2013-08-09, 16:28
Medlem
För att homosexualitet är fullt naturligt - det sker även inom djurriket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals

Ska alla homosexuella djur också till helvetet?
Citera
2013-08-09, 16:30
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Huvudpoängen bakom argumentet var att förklara hur dagens kristna (specifikt LittleRedCap på denna tråden men vi kan även inkludera kristna i allmänhet i Sverige) inte har någon koll på vad Kristendomen säger. Dem vet inte vad Bibeln säger utan är indoktrinerade av ateistisk propaganda.

LittleRedCap skrev specifikt att Bibeln inte har någonting emot homosexualitet vilket är en lögn. Det är ett inkorrekt uttalande och således en lögn.

Därför motbevisade jag denna lögnen genom att citera två verser från 3 Moseboken som klart förbjuder och STRAFFAR homosexualitet.

Jag har i mitt inlägg https://www.flashback.org/sp44690222 förklarat att de så kallade helighetsreglerna var regler som specifikt riktade till guds egendomsfolk.

Vi kan se gott om exempel på att Gud inte straffar och dödar homosexuella.
Jonas G. och Mark L. är liksom Efva A. och Eva D. välkända homosexuella par som trots sin läggning (och med Guds goda minne) verkar leva bra liv.
Om Gud hade verkligen hatat de nämnda paren så hade det ju varit en enkel match att utsätta dem för samma behandling som drabbade Sodom och Gomorra. Om inte annat så för att statuera ett exempel.
Citera
2013-08-09, 16:30
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Dessa verser riktar sig till Guds egendomsfolk.
Se mitt inlägg: https://www.flashback.org/sp44690222https://www.flashback.org/sp44690222

Är du HELT SERIÖS!!!

Bara för att det uppenbarades för judarna så ska alla andra bara skita i det och leva sina egna liv? Är det så ni kristna följer er "Heliga" skrift. Varför är den ens helig för er då?

Varför ignorera ni då inte dem 10 budorden också? Varför ignorera ni inte dem andra förbuden om idoldyrkan (ni gör det ändå då ni dyrkar saker vid sidan av Gud)? Varför skapar ni inte en helt ny religion med en helt ny helig skrift om det som står i Bibeln inte gäller för er men för judarna?

Även om ni accepterar att detta gäller endast för judarna och inte för er, så är det fortfarande så att Bibeln FÖRBJUDER HOMOSEXUALITET. Att ni sen väljer att förkasta detta och kanske hitta på en egen skrift eftersom ni tycker att Bibeln inte gäller för er men för judarna så är det en helt ANNAN SAK.

Faktum kvarstår, att BIBELN FÖRBJUDER HOMOSEXUALITET. Detta är fakta!
Citera
2013-08-09, 16:41
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Jag har i mitt inlägg https://www.flashback.org/sp44690222 förklarat att de så kallade helighetsreglerna var regler som specifikt riktade till guds egendomsfolk.

Vi kan se gott om exempel på att Gud inte straffar och dödar homosexuella.
Jonas G. och Mark L. är liksom Efva A. och Eva D. välkända homosexuella par som trots sin läggning (och med Guds goda minne) verkar leva bra liv.
Om Gud hade verkligen hatat de nämnda paren så hade det ju varit en enkel match att utsätta dem för samma behandling som drabbade Sodom och Gomorra. Om inte annat så för att statuera ett exempel.

Är du helt seriös?

Du lägger upp exempel på personer som lever i dag för att tolka Bibeln!

Vad har det med NÅGONTING med ämnet att göra?

Folk har fri vilja och kan göra vad dem vill i detta livet. Mörda, stjäla, begå homosexualitet och så vidare. Men folk ansvarar för det dem gör (inte enligt dig då du inte tror på Paradis/Helvete).

Vad gäller ditt vansinnesargument om att reglerna var specifika, dem har jag motbevisat i mitt förra inlägg.
Citera
2013-08-09, 17:09
Medlem
QueChas avatar
Jag hoppas innerligt att ni som fördömer homosexuella själva får en homosexuell son eller dotter. Fast det lär ni väl förstås aldrig få reda på efter att ha tryckt ner er religionsdynga i halsen på dem.

