Citat:
TS's tes är att kvinnor tycket om att åka känslomässig berg och dalbana. Jag ser mig själv som en ledsagare som tar henne igenom denna banna. Hon skrattar och är glad, för att i nästa stund vara sur. Det är inte mitt fel att hon är skapt så här, jag är bara en mellanhand.
Fast det är du som skapar obalansen och det känslomässiga gungflyet och det är vad hon reagerar på. Du rycker i trådarna och hon sprattlar. Det är du som tycker att det känns bra.
Citat:
Du måste bli bättre på att läsa och förstå det jag skriver. Antingen vill du manipulera mina ord eller så gjorde du ett avgörande misstag. Jag planerar ingenting, däremot så förutsåg jag vad som skulle komma hända, i och med hennes känslotillstånd. Jag agerar efter rådande spelregler och händelser. Detta är inte samma sak som att planera allt i förväg. Det är omöjligt att planera ett schackspel i förväg, för spelet förändras hela tiden. Varför skulle det vara annorlunda här?
Känner man en person väl så vet man vilka knappar man kan trycka på för att få reaktioner. Du ser till att hon inte får vara med i konversationen när hennes väninna är där. Du får en kompis att ringa upp dig och låtsas att det är hennes väninna och du delger oss stolt att hon ser helt förskräckt ut när du säger det.
Du spelar medvetet på hennes känslor och när hon reagerar precis så känslomässigt som du har planerat att hon ska, kallar du henne efterbliven och handikappad. Är hon en människa för dig överhuvudtaget?
Citat:
Du anklagar mig för att vara manipulativ, samt att felet ligger hos mig. Trots detta kräver du inget av mig?
Nej, jag kräver inget av dig. Jag belyser ett beteende som jag inte gillar och det förvånar mig inte att du inte förstår vad jag menar.
Jag vet inte om jag förstår mig på killar men jag rapporterar vad jag varit med om och vad som funkar. Jag har mycket stor erfarenhet av dejtande och killar så jag tror jag vet bättre än du hur det fungerar. Att du inte kan se sidorna hos dig själv, eller hos dina killkompisar, beror bara på självförnekelse och att du, som de flesta killar, inte är i särskilt nära kontakt med dina känslor och inte känner dig själv så bra.
snacka om att hitta på.