2013-08-09, 18:41
Medlem
docktorhexs avatar
Det förklar varför det vart så mkt civilare i Enköping idag då. Då slapp man åka till storstan.
Men det finns mycket frågor än här i forumet hoppas man får svar på det bara.

Hörde nått om fejkad olycka med i Enköpings omr men kan man verkligen lägga ner det på ev vägspärr det är ju ingen direkt polismördare.
Citera
2013-08-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Men vill man slippa bli mördad så är väl steg ett att inte härbärgera en mördare hemma i flera dagar utan att se till att polisen kommer och plockar in kräket?

Vi har ingen aning om när j dog. Vi har ingen aning om hur länge denna har varit hos Bekanten. Vi har ingen aning om nör bekanten fått reda på att j mördats av S om nu så är fallet. . Han kan ju ha en jävligt bra rövar historia om att han inte är skyldig men är nog inte så värst troligt
Citera
2013-08-09, 18:43
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Gick tydligen jävligt lugnt till.

allt han kunde säga just nu. han bad mig att inte ringa och störa. Han skulle höra av sig igen när han "kunde prata"

Tack för uppdateringen. Man vet var nyheterna serveras rykande....

Låter som en väldigt tråkig historia. SN är tydligen inte utrustad med varken normal intelligens eller allmänbildning. Alla personlighetsdrag på SN som framskymtat i tråden är som plockade från checklistan för psykopater. SN:s kännedom om rudimentärt polisarbete har tydligen inhämtats via barnböcker?

Hur hade SN ens tänkt att vänner och myndigheter skulle tro på Cypernhistorien? Det hade väl varit bättre att åka till Cypern då och knuffat BO äver ett stup där, om han ville döda honom, 'på ett snyggt sätt'. (Avskrivs snabbt som 'fyllefallolycka vid utlandsresa' utan vidare utredning.) Dådet är så synnerligen dåligt genomfört att jag också faller tillbaka på att det var helt oplanerat. Det fanns aldrig en plan B.

Inte ens i en Läckbergdeckare är planeringen så här genomusel.

Hur ska alla dessa FB:uppdateringar och GPS: positioneringar nu förklaras? Visste han inte att han var eftersökt? Varför körde han runt i den vita Renaulten?

Hoppas han får ett ordentligt straff för detta. Jag anser inte heller att mänskligheten skulle lidit så värst stor skada om SN hade lyckat ta livet av sig innan han greps, men nu lever han i alla fall.

(Tror som tidigare postare att det inte blir så många vettiga svar till nära och anhöriga.)
Citera
2013-08-09, 18:44
Bannlyst
Det hela känns som ett relationsdrama speciellt när polisen på torsdagen hittade Jens Janzons döda kropp i ett källarförråd i anslutning till hans hem i Skoghall då ändrades misstanken till mord.

Jag tror dom bråkade om något pojkvännen tänkte låtsas att Jens försvann på Cypern.

Hur dum får man vara klart att flygbolaget vet vilka som gick ombord?

Min fråga är bara en sak varför mörda sin partner precis innan en resa till en semesterort, det måste väl vara xtremt ovanligt? Kom GM på sin kille om otrohet eller vad?
Citera
2013-08-09, 18:45
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myggan86
Vi har ingen aning om när j dog. Vi har ingen aning om hur länge denna har varit hos Bekanten. Vi har ingen aning om nör bekanten fått reda på att j mördats av S om nu så är fallet. . Han kan ju ha en jävligt bra rövar historia om att han inte är skyldig men är nog inte så värst troligt
Vilken jävla bekant? De har för helvete haft gemensamma planer på husköp och delat intima kroppsvätskor.
Min tes är återigen bevisad!
Citera
2013-08-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det hela känns som ett relationsdrama speciellt när polisen på torsdagen hittade Jens Janzons döda kropp i ett källarförråd i anslutning till hans hem i Skoghall då ändrades misstanken till mord.

Jag tror dom bråkade om något pojkvännen tänkte låtsas att Jens försvann på Cypern.

Min fråga är bara en sak varför mörda sin partner precis innan en resa till en semesterort, det måste väl vara xtremt ovanligt? Kom Jens/ Bo på sin kille om otrohet eller vad?

SN hade ju inget giltigt pass så¨han tänkte nog aldrig åka.
Citera
2013-08-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dag-otto
Enligt en facebook-vän är St*fan gripen nu!

Har inte din FcB-vän läst här då? Eller har din FcB-vän nån annan källa?
Citera
2013-08-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Vilken jävla bekant? De har för helvete haft gemensamma planer på husköp och delat intima kroppsvätskor.

ja du vet SN hur länge han var hos bekanten.
Citera
2013-08-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom

Va?
Citera
2013-08-09, 18:49
Medlem
DirtyJobs avatar
Gått 30min nu sedan det lades ut här men inget i media ännu.
Håller tummarna för att detta är sant.
Citera
2013-08-09, 18:50
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut

Min fråga är bara en sak varför mörda sin partner precis innan en resa till en semesterort, det måste väl vara xtremt ovanligt? Kom GM på sin kille om otrohet eller vad?

Du ska se att du kommer på svaret om du gör som du brukar - citerar dig själv.
Kanske var han nersänkt i källarförrådet med fyra stenfyllda sportbagar?

Citat:
Min fråga är bara en sak varför mörda sin partner precis innan en resa till en semesterort, det måste väl vara xtremt ovanligt
Källa på det?
Citera
2013-08-09, 18:50
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Gått 30min nu sedan det lades ut här men inget i media ännu.
Håller tummarna för att detta är sant.

Det var samma grej igår när de hittade Jens - tog ett bra tag att bekräftas efter att Flashback avslöjat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in