2013-08-09, 14:51
Medlem
wazladas avatar
AJ är inte frisk?
Kan han inte få ett långt samtal med en psykdoktor?
Han kanske behöver elbehandling + droger?
Citera
2013-08-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Varför undrar du?
Jag tänkte kanske fler har sett v-svin runt skogsdungen, då, finns möjlighet att DB visste att v-svin finns i skogsdungen och avsiktigt kastade de kroppen där för att bli uppäten an svin d.v.s. att platsen var redan vald.
Edit:
Jag blir inte förvånad om DB hade koll på var vildsvin finns. Han kunde få bra betalt för dem på restaurang. Har DB jaktlicens?
Senast redigerad av matematiker 2013-08-09 kl. 15:04.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Jag är inne på samma spår. Så här tror jag att det kan ha gått till:
AJ har slagit till IF av någon anledning, hon har blivit ner skadad än vad som var meningen. AJ blir skraj, han är ju dömd för liknande brott lidigare, pga detta vågar han inte ringa sos eftersom han vet att de spelar in samtalen. Han ringer istället Polarn DB för han vill ha hjälp med att skjussa upp henne till akuten, där han tänkt släppa av IF. Eftersom PH och DB festar ihop blir även FH ibland. De åker för att hjälpa sin "vän". På vägen upp till NÄL blir IF mycket sämre/avlider. Så de står med ett lik runt halsen å tänker: vad fan gör vi nu? Vi åker å dumpar henne någonstans. Eftersom de troligtvis är nerblodade och även bilen är full av blod åker de och tänder eld på bilen och kläderna. Jag kan vara helt fel ute, men det är så jag tror att de kan ha gått till.
Vad är det som får dig att tro att han faktiskt ville hjälpa henne till NÄL efter att han spöat henne? Visst är det möjligt men det ligger väl närmre till hands att han spöat henne och sen INTE börjat köra henne till NÄL.
Det låter ju om möjligt ännu mer skruvat att först slå någon, sedan slår samvetet till och man vill hjälpa henne, för att sedan "go nuts" och dumpa henne?
Finns det något drag hos AJ där han tenderar att hjälpa sina offer till sjukan?
Citera
Medlem
trapthems avatar
Man måste säga, även om det låter syniskt, att det var riktigt lämpligt att kroppen hittades nu lagom till AJ:s hemkomst. Med en kropp kan man konfrontera på ett helt annat sätt i förhören med DB och JH, och om ryktet att JH varit nära att braka ihop stämmer så blir han knappast mer svårarbetad när det finns en kropp och en fyndplats att pressa honom kring.

Min gissning är att det kommer att gå ganska fort nu. Däremot tror jag att det blir så att AJ döms mot sitt nekande.
Citera
2013-08-09, 14:56
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Finns det något drag hos AJ där han tenderar att hjälpa sina offer till sjukan?
Snarare tvärtom, om jag har förstått saken rätt. Han har nog inte agerat annorlunda den här gången heller.
Citera
2013-08-09, 15:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Snarare tvärtom, om jag har förstått saken rätt. Han har nog inte agerat annorlunda den här gången heller.
Just det menar jag också. Han brukar väl inte köra upp sina offer till NÄL?? vad är det då gör att en del här i tråden ändå tror att det är det mest tänkbara scenariot den här gången. Jag vill mena att det är väääldigt otroligt, snarare än troligt.
Citera
2013-08-09, 15:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
I inlägg nr 13 frågar miggafrii om blodet hittats på Östra Margaretavägen.
Senare förklarar hon vetskapen om adressen med att hon läst det på www.ttele.se.
Nu heter det att IFs vän DN har bett miggafrii fråga i tråden.
https://www.flashback.org/sp44122980

Men om polisen hälsat på hos IFs vän DN, hur kommer det sig att hon inte visste, de borde rimligtvis ha besökt henne med anledning av IFs försvinnande. Och eftersom de var nära vänner visste DN redan vilken adress IF bodde på.
https://www.flashback.org/p44681179#p44681179

Jag har väldigt svårt att tro att polisen knackade på hos DN och frågade om en vän, utan att berätta vilken vän de menade.

Har jag missat nåt, fanns det en annan anledning till polisens besök på Hjortmossegatan 154?
Citera
2013-08-09, 15:04
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Mordvapen fattas väl.
.

Behöver ju inte finnas ngt vapen, hon kan ju blivit misshandlad till döds
Citera
2013-08-09, 15:06
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det torra vädret borde ha dämpat förruttnelsen och lukten. Men de senaste dagarna har det regnat. Kan det ha skyndat på processen och skapat lukten som avslöjade offrets position?

Jag är lite tveksam till att värmen ska ha saktat ned nedbrytningsprocessen i ett tidigt stadium så pass mycket att den först har börjat lukta just nu.

Däremot kan nederbörden definitivt ha påverkat den lukt som kroppen avgav i ett senare skede av nedbrytningsprocessen och framförallt skapat möjligheter att denna lukt ska ha uppfattats på håll.

Normalt sett avger döda kroppar som mest lukt vissa stadier. Tidpunkten för när dessa infaller varierar betydligt. Men generellt:

I stadium 1: Ingen lukt

I stadium 2 (kan påbörjas alltifrån 2-10 dagar efter döden) – uppsvullnadsfasen - byggs gaserna från de kemiska processerna upp inne i kroppen, men lämnar den genom naturliga öppningar. Lukten är därför begränsad, åtminstone ute i det fria.

I stadium 3 (kan påbörjas alltifrån 5-20 dagar efter döden) – den första föruttnelsefasen - kollapsar väggarna i bukhålan och gaserna frigörs lättare. Det är i denna fas som ”liklukten” är som värst och sprider sig.

I stadium 4 – (kan påbörjas alltifrån 10-25 dagar efter döden) – börjar kroppen kollapsa och börjar samtidigt torka ut. Genom fermetering börjar dock smörsyra produceras. Lukten blir därför en annan, inte ”liklukt”, utan härsket smör.

I stadium 5: Knappt någon lukt alls eftersom kroppen torkat ut och mjukdelar saknas.

Vad jag kan se av nederbörden kommer den - som du påpekade - framförallt i slutet av perioden.

Skulle jag gissa så befinner sig kroppen i övergången mellan stadium 3 och 4, d.v.s. liklukten är den dominerande, men det är framförallt den fukt som har bildats genom nederbörden som gör att den upptäcks först nu.

Detta tror jag styrks av det som personen som fann kroppen sade. En granne hade gjort honom uppmärksam på att det luktade illa och han själv – i egenskap av jägare - associerade till lukten av självdöda djur, d.v.s. liklukt snarare än smörsyra.
Citera
2013-08-09, 15:06
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Vad finns kvar nu.
1 AJ:s hemkomst
2 Förhör med AJ
3 Åtal
4 Dom

FUP kommer ge många svar på våra frågor släps den när man går till åtal eller?
Jag tror att du med största sannolikhet kan infoga:

3,5: Rättegång

i det händelseförloppet. Känns som något dom inte vill missa.

Edit: FUP släpps när åtal väcks tror jag. Inte 100%.
Senast redigerad av flazbaz 2013-08-09 kl. 15:14.
Citera
2013-08-09, 15:08
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att herrarna lastade i kroppen i bilen och gav sig av hemåt så fort som möjligt. På vägen bestämde de sig för hur de skulle göra sig av med kroppen. Därför blev färden så lång. Vi får tänka på att planering är nog inte deras största kompetens. Och med två hjärnceller var, varav den ena var bedövad av alkohol och den andra hade fullt upp med att pumpa adrenalin fungerade nog inte hjärnkontoret med maxeffektivitet.

Vilken hjärncell framförde då fordonet?
Citera
2013-08-09, 15:08
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
.

Behöver ju inte finnas ngt vapen, hon kan ju blivit misshandlad till döds
Fast det är ju svårt att strypa eller slå någon så att det blir så mycket blod som det pratas om här. Jag tänkte först att det kanske var knytnävar och inget mer, men med tanke på mängden blod så måste det nästan ha varit ett stickvapen med i bilden, även med hänsyn tagen till hennes blödarsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in