. Kvinnor har sex även i Sverige vid 10 års ålder.

Kan du nämna en specifik synd i Gamla Testamentet där du tror jag INTE håller med i att det ska vara synd? Vad jag hört är att du skrev synder såsom olydnad mot föräldrar, idoldyrkan, att arbeta på Sabbaten och så vidare.

Olydnad mot föräldrar är stor synd i Islam också, precis som idoldyrkan. Vad gäller Sabbaten tror vi muslimer på att dem lagar som gällde då inte gäller längre efter att Koranen uppenbarades. Vi tror att alla profeter tidigare sändes till deras eget folk (Moses till judarna till exempel, Abraham till Babylonierna och så vidare) medan Muhammed sändes till hela mänskligheten. Således förnekar vi inte att det fanns lagar som förbjöd arbete på Sabbaten och anledningen är för att Gud uppenbarar lagar och förbud för uppenbara anledningar. I vissa fall är saker direkt skadliga såsom alkohol och sex utanför äktenskap, och i vissa fall är det ett test på huruvida folk kommer dyrka Gud och lyda Hans lagar. Genom förbud kan man se vilka det är som verkligen följer Guds lagar och dem som väljer att visa olydnad mot Gud.
Citera
2013-08-09, 22:19
Medlem
Citat:

Eftersom Gud skapade man och kvinna. Av enkla anledningar att dem ska leva tillsammans.

Homosexualitet är kriminellt i muslimska länder, med all rätt. Och kriminella har inga rättigheter såklart.

Om en kvinna är mogen för sex vid 10 års ålder är det inget fel om hon självmant vill gifta sig. Kvinnor har sex även i Sverige vid 10 års ålder.

Kan du nämna en specifik synd i Gamla Testamentet där du tror jag INTE håller med i att det ska vara synd? Vad jag hört är att du skrev synder såsom olydnad mot föräldrar, idoldyrkan, att arbeta på Sabbaten och så vidare.

Olydnad mot föräldrar är stor synd i Islam också, precis som idoldyrkan. Vad gäller Sabbaten tror vi muslimer på att dem lagar som gällde då inte gäller längre efter att Koranen uppenbarades. Vi tror att alla profeter tidigare sändes till deras eget folk (Moses till judarna till exempel, Abraham till Babylonierna och så vidare) medan Muhammed sändes till hela mänskligheten. Således förnekar vi inte att det fanns lagar som förbjöd arbete på Sabbaten och anledningen är för att Gud uppenbarar lagar och förbud för uppenbara anledningar. I vissa fall är saker direkt skadliga såsom alkohol och sex utanför äktenskap, och i vissa fall är det ett test på huruvida folk kommer dyrka Gud och lyda Hans lagar. Genom förbud kan man se vilka det är som verkligen följer Guds lagar och dem som väljer att visa olydnad mot Gud.

Guden som det inte finns några bevis för.
Citera
2013-08-09, 22:20
Medlem
Citat:

Fy fan vad hemskt det måste vara att leva i din värld. Det du beskriver låter som ett riktigt helvete.
Tröttnar du aldrig på att leva i en så glädjelös och hotfull tillvaro?

Det är bortom mitt förstånd hur man kan välja att underkasta sig något så brutalt och hatiskt. Sorgligt.
Citera
2013-08-09, 22:20
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:

Känner du många "kvinnor" som vill gifta sig vid 10 års ålder? Hur många svenska "kvinnor" har sex vid 10 års ålder? Skulle du kunna tänka dig att gifta dig med en mogen kvinna i den högaktningsvärda åldern 10 år?
Citera
2013-08-09, 22:22
Bannlyst
Citat:
Om en man ligger med en annan man ska den personen dö.

Ja, försöker en man föra in sin penis i en annan mans penis så kan vi nog kallt räkna med att det är ofrivilligt och är ett brott som nog kan motivera dödsstraff p.g.a den ENORMA smärta man upplever när stora saker penetrerar urinröret.

Citat:
Vad man gör då är detsamma som när sonen blir mördare, rånare, våldtäktsmän och så vidare, dvs man förkastar den sonen såvida denne inte ångrar sig.

Du är en sån där förälder som kan driva ditt eget barn till självmord enbart för att det är gay med andra ord.

Jag hoppas socialtjänsten läser den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in