2013-08-09, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Men varför isolering? Kostar mer för oss skattebetalare. Bättre är väl om han och även de två andra placeras på ett ställe där många andra från orten finns. De kan ju t ex laga mat tillsammans.
De kommer inte att få sitta på samma anstalt.
Det får bara golare göra, sitta på samma anstalt alltså.
Citera
2013-08-09, 17:57
Medlem
pobeda1945s avatar
Jag brukar cykla förbi där och jag cyklade förbi i torsdags och har så gjort ett par gånger efter IFs försvinnande.
Jag mätte på kartan 320m från fyndplatsen var jag av cykeln och sökte runt en elstation och upp i en mkt snårig skogdunge bakom grästorps sopstation som även ligger där.
Men jag kände ingen lukt när jag cyklade förbi, och jag tänkte inte ens tanken att IF kunde vara på denna plats. Helt otänkbart med tanke på hus mm,,..i denna lilla dunge.

Frågorna som kvarstår nu är väl hur och med vad tog man sig från berget ? 0ch vem ställde upp med bil ?
Citera
2013-08-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har dock svårt att se att I*a skulle ha varit utanför lägenheten t ex nere för att möta honom, tror snarare att det hela har hänt i lägenheten. Dock så har AJ eller någon av de andra haft sinnesnärvaron att låsa dörren till lägenheten innan de stack med en svårt skadad/död I*a.

Att det har hänt något i lägenheten är väl helt klar. Det kan ändå finnas en möjlighet att det är hon själv som låst dörren.
Tillståndet kan ha drastiskt försämrats under resans gång.
Citera
2013-08-09, 18:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Jag brukar cykla förbi där och jag cyklade förbi i torsdags och har så gjort ett par gånger efter IFs försvinnande.
Jag mätte på kartan 320m från fyndplatsen var jag av cykeln och sökte runt en elstation och upp i en mkt snårig skogdunge bakom grästorps sopstation som även ligger där.
Men jag kände ingen lukt när jag cyklade förbi, och jag tänkte inte ens tanken att IF kunde vara på denna plats. Helt otänkbart med tanke på hus mm,,..i denna lilla dunge.

Frågorna som kvarstår nu är väl hur och med vad tog man sig från berget ? 0ch vem ställde upp med bil ?
Om du inte är av arten hund, så räcker det nog med att vinden blåste i riktning från vägen för att du skulle missa lukten.
Citera
2013-08-09, 18:09
Bannlyst
Det blir gärna lite väl mkt svammel på en sån här tråd?

Du är kroppen funnen AJ har 10-13 år i effektiv tid att se fram emot. Tyvärr sitter det mer kvinnomördare på riksanstalter än folk tror?

Skulle det nu visa sig att han våldtog henne också då får pajsaren det inte lätt på kåken!
Varför är det ingen som funderar på varför dom 2 andra la sig i och hjälpte till och vilka straff får dom?

När AJ kommer ut har han bytt namn och kan börja om på ny kula sen på fyllan kallar han sig för mördare det är många kvinnor som går loss på sånt?

Som jag redan sa i går runt 20.30 lider med familjen till Ida men bra att dom har en kropp att begrava. låt oss nu se hur dom/ om dom skändat kroppen?
Citera
2013-08-09, 18:13
Medlem
mandingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Jag ser inget konstigt med att man kanske har skor på sig inomhus är väldigt vanligt att kvinnor har det. Speciellt när man vill känna sig lite extra snygg.

Pumps/Stilett osv. Fine, men boots/kängor rimmar inte med att känna sig snyggare. Snarare fulare/luffigare

OT: Skönt att hon äntligen hittats, sjukt ändå att de fått gå 5 veckor. Är dock frågandes till om hon legat på samma ställe från dag ett, eller ej.
Citera
2013-08-09, 18:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan också vara som så att han misshandlade henne grovt men när han gick så andades hon forfarande och då levde hon ju precis som han säger, så behöver inte betyda att han är oskyldig för det...
Tog hon taxi till fyndplatsen, eller hur tänker du dig att hon hamnade där?

Edit; du kanske menade att hon levde när hon dumpades?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-08-09 kl. 18:21.
Citera
2013-08-09, 18:16
Medlem
Lavettens avatar
Eftersom hon låg så lättillgängligt känns det inte alls otroligt att en ensam gärningsman gjort sig av med kroppen. Jag tror inte att tre personer skulle lämna henne på det viset. Hade han fått hjälp skulle det funnits bättre möjligheter att gömma kroppen. Om de andra två är skyldiga för medhjälp gäller det troligtvis skjuts, undanröjning av bevis och liknande. De har troligtvis aldrig varit i närheten av kroppen. Men det är en gissning så klart.

Så otroligt skönt att hon är hittad även om hon inte var vid liv. Förhoppningsvis hittar de tillräckligt med ledtrådar för att kunna fastställa hur och vem som gjort det.
Senast redigerad av Lavetten 2013-08-09 kl. 18:19.
Citera
2013-08-09, 18:17
Medlem
Reimers avatar
Ska bli väldigt intressant att se obduktionsprotokollet, i Lind* Ch*n fallet gick det ju inte att fastställa dödsorsak på grund av kroppens skick, Id* har legat ute något kortare tid men i större värme.

Vi får se vad rättsläkarna hittar.
Citera
2013-08-09, 18:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Eftersom hon låg så lätttillgängligt känns det inte alls otroligt att en ensam gärningsman gjort sig av med kroppen. Jag tror inte att tre personer skulle lämna henne på det viset. Hade han fått hjälp fanns det bättre möjligheter att gömma den. Om de andra två är skyldiga för medhjälp gäller det troligtvis skjuts, undanröjning av bevis och liknande. De har troligtvis aldrig varit i närheten av kroppen. Men det är en gissning så klart.

Så otroligt skönt att hon är hittad även om hon inte var vid liv. Förhoppningsvis hittar de tillräckligt med ledtrådar för att kunna fastställa hur och vem som gjort det.
Det ligger någonting i det du säger.
DB som även äger bilen, jublade säkert inte av lycka om han visste att dumpningsplatsen låg så nära hans hem?
Citera
2013-08-09, 18:27
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det är Mjölån, kolla på Quarrels karta ist. finns i 1a inlägget

Tack, inte riktigt där jag bodde, fast jag åkt förbi fyndplatsen 100-tals ggr.
Citera
2013-08-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad är det som får dig att tro att han faktiskt ville hjälpa henne till NÄL efter att han spöat henne? Visst är det möjligt men det ligger väl närmre till hands att han spöat henne och sen INTE börjat köra henne till NÄL.
Det låter ju om möjligt ännu mer skruvat att först slå någon, sedan slår samvetet till och man vill hjälpa henne, för att sedan "go nuts" och dumpa henne?
Finns det något drag hos AJ där han tenderar att hjälpa sina offer till sjukan?
Vem säger att han spöade henne? hon kunde ju ha skadat sig själv!! I ett sådant läge skulle det väll inte vara otroligt att få personen till näl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in