Citat:
Varför bry sig om bibelns gud eller islams gud när ingen talar om Gud? Gud är inte hat. Vad är erat problem hatfulla demoner?
Vem folk pular i stjärten eller sätter tungat till i sänghalmen på frivillig basis har jag svårt att se varför man ska opponera sig emot. Ur religiös synvinkel kan jag hålla med att det inte ska uppmuntras, men förskjutas och diskrimineras är snäppet värre. "Jag är kärlek" säger Gud om sig själv. Är anhängarna det också?
Vem folk pular i stjärten eller sätter tungat till i sänghalmen på frivillig basis har jag svårt att se varför man ska opponera sig emot. Ur religiös synvinkel kan jag hålla med att det inte ska uppmuntras, men förskjutas och diskrimineras är snäppet värre. "Jag är kärlek" säger Gud om sig själv. Är anhängarna det också?
Problemet är att dagens ateistdominerande kristna (kallar dem ateistdominerande eftersom dem indoktrinerats i ateistisk mentalitet), uppför sig som våra skollärare gjorde när man skulle skriva skönlitterära texter i lågstadiet och man skrev texter som handlade om sadism, tortyr, våldtäkter, mord och så vidare då man som barn hade stora fantasier, och lärarna bara tog sin penna och skrev med ett stort x över hela texten men lämnade några få undantag där dem sa att detta är bra, detta kan du bygga vidare på när du gör om texten.
Det vill säga man tar bort majoriteten men låter några få stycken vara kvar.
Detta är analogiskt med hur dessa ateistiskt dominerande kristna idag läser Bibeln och sin egen religion. Den ignorera och tar bort majoriteten av vad Bibeln säger men fokuserar på några få stycken som dem dessutom förvränger. Ett exempel på förvrängning är när dem tolkar Bibelns vers som säger du skall inte döda som ett totalförbud mot dödsstraff vilket är vansinne.
Så nej, Gud är inte kärleksfull mot homosexuella. Bibeln är klar på den punkten.