Alla vilda spekulationer till trots, så fanns Id@ så "lätt att finna" nära vägen. Ändå är det så svårt, så oländig terräng, så stort område... Slumpen fick till slut avgöra, och den var på hennes sida. Fint att barnens tatueringar finns på hennes kropp, mitt i allt det fruktansvärda så är de på sätt och vis nära henne för alltid.
Styrkekramar och kärlek till Id@s nära och kära.
Karma gäller för de tre häktade.
Det här var något av det mest sunda jag läst i denna tråd!
Ja, det var ju inga snillen att spekulera för att ana det. Så jävla trött på dem som vidhåller att I*a skulle köras till sjukhus för vård, hon sänktes i sjö/hav, syra, vildsvin och allt annat... Totalt meningslöst, lämna det nu. Så enkelt att räkna ut att hon bara dumpades...
Vidhållit från början, ett simpelt mord av en idiot, fler idioter som fastnar i psykologien att vara nära polare, vem fan är det? Nära vän är man med få men dessa individer var aldrig nära...
Det var snällt sagt
Färdvägen är intressant i mina ögon då det kan säga något om möjligheten till ett bilbyte innan dumpningen. Som i så fall kunde vara ett värdefullt bevis.
Samt att det skulle rent teoretiskt sett skulle kunna fria en deltagare mot brott mot griftefriden om denne tagit t.ex en MC från IF för att hämta en bil och sedan endast möta upp vid brandplatsen, och därefter köra hem den/dessa därifrån.
Ja och jag är nyfiken på om det kan finnas ett mordvapen som också är dumpat någonstans efter vägen. Hoppas att obduktionen kan ge något, även om det spontant känns som att AJ har säkert bara gjort som han gjorde med den förra tjejen (tidigare domslut) och slog av näsbenet + lