2013-08-09, 16:39
Medlem
Ny facebooksida

"Hittelön för gripandet av SN - Till minne av Jens"
Citera
2013-08-09, 16:40
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
ingen aning. men är nära bekant med familjer som han blåste med bilen. Så har tagit avstånd från idioten för omkring 2 år sedan. Så har eller vill inte ha kontakt med S.

Tänkte mest om du visste om kompis från förr skulle vara kapabel till att skydda honom för ett sånt grovt brott, straffet är ju alltifrån böter till flera års fängelse om det bedöms som grovt och det borde ju detta betecknas som.
Nä sådana människor klarar man sig utan.

Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Hela den här historien påminner mig om Luk* M*gnott* (*=a) den s.k. Kattmördaren från USA (https://www.flashback.org/t1632562), som mördade sin pojkvän framför kamera. Det var en hemsk jävel, som påminner lite om denna SN.

Hade samma tanke igår innan han hittades också men tyckte det var för magstarkt att skriva.
Nu tror jag inte han är fullt så våldsam denna S.N men utan att vara doktor så verkar det vara nått som inte stämmer i skallen på honom.
Citera
2013-08-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voolt
Kan det bli så mycket värre? Det viktigaste är väl ändå att man får tag på aset? Död eller levande känns inte som om det spelar någon större roll.
Jo du har rätt, jag vet inte själv vilket det hårdaste och bästa straffet vore för honom. Att han tar sitt eget liv eller får sitta i fängelse. Hade detta hänt i USA hade jag utan tvekan velat se honom skaka galler så att han får lida länge för vad han har gjort, men här i Sverige.. Njaaa, känns inte riktigt som ett straff.
Citera
2013-08-09, 16:43
Medlem
JSpuns avatar
Undrar hur länge det kommer faktiskt ta tills vi hittar SN- död eller levande.. Det kan faktiskt ta riktigt länge :/
Citera
2013-08-09, 16:44
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Ny facebooksida

Vet inte hur smart det där är egentligen. Förstår att man vill få tag på honom men detta kan ju kanske leda honom till ett självmord och då kommer kanske flera frågor bli obesvarade.
Citera
2013-08-09, 16:45
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keeptalking
Jo du har rätt, jag vet inte själv vilket det hårdaste och bästa straffet vore för honom. Att han tar sitt eget liv eller får sitta i fängelse. Hade detta hänt i USA hade jag utan tvekan velat se honom skaka galler så att han får lida länge för vad han har gjort, men här i Sverige.. Njaaa, känns inte riktigt som ett straff.

Anledningen varför man skulle vilja ta honom i liv är väl för att kunna få en förklaring till varför allt detta har hänt och hur allt har gått till.
Citera
2013-08-09, 16:46
Medlem
En sak jag inte riktigt förstår är varför SN har sin Facebook-profil intakt.
Är det för att han tror att han inte kommer hittas/sättas dit?
Eller för att han inte vågar koppla upp sig för att plocka bort den?

I värsta fall är det ju så att han är stolt över det han gjort (eller bara vill se/följa allt som skrivs om dådet)
Citera
2013-08-09, 16:46
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SininneS
Finns det ingen jour-obducent i Sverige för sådana här situationer?

Det borde dom införa, annars.

Rimligtvis borde det finnas sådana så möjligen genomför man obduktionen under helgen dock tror jag det lär dröja tills nästa vecka innan den blir av eller så kanske den redan utförs idag även fast ingen information har kommit ut till media om det ännu.

Vi får avvakta och se, media lär vara snabba med att rapportera om / när obduktionen genomförs samt eventuella fynd man gör där.
Citera
2013-08-09, 16:47
Medlem

Nu kanske S får panik ännu mer när detta kommer ut (om han lever än).
Citera
2013-08-09, 16:47
Medlem
Åkte förövrigt förbi en polishelikopter mitt i Uppsala nu, men det kanske bara är för landning efter söket av den gamla gubben som försvann?

Edit: Tycker också det är konstigt att de inte öppnade förrådet direkt när han anmäldes försvunnen. När jag jobbade i hemtjänsten så försvann en man från sitt hem, dottern kontaktade oss och sa att hon inte fått tag på honom fastän de brukar prata med varandra i telefon vid samma tidpunkt varje dag. Han fick bara hjälp två ggr i veckan av oss men vi hade en nyckel, så jag åkte dit och kollade. Ringde sen polisen och anmälde honom försvunnen. Polisen kontaktade hyresvärden och gick först in i lägenheten, sen soprum, förråd m.m. Polisen varnade mig om att det ibland var så att folk tog livet av sig i förrådet så jag skulle vara beredd om han fanns där. Men det gjorde han inte, han hittades heller aldrig.

Men det jag menar är att här tog det 30 min från anmälandet till att de gick in i förrådet.

Men men, nu är gjort gjort.
Senast redigerad av Capulca 2013-08-09 kl. 16:50.
Citera
2013-08-09, 16:48
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12

Nu kanske S får panik ännu mer när detta kommer ut (om han lever än).

Kan du länka till sidan som utlyser belöningen?
Citera
2013-08-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SininneS
En sak jag inte riktigt förstår är varför SN har sin Facebook-profil intakt.
Är det för att han tror att han inte kommer hittas/sättas dit?
Eller för att han inte vågar koppla upp sig för att plocka bort den?

I värsta fall är det ju så att han är stolt över det han gjort (eller bara vill se/följa allt som skrivs om dådet)

efter att tidningarna påpekat att han funnits på grindr efter mordet, så tror jag nog han är smart nog att hålla sig ifrån hans konton på diverse sidor nu. Om en IP-address loggas på hans konto så är det nog slut, och han verkar inte vara typen som vet hur en proxy fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in