Men om er son eller dotter (mot all förmodan) en dag skulle berätta för er att han/hon är homosexuell, hur skulle ni reagera?
Citera
2013-08-09, 17:16
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueCha
Jag hoppas innerligt att ni som fördömer homosexuella själva får en homosexuell son eller dotter. Fast det lär ni väl förstås aldrig få reda på efter att ha tryckt ner er religionsdynga i halsen på dem.

Men om er son eller dotter (mot all förmodan) en dag skulle berätta för er att han/hon är homosexuell, hur skulle ni reagera?

Du tror inte sådana saker sker i muslimska länder?

Det kommer alltid finnas dem som sticker ut och gör onda saker. Du kan få söner som blir mördare, tjuvar, våldtäktsmän och så vidare. Precis på samma sätt kan en som även bli homosexuell.

Vad man gör då är detsamma som när sonen blir mördare, rånare, våldtäktsmän och så vidare, dvs man förkastar den sonen såvida denne inte ångrar sig.
Citera
2013-08-09, 17:26
Medlem
QueChas avatar
Citat:

Det vet jag att de gör. Men jag tror inte att alla som bor i muslimska länder fördömer homosexuella på samma sätt som du.

Citat:

Vad man gör då är detsamma som när sonen blir mördare, rånare, våldtäktsmän och så vidare, dvs man förkastar den sonen såvida denne inte ångrar sig.

Du hävdar alltså att det är lika förkastligt att vara homosexuell som att våldta eller mörda människor?

Det är åsikter som denna som får mig att se fram emot att brinna i helvetet, i stället för att tillbringa en evighet i paradiset med inskränkta människor som du.
Senast redigerad av QueCha 2013-08-09 kl. 17:41.
Citera
2013-08-09, 17:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det kommer alltid finnas dem som sticker ut och gör onda saker.

Att vara homosexuell är ingen ondskefull handling. Bibeln säger inget om saken heller. Motstånd mot homosexuella är ett nytt påfund som troende så här långt i efterhand tjafsar om.
Citera
2013-08-09, 17:31
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Är du säker på att du inte är en ateist? Du verkar ju ha ruggig koll på saker.
Bra skrivet.
Nä, jag är inte ateist. Jag har väl snarast något som kan liknas vid barnatro. Alltså en förutsättningslös tro på att det finns en tolerant och kärleksfull Gud som älskar alla människor inklusive mig. Jag har inga problem med min tro och jag har ingen ambition att omvända dem som tror och tycker annorlunda än jag.

Tack för berömmet förresten! Jag slickar i mig som en katt lapar grädde
Citera
2013-08-09, 17:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Det kommer alltid finnas dem som sticker ut och gör onda saker. Du kan få söner som blir mördare, tjuvar, våldtäktsmän och så vidare. Precis på samma sätt kan en som även bli homosexuell.

Vad gör man om man får ett så obildat korkat barn som du då?
Måste man bara stå ut med det straffet?
Citera
2013-08-09, 17:47
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Nä, jag är inte ateist. Jag har väl snarast något som kan liknas vid barnatro. Alltså en förutsättningslös tro på att det finns en tolerant och kärleksfull Gud som älskar alla människor inklusive mig. Jag har inga problem med min tro och jag har ingen ambition att omvända dem som tror och tycker annorlunda än jag.

Tack för berömmet förresten! Jag slickar i mig som en katt lapar grädde

Du bryr dig således inte vad Bibeln säger, utan endast vill att din Gud ska vara "tolerant och kärleksfull".

Lär dig att acceptera att Bibelns Gud INTE är tolerant och kärleksfull mot homosexuella och andra som motsätter sig Guds befallningar.
Citera
2013-08-09, 17:50
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Du bryr dig således inte vad Bibeln säger, utan endast vill att din Gud ska vara "tolerant och kärleksfull".

Lär dig att acceptera att Bibelns Gud INTE är tolerant och kärleksfull mot homosexuella och andra som motsätter sig Guds befallningar.
Varför bry sig om bibelns gud eller islams gud när ingen talar om Gud? Gud är inte hat. Vad är erat problem hatfulla demoner?

Vem folk pular i stjärten eller sätter tungat till i sänghalmen på frivillig basis har jag svårt att se varför man ska opponera sig emot. Ur religiös synvinkel kan jag hålla med att det inte ska uppmuntras, men förskjutas och diskrimineras är snäppet värre. "Jag är kärlek" säger Gud om sig själv. Är anhängarna det också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in