2013-08-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Han lär väl få poliseskort?

Det är statens färtjänst (inte polisen) som fixar detta.
Citera
2013-08-09, 17:33
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahablaMklouta
Jag skrev det med advokaten, men jag menar att han själv inte har sagt det "offentligt", väl?
Då det är hans helt egna uttalanden är det "sluta peka ut mig, låt rättssamhället sköta detta" och inte "sluta peka ut mig, jag är oskyldig".

Han ville ju hem för att rentvå sitt namn, det tolkar jag som att han menar sig oskyldigt anklagad
Citera
2013-08-09, 17:36
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Verkar som ÅK planerar för åtal iaf:
"ytterligare eventuella fynd som knyter gärningsmän till brottet"

Åklagaren måste yra!

Innan dödsorsak och dödssätt är fastställt så är existerar per definition ingen brott, utan vad som finns är endast en misstanke om brott.

Fallerar fastställandet av dödsorsak är det nog helt kört. Om man kan fastställa dödsorsak, men ändå inte med säkerhet ange dödssättet blir det ganska tufft.

Själv hoppas jag på att typ penetrerande skador i hudkostymen, upprepade kontusioner i huvudet eller en fraktur på tungbenet återfinns bland obduktionsfynden. Dessa skulle vara svåra att snacka bort.

Men som du sa, vi får invänta facit.
Citera
2013-08-09, 17:37
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Tror du hittat nåt här! kanske kan farbor polisen få fast rånarna på samma gång. Hoppas dom tittar lite närmre på detta. Bra jobbat!

Men det är ju 1och ett halvt år sedan.. Lägg ner detta med rån hit och dit
Citera
2013-08-09, 17:38
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtarna
Det är Lannaån som rinner där, den kan variera väldigt i volym, nu borde den vara mer eller mindre uttorkad men vid vårflod eller mycket regn är den fylld till sina breddar, kanske var mycket vatten för 6v sen?

Får inte ihop det med Aftonbladets karta, bodde själv flera somrar vid ÅS-kyrka och den lilla å som går där (en bit norr om Nossan).
Citera
2013-08-09, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Han ville ju hem för att rentvå sitt namn, det tolkar jag som att han menar sig oskyldigt anklagad

Vore det inte bättre att han kom hem för att försöka hjälpa polisen att hitta Ida ?
Nej just det, AJ gör ju bara saker som han kan vinna på...
Citera
2013-08-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Som reddevil skriver, en del tjejer klär gärna upp sig med skor och allt hemma ifall de ska få en kille över på middag och förmodligen/förhoppningsvis sex. Så inget konstigt med det.

Att kliva omkring i boots framåt kvällskvisten brukar inte göra eventuella grannar så lyckliga.
Citera
2013-08-09, 17:43
Medlem
MahablaMkloutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag

OK, det har du rätt i.
Citera
2013-08-09, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Får inte ihop det med Aftonbladets karta, bodde själv flera somrar vid ÅS-kyrka och den lilla å som går där (en bit norr om Nossan).

Det är Mjölån, kolla på Quarrels karta ist. finns i 1a inlägget
Citera
2013-08-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3

Märkligt. Jag har aldrig varit i närheten av fyndplatsen men fått en perfekt resa med hjälp av google maps. Känner snart området som min egen bakgård.
Citera
2013-08-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om nu alla är rädda för I*as pappa och så även AJ så är det ju tusen gånger värre att ha dödat dottern än "bara" misshandlat. Jag tror inte att han tänkte utan han bara slog till dess han inte orkade längre.

Det är vidrigt, det som gjorts mot IF men det som gjorts mot det lilla barnet är ännu värre, det krävs en extrem grymhet för att göra något sånt.
Citera
2013-08-09, 17:52
Medlem
Med lite eftertanke kan man konstatera att;
- det var ett jäkligt dåligt ställe att dumpa kroppen på t.o.m. ur en "spontanperspektiv"
- själv har jag kört förbi säkert 20 gånger, ibland med nedcabbad bil, och inte känt av någonting. Jäv**gt störande, då man ofta åkt förbi för att undersöka ANDRA möjliga ställen där kroppen kunde ligga...

Med facit i hand så var ju stället så dåligt så att det nästan blev bra. Tog 5-6 veckor att hitta, men DÄR hade någon förr eller senare kommit och hittat kroppen. Det borde de tänkt på, men visar (förutom viss ointelligens) på hur en sån här stressituation ställer till det i hjärnan på folk.

Vissa var inne på det tidigt, håll det enkelt, och de hade rätt. Syrabad, insvetsning i dieseltankar, brända svingårdar i all ära - det enkla är oftast det rätta i de här fallen (när det är oplanerade dåd). Men i och med att det enkla oftast är det tråkigaste, så därför kanske mer fantasifulla teorier kommer in och tar väl mycket uppmärksamhet.

All respekt till många seriösa "kollegor" här inne som diskuterat/resonerat och på olika sätt (i alla fall försökt) bidragit till att lösa detta fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in