2013-08-09, 15:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
I inlägg nr 13 frågar miggafrii om blodet hittats på Östra Margaretavägen.
Senare förklarar hon vetskapen om adressen med att hon läst det på www.ttele.se.
Nu heter det att IFs vän DN har bett miggafrii fråga i tråden.
https://www.flashback.org/sp44122980

Men om polisen hälsat på hos IFs vän DN, hur kommer det sig att hon inte visste, de borde rimligtvis ha besökt henne med anledning av IFs försvinnande. Och eftersom de var nära vänner visste DN redan vilken adress IF bodde på.
https://www.flashback.org/p44681179#p44681179

Jag har väldigt svårt att tro att polisen knackade på hos DN och frågade om en vän, utan att berätta vilken vän de menade.

Har jag missat nåt, fanns det en annan anledning till polisens besök på Hjortmossegatan 154?
De misstänkte kanske människorov som ett möjligt alternativ, och kollade kända adresser. Även pappan ska ju enligt egen utsago haft besök. Men han påstod ju att det var på natten. Så kan det ha varit i den gemensamma kompisens fall också.
Citera
2013-08-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Fast det är ju svårt att strypa eller slå någon så att det blir så mycket blod som det pratas om här. Jag tänkte först att det kanske var knytnävar och inget mer, men med tanke på mängden blod så måste det nästan ha varit ett stickvapen med i bilden, även med hänsyn tagen till hennes blödarsjuka.

det är inte speciellt svårt nej med tanke på hennes blödarsjuka, han kan ha knäckt näsan på henne, spräckt läpparna och ögonbrynen, kanske han haft en ring på sig som rivit upp sår?

Behöver inte vara ett stickvapen, kan även vara en hammare eller liknande...
Citera
2013-08-09, 15:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Fast det är ju svårt att strypa eller slå någon så att det blir så mycket blod som det pratas om här. Jag tänkte först att det kanske var knytnävar och inget mer, men med tanke på mängden blod så måste det nästan ha varit ett stickvapen med i bilden, även med hänsyn tagen till hennes blödarsjuka.
En spräckt skalle räcker gott, kanske orsakad av ett fall mot t.ex ett hörn, glasbord eller liknande.
Citera
2013-08-09, 15:15
Medlem
Aktiv skribent som jag är.. fick jag ett plötsligt infall att beskriva min teori om vad som hände den där natten då Id* förmodligen bragdes om livet.

1. AJ bråkar högljutt med PT(?) i telefon vilket gör BO förbannad, hon kastar därefter ut AJ ur lägenheten.

2. AJ går "frivilligt" från lägenheten men lämnar inte området utan känner en allt större ilska mot det inträffade samt BO. Han ringer upp henne och ber henne komma ner och prata så han får be om förlåtelse, förklara sig eller liknande.

3. BO går ner för att prata men blir direkt attackerad av en förbannad AJ, han slår henne med ett eller flera slag i trapphuset så hon börjar blöda samt blir medvetslös. Han bär därefter in henne i hennes lägenhet via hissen och lägger henne på golvet i lägenheten, hon början nu blöda kraftigt.

4. AJ ringer DB och FH som tar sig till lägenheten, när de kommer dit hittar de ingen puls på BO och alla tre grips av panik, att ringa ambulans eller polis finns inte på kartan för dessa tre - speciellt inte för AJ, så de vill bara så snabbt som möjligt bli av med kroppen.

5. Efter dumpning av kroppen, som knappast var vidare genomtänkt, kommer verkligheten ikapp de och nu inser de att de har satt sig själva i skiten och vill vinna tid genom att bränna bil och ateraljer på diverse ställen för att vilseleda skallgångar och polis. AJ fattar att han kommer bli misstänkt i tidigt skede, mindre troligt att detsamma skulle gälla de andra två - men förmodligen var det telefonsamtalen med AJ som fällde dessa och fick med de på listan över misstänkta för inblandning, därefter tillkom ytterligare bevisning som stärkte misstankarna att de var inblandade i dumpningen och höll inne på information som segade ner polisutredningen.

Drog punkt 5 ganska snabbt bara för att knyta ihop det hela lite då min teori främst ville belysa vad som möjligen skedde innan dumpningen.

Tycker för övrigt att det är intressant att de hade tillräckligt för att häkta FH och DB men inte mGM, kan de ha släppt honom av strategiska skäl för att försöka få fram mer bevis och eventuellt kroppen? Alltså, att polisen väntade på ett snedsteg från AJ?
Citera
2013-08-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Precis. Lilleskogsvägen är inte helt otänkbar. De kan ha mötts upp där vid bussfickan och diskuterat lämplig dumpningsplats. Svänger man vänster, kör genom Salstad och sedan höger mot 44:an kommer man ut just vid korsningen där Id@ hittades.

Det är jag med på. Hittar bra i trakten Men...

...scenariot förutsätter, förmodligen, i så fall, ett tidigare telefonsamtal till föraren av bilen med V8-motor, såvida...

...de inte stötte ihop längs vägen och bestämde sig för att dösnacka en stund.

Det hypotetiska samtalet borde vara spårbart och polisen borde i så fall veta vilka telefoner som samtalade.

Nåväl, det visar sig...
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-09 kl. 15:25.
Citera
2013-08-09, 15:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De misstänkte kanske människorov som ett möjligt alternativ, och kollade kända adresser. Även pappan ska ju enligt egen utsago haft besök. Men han påstod ju att det var på natten. Så kan det ha varit i den gemensamma kompisens fall också.
Uppgiften att pappan haft polisbesök natten till söndag är felaktig. Natten till söndag var inte IF ens saknad.

Hjortmossegatan besökte de efter att de hittat blodet i IFs lght.

Edit
Tror inte de letade efter IF utan att fråga om DN visste var hon kunde tänkas finnas.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-08-09 kl. 15:20. Anledning: Tillägg
Citera
2013-08-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Aktiv skribent som jag är.. fick jag ett plötsligt infall att beskriva min teori om vad som hände den där natten då Id* förmodligen bragdes om livet.

1. AJ bråkar högljutt med PT(?) i telefon vilket gör BO förbannad, hon kastar därefter ut AJ ur lägenheten.

2. AJ går "frivilligt" från lägenheten men lämnar inte området utan känner en allt större ilska mot det inträffade samt BO. Han ringer upp henne och ber henne komma ner och prata så han får be om förlåtelse, förklara sig eller liknande.

3. BO går ner för att prata men blir direkt attackerad av en förbannad AJ, han slår henne med ett eller flera slag i trapphuset så hon börjar blöda samt blir medvetslös. Han bär därefter in henne i hennes lägenhet via hissen och lägger henne på golvet i lägenheten, hon början nu blöda kraftigt.

4. AJ ringer DB och FH som tar sig till lägenheten, när de kommer dit hittar de ingen puls på BO och alla tre grips av panik, att ringa ambulans eller polis finns inte på kartan för dessa tre - speciellt inte för AJ, så de vill bara så snabbt som möjligt bli av med kroppen.

5. Efter dumpning av kroppen, som knappast var vidare genomtänkt, kommer verkligheten ikapp de och nu inser de att de har satt sig själva i skiten och vill vinna tid genom att bränna bil och ateraljer på diverse ställen för att vilseleda skallgångar och polis. AJ fattar att han kommer bli misstänkt i tidigt skede, mindre troligt att detsamma skulle gälla de andra två - men förmodligen var det telefonsamtalen med AJ som fällde dessa och fick med de på listan över misstänkta för inblandning, därefter tillkom ytterligare bevisning som stärkte misstankarna att de var inblandade i dumpningen och höll inne på information som segade ner polisutredningen.

Drog punkt 5 ganska snabbt bara för att knyta ihop det hela lite då min teori främst ville belysa vad som möjligen skedde innan dumpningen.

Tycker för övrigt att det är intressant att de hade tillräckligt för att häkta FH och DB men inte mGM, kan de ha släppt honom av strategiska skäl för att försöka få fram mer bevis och eventuellt kroppen? Alltså, att polisen väntade på ett snedsteg från AJ?

Jag har dock svårt att se att I*a skulle ha varit utanför lägenheten t ex nere för att möta honom, tror snarare att det hela har hänt i lägenheten. Dock så har AJ eller någon av de andra haft sinnesnärvaron att låsa dörren till lägenheten innan de stack med en svårt skadad/död I*a.
Citera
2013-08-09, 15:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Men grannarna hörde dunsarna från IFs lght.

https://www.flashback.org/sp44449020

Läs gärna tatto66s övriga inlägg i tråden.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-08-09 kl. 15:30.
Citera
2013-08-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har dock svårt att se att I*a skulle ha varit utanför lägenheten t ex nere för att möta honom, tror snarare att det hela har hänt i lägenheten. Dock så har AJ eller någon av de andra haft sinnesnärvaron att låsa dörren till lägenheten innan de stack med en svårt skadad/död I*a.

Men om han var högljudd innan han gick och hon har ett sovande barn i lägenheten så kanske det är mer troligt att hon vill ta diskussionen utanför lägenheten istället för inuti? Sedan kan det ju dock ha varit fortsatt våld inne i lägenheten, då barnet enligt osäkra (?) källor anges ha varit blodigt vid upptäckten. Det är svårt att sia om men jag tror att det skulle ha kunnat gå till på det sättet.
Han sågs ju prata i telefon utanför under natten, skulle rent av ha kunnat vara med BO, och inte med polarna som många andra spekulerat kring.
Citera
2013-08-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men grannen hörde dunsarna från IFs lght.

Har det rapporterats om tidpunkt för detta? (Har försökt följa tråden i mån av tid och försökt snappat upp det mesta). Kan det inte ha varit GM som fört livet av sig?
Citera
2013-08-09, 15:31
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det är ju också en tänkbar väg. Tillhör nog kategorin "kringelikrokar", som den blå vägen.

Absolut inte kringelkrokväg enligt min mening. Före detta riksväg i ganska gott skick med bitvis lite trafik. Går många gånger fortare än den nya 44.an. Jag brukar köra Lilleskogsvägen när jag åker mot Grästorp eller Lidköping.
Citera
2013-08-09, 15:32
Medlem
Citat:
Har det rapporterats om tidpunkt för detta? (Har försökt följa tråden i mån av tid och försökt snappat upp det mesta). Kan det inte ha varit GM som fört livet av sig?

Vid arbete med att undanröja kropp exempelvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in