2013-08-09, 17:57
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Varför bry sig om bibelns gud eller islams gud när ingen talar om Gud? Gud är inte hat. Vad är erat problem hatfulla demoner?

Vem folk pular i stjärten eller sätter tungat till i sänghalmen på frivillig basis har jag svårt att se varför man ska opponera sig emot. Ur religiös synvinkel kan jag hålla med att det inte ska uppmuntras, men förskjutas och diskrimineras är snäppet värre. "Jag är kärlek" säger Gud om sig själv. Är anhängarna det också?

Problemet är att dagens ateistdominerande kristna (kallar dem ateistdominerande eftersom dem indoktrinerats i ateistisk mentalitet), uppför sig som våra skollärare gjorde när man skulle skriva skönlitterära texter i lågstadiet och man skrev texter som handlade om sadism, tortyr, våldtäkter, mord och så vidare då man som barn hade stora fantasier, och lärarna bara tog sin penna och skrev med ett stort x över hela texten men lämnade några få undantag där dem sa att detta är bra, detta kan du bygga vidare på när du gör om texten.

Det vill säga man tar bort majoriteten men låter några få stycken vara kvar.

Detta är analogiskt med hur dessa ateistiskt dominerande kristna idag läser Bibeln och sin egen religion. Den ignorera och tar bort majoriteten av vad Bibeln säger men fokuserar på några få stycken som dem dessutom förvränger. Ett exempel på förvrängning är när dem tolkar Bibelns vers som säger du skall inte döda som ett totalförbud mot dödsstraff vilket är vansinne.

Så nej, Gud är inte kärleksfull mot homosexuella. Bibeln är klar på den punkten.
Citera
2013-08-09, 18:03
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Problemet är att dagens ateistdominerande kristna (kallar dem ateistdominerande eftersom dem indoktrinerats i ateistisk mentalitet), uppför sig som våra skollärare gjorde när man skulle skriva skönlitterära texter i lågstadiet och man skrev texter som handlade om sadism, tortyr, våldtäkter, mord och så vidare då man som barn hade stora fantasier, och lärarna bara tog sin penna och skrev med ett stort x över hela texten men lämnade några få undantag där dem sa att detta är bra, detta kan du bygga vidare på när du gör om texten.

Detta är analogiskt med hur dessa ateistiskt dominerande kristna idag läser Bibeln och sin egen religion. Den ignorera och tar bort majoriteten av vad Bibeln säger men fokuserar på några få stycken som dem dessutom förvränger. Ett exempel på förvrängning är när dem tolkar Bibelns vers som säger du skall inte döda som ett totalförbud mot dödsstraff vilket är vansinne.

Så nej, Gud är inte kärleksfull mot homosexuella. Bibeln är klar på den punkten.
Jag är ledsen att du blev uppväxt i en helt sinnesjuk skola. Eller valde du att skriva om dessa ämnen själv, kanske i egenskap av muslim Ja det vore kanske mer naturligt och jag förstår att ett fett X över skiten ritas. Har du genomfört en psykundersökning? Koranen är tyvärr en dålig ersättare.
Citera
2013-08-09, 18:23
Medlem
guderis avatar
Citat:

Det beror nog på att varken Bibeln eller Koranen beskriver en i dag korrekt verklighet, båda skrifterna består av så många sakfel att en normalt begåvad människa inte kan bortse från dem utan blir tvungen att plocka ut det de tycker passar, men jag håller med dig, man kan inte välja och vraka utan att vara en hycklare.
Citera
2013-08-09, 18:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Lär dig att acceptera att Bibelns Gud INTE är tolerant och kärleksfull mot homosexuella och andra som motsätter sig Guds befallningar.

Som sagt, bibeln talar inte om homosexuella.
Citera
2013-08-09, 18:41
Medlem
Citat:

För det första så måste du skilja på Gamla och Nya Testamentet. Kan eller vill du inte göra den distinktionen så bör du inte skriva om Kristendom, då du uppenbarligen inte kan någonting.

Gamla testamentet innehåller en arg och fördomsfull "gud" som gärna skickar pesten på de som går "emot" honom. Han skyddar även det judiska folket utöver allt annat, det är ju trots allt hans eget folk, "de utvalda". I Gamla Testamentet hittas ingen likhet till guden som Jesus propagerar för i den senare versionen av Bibeln.

I Nya Testamentet så dyker Jesus upp, en skön och nytänkande hippieliknande profet som predikade att de ödmjuka skall ärva jorden och att man skall vända den andra kinden till. Han umgicks även med prostituerade och spetälska (säkerligen homosexuella också), något man absolut inte fick göra på den tiden.

Jesus påstod att hans fader, vår "gud", hade blivit mycket snällare med tiden och Jesus hade blivit skickad av sig själv (fadern, sonen och den helige anden) för att gottgöra människans synder. Ergo: En klart snällare gud träder fram i kontrast till gamla testamentets elaking.

Judarna tror inte på Jesus som messias och tror enbart på Gamla Testamentet som deras bok.
Kristna tror framförallt på Nya Testamentet, ganska givet med tanke på att romarna spred legenden om Jesus i form av Nya Testamentet.

Att varken Gamla Testamentet, Nya Testamentet eller Koranen skrevs direkt av ögonvittnen, utan skrevs 2-3 hundra år senare säger en del om skrifterna. Påhittad rappakalja från en liten ökenklick av världen där religion haft ett enormt starkt fäste i över 5000 år före Kristus, ökar bara sannolikheten för att detta är den största bluffen i världshistorien. Men du tror nog inte på sannolikhet heller.
Citera
2013-08-09, 18:42
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Som sagt, bibeln talar inte om homosexuella.

Om en man ligger med en annan man ska den personen dö.

3 Moseboken säger det.

Män som ligger med män, vad är dem enligt dig?
Citera
2013-08-09, 18:44
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Varför bry sig om bibelns gud eller islams gud när ingen talar om Gud? Gud är inte hat. Vad är erat problem hatfulla demoner?

Vem folk pular i stjärten eller sätter tungat till i sänghalmen på frivillig basis har jag svårt att se varför man ska opponera sig emot. Ur religiös synvinkel kan jag hålla med att det inte ska uppmuntras, men förskjutas och diskrimineras är snäppet värre. "Jag är kärlek" säger Gud om sig själv. Är anhängarna det också?

Det liknar en hel del i det.
Det är inte människans sak att döma och kommer aldrig att bli.
Det gäller allt, inte bara inom det sexuella.
Citera
2013-08-09, 18:45
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhadreges
För det första så måste du skilja på Gamla och Nya Testamentet. Kan eller vill du inte göra den distinktionen så bör du inte skriva om Kristendom, då du uppenbarligen inte kan någonting.

Gamla testamentet innehåller en arg och fördomsfull "gud" som gärna skickar pesten på de som går "emot" honom. Han skyddar även det judiska folket utöver allt annat, det är ju trots allt hans eget folk, "de utvalda". I Gamla Testamentet hittas ingen likhet till guden som Jesus propagerar för i den senare versionen av Bibeln.

I Nya Testamentet så dyker Jesus upp, en skön och nytänkande hippieliknande profet som predikade att de ödmjuka skall ärva jorden och att man skall vända den andra kinden till. Han umgicks även med prostituerade och spetälska (säkerligen homosexuella också), något man absolut inte fick göra på den tiden.

Jesus påstod att hans fader, vår "gud", hade blivit mycket snällare med tiden och Jesus hade blivit skickad av sig själv (fadern, sonen och den helige anden) för att gottgöra människans synder. Ergo: En klart snällare gud träder fram i kontrast till gamla testamentets elaking.

Judarna tror inte på Jesus som messias och tror enbart på Gamla Testamentet som deras bok.
Kristna tror framförallt på Nya Testamentet, ganska givet med tanke på att romarna spred legenden om Jesus i form av Nya Testamentet.

Att varken Gamla Testamentet, Nya Testamentet eller Koranen skrevs direkt av ögonvittnen, utan skrevs 2-3 hundra år senare säger en del om skrifterna. Påhittad rappakalja från en liten ökenklick av världen där religion haft ett enormt starkt fäste i över 5000 år före Kristus, ökar bara sannolikheten för att detta är den största bluffen i världshistorien. Men du tror nog inte på sannolikhet heller.

Lyssna nu.

Om du är en ateist som du uppenbarligen är, så får du ha din åsikt och jag kan argumentera mot dig.

Men jag tänker inte argumentera med en ateist om huruvida Gud är kärleksfull eller inte i Bibeln när en ateist överhuvudtaget inte tror på Gud eller att Gud uppenbarat någonting.

Man ska tala för sig själv och inte för andra. Om du är kristen, tala gärna om din tro och om Bibeln men tala inte i andras namn. När jag skriver om vad Bibeln säger så citerar jag alltid verser från Bibeln, jag skriver inte massa nonsens utan källor utifrån min egna tankeställning och mina egna normer.
Citera
2013-08-09, 18:49
Medlem
QueChas avatar
Citat:
När jag skriver om vad Bibeln säger så citerar jag alltid verser från Bibeln, jag skriver inte massa nonsens utan källor utifrån min egna tankeställning och mina egna normer.

Du skriver massor av nonsens och källhänvisar sedan till bibeln.
Citera
2013-08-09, 18:56
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueCha
Du skriver massor av nonsens och källhänvisar sedan till bibeln.

Enligt meningen ovan så skriver du alltså att Bibeln innehåller nonsens.

Oavsett dina privata åsikter så förändrar det inte att Bibeln säger en sak om homosexualitet och det är att det är en ond handling, en avskyvärd handling som straffas med DÖDEN!

Förstå detta, för det är fakta.
Citera
2013-08-09, 18:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Om en man ligger med en annan man ska den personen dö.

3 Moseboken säger det.

Män som ligger med män, vad är dem enligt dig?

Men inte om homosexuell kärlek. Det är välkänt i källor att heterosexuella män haft sexuell förbindelse med varandra. Detta förbjuds. Däremot talas det aldrig om kärlek mellan män, att vissa män kan dras till varandra av den orsaken. Något man inte behövde fundera på förrän i modern tid. De Abrahamitiska religionerna, särskilt den muslimska, har blivit en religion med enbart fokus på underlivsfrågor på sin agenda. Inte särskilt värdigt må jag säga, särskilt om man gör anspråk på att sin egen Gud skapat universum.
Citera
2013-08-09, 19:00
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Men inte om homosexuell kärlek. Det är välkänt i källor att heterosexuella män haft sexuell förbindelse med varandra. Detta förbjuds. Däremot talas det aldrig om kärlek mellan män, att vissa män kan dras till varandra av den orsaken. Något man inte behövde fundera på förrän i modern tid. De Abrahamitiska religionerna, särskilt den muslimska, har blivit en religion med enbart fokus på underlivsfrågor på sin agenda. Inte särskilt värdigt må jag säga, särskilt om man gör anspråk på att sin egen Gud skapat universum.

Alltså jag vet inte vad din definition av homosexualitet är. Definitionen av en homosexualitet är att en man har sex med en annan man. Detta är homosexualitet. Inget annat. Andra handlingar mellan män kan vara omoraliska men när man talar om homosexualitet så talar om om en man som har sex med en annan man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in