2013-08-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejje1
Såg en sådan tråd för någon dag sen. Men den snubben snackade om att han "valt tjejer" och så, så det verkar inte ha något att göra med detta iaf.

Min teori är att tidningarna har bytt från "pojkvän" till "vän" därför att de inte vill uppröra SN typ. Jag tror det är ganska liten chans att SN är i livet idag faktiskt, jag tror att han har tagit sitt eget liv efter att inte ha klarat det längre. Precis det var polisen rädd för efter att ha pratat med SNs bekanta, och de försökte därför tona ner att det var just han de sökte därför att de ville hitta honom i livet.

Jag tror att tidningarna ändrat av hänsyn till BOs släkt/familj. Kanske inte helt allmänt känt att han var homosexuell. Kanske finns gamla mor/farföräldrar vilka inte varit informerade etc.
Citera
2013-08-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjesus
Varför släpper inte polisen bild på SN?
Kan inte mycket om sånt här men kanske är de honom på spåren redan och behöver inte hjälp från allmänheten? Som någon ovanför skrev är de väll ute efter att fånga honom vid liv, om han nu redan inte har tagit självmord. Att släppa en bild på honom då kan ju bara göra situationen värre.
Citera
2013-08-09, 16:28
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
I sammanfattningen står det påträffades avliden men inte vilka skador Jens hade. Har man fastställt en dödsorsak?

Det finns ingen information om hur BO dött ännu så man inväntar förmodligen en obduktion innan man säkert kan säga hur han avled och den kan dröja till efter helgen misstänker jag.
Citera
2013-08-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
I sammanfattningen står det påträffades avliden men inte vilka skador Jens hade. Har man fastställt en dödsorsak?

Nej, men jag antar att man inte vill säga något förhastat när han legat död i två veckor.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta från likfynd till obduktionsresultat, förresten?
Citera
2013-08-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det är ju fruktansvärt om media skulle så att säga "respektera" de anhöriga. Som att de skulle skämmas för att Jenz var bög. Om media skulle gå anhöriga till mötes på det sättet är det fruktansvärt respektlöst mot Jenz.

Nej det behöver inte alls vara respektlöst mot Jens, tvärtom. Vi har inte en aning om om han själv berättat för t ex gamla släktingar eller om han av respekt för en äldre generations synsett låtit bli att uppröra gamlingar som kanske t o m har dåligt hjärta. Hur frisinnade vi än är idag så finns fortfarande äldre människor som kanske skulle ta illa vid sig och om inte annat bli väldigt (med rätta i just det här fallet) oroliga för honom och hans framtid.
Citera
2013-08-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det finns ingen information om hur BO dött ännu så man inväntar förmodligen en obduktion innan man säkert kan säga hur han avled och den kan dröja till efter helgen misstänker jag.
Finns det ingen jour-obducent i Sverige för sådana här situationer?

Det borde dom införa, annars.
Citera
2013-08-09, 16:32
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, det känns nästan som om Jens blivit berövad livet två gånger.. En gång känslomässigt (som han förhoppningsvis inte visste om) och en gång bokstavligen!

Jäklar vad tragiskt, särskilt när Jens var så öppen med sin kärlek, detta är bottenrekord i uselhet.

Väldigt uselt indeed, tycker detta fall påminner en hel del om mordet på Pete# Ivar#son som mördades av sin vän Bjö#n Eklun#. Motivet var även då pengar och förövaren var också homosexuell som denne SN. Den gången kom skurken undan trots erkännanden under häktningstiden, hoppas på bättre resultat denna gång. Tråd: https://www.flashback.org/t1635896
Citera
2013-08-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
DeepBlueEyes: Hur vet du deras relation ser ut idag? Alltså hans partner in crime? Skulle han skydda honom idag tror du?

ingen aning. men är nära bekant med familjer som han blåste med bilen. Så har tagit avstånd från idioten för omkring 2 år sedan. Så har eller vill inte ha kontakt med S.
Citera
2013-08-09, 16:35
Medlem
flazbazs avatar
Hela den här historien påminner mig om Luk* M*gnott* (*=a) den s.k. Kattmördaren från USA (https://www.flashback.org/t1632562), som mördade sin pojkvän framför kamera. Det var en hemsk jävel, som påminner lite om denna SN.
Citera
2013-08-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjesus
Varför släpper inte polisen bild på SN?

Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag tror att tidningarna ändrat av hänsyn till BOs släkt/familj. Kanske inte helt allmänt känt att han var homosexuell. Kanske finns gamla mor/farföräldrar vilka inte varit informerade etc.

I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. Han är misstänkt, efterlyst och anhållen i sin frånvaro. Det krävs bevisning för stämpla honom som skyldig. Det lär dröja innan SKL kan ge bra svar. Därför behöver man hålla en lite mer neutral ton i pressen också.
Citera
2013-08-09, 16:37
Medlem
Voolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keeptalking
Kan inte mycket om sånt här men kanske är de honom på spåren redan och behöver inte hjälp från allmänheten? Som någon ovanför skrev är de väll ute efter att fånga honom vid liv, om han nu redan inte har tagit självmord. Att släppa en bild på honom då kan ju bara göra situationen värre.
Kan det bli så mycket värre? Det viktigaste är väl ändå att man får tag på aset? Död eller levande känns inte som om det spelar någon större roll.
Citera
2013-08-09, 16:38
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnidaria
Nej, men jag antar att man inte vill säga något förhastat när han legat död i två veckor.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta från likfynd till obduktionsresultat, förresten?

Några dagar med förtur på rättsmedicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in