Citat:
Ursprungligen postat av
calvincandie
Gick tydligen jävligt lugnt till.
allt han kunde säga just nu. han bad mig att inte ringa och störa. Han skulle höra av sig igen när han "kunde prata"
Tack för uppdateringen. Man vet var nyheterna serveras rykande....
Låter som en väldigt tråkig historia. SN är tydligen inte utrustad med varken normal intelligens eller allmänbildning. Alla personlighetsdrag på SN som framskymtat i tråden är som plockade från checklistan för psykopater. SN:s kännedom om rudimentärt polisarbete har tydligen inhämtats via barnböcker?
Hur hade SN ens tänkt att vänner och myndigheter skulle tro på Cypernhistorien? Det hade väl varit bättre att åka till Cypern då och knuffat BO äver ett stup där, om han ville döda honom, 'på ett snyggt sätt'. (Avskrivs snabbt som 'fyllefallolycka vid utlandsresa' utan vidare utredning.) Dådet är så synnerligen dåligt genomfört att jag också faller tillbaka på att det var helt oplanerat. Det fanns aldrig en plan B.
Inte ens i en Läckbergdeckare är planeringen så här genomusel.
Hur ska alla dessa FB:uppdateringar och GPS: positioneringar nu förklaras? Visste han inte att han var eftersökt? Varför körde han runt i den vita Renaulten?
Hoppas han får ett ordentligt straff för detta. Jag anser inte heller att mänskligheten skulle lidit så värst stor skada om SN hade lyckat ta livet av sig innan han greps, men nu lever han i alla fall.
(Tror som tidigare postare att det inte blir så många vettiga svar till nära och anhöriga.)