Citat:
Ursprungligen postat av
loungepuppy
Att en man har sex med en annan man är att kriga mot gud?
Hmm. Om jag var gud skulle jag nog vara mer bekymrad över andra brott mot mänskligheten eller mina intentioner för de människor jag skapat. Massvält, krig, våld, girighet, ojämlikhet osv.
Japp, i en del muslimska länder behandlas homosexuella omänskligt och vidrigt. Faktum är att de sakna rmänskliga rättigheter. Menar du att det är guds vilja som sker?
I många muslimska länder straffar man unga kvinnor som blivit våldtagna. Är det alltså guds rättvisa som utdelas.
Hur ser du på t ex Nigera där det är straffbart att ha homosexuellt sex men ok för en vuxen man att gifta sig med en 9-årig flicka och ha sex med henne så snart hon fyllt tolv? Är det guds rättvisa vi ser realiseras genom religiösa ledare?
Jag väntar på ditt svar om varför du sorterat bort en massa av synderna från första testamentet.
Exakt. En krigsförklaring mot Gud.
Eftersom Gud skapade man och kvinna. Av enkla anledningar att dem ska leva tillsammans.
Homosexualitet är kriminellt i muslimska länder, med all rätt. Och kriminella har inga rättigheter såklart.
Om en kvinna är mogen för sex vid 10 års ålder är det inget fel om hon självmant vill gifta sig. Kvinnor har sex även i Sverige vid 10 års ålder.
Kan du nämna en specifik synd i Gamla Testamentet där du tror jag INTE håller med i att det ska vara synd? Vad jag hört är att du skrev synder såsom olydnad mot föräldrar, idoldyrkan, att arbeta på Sabbaten och så vidare.
Olydnad mot föräldrar är stor synd i Islam också, precis som idoldyrkan. Vad gäller Sabbaten tror vi muslimer på att dem lagar som gällde då inte gäller längre efter att Koranen uppenbarades. Vi tror att alla profeter tidigare sändes till deras eget folk (Moses till judarna till exempel, Abraham till Babylonierna och så vidare) medan Muhammed sändes till hela mänskligheten. Således förnekar vi inte att det fanns lagar som förbjöd arbete på Sabbaten och anledningen är för att Gud uppenbarar lagar och förbud för uppenbara anledningar. I vissa fall är saker direkt skadliga såsom alkohol och sex utanför äktenskap, och i vissa fall är det ett test på huruvida folk kommer dyrka Gud och lyda Hans lagar. Genom förbud kan man se vilka det är som verkligen följer Guds lagar och dem som väljer att visa olydnad mot Gud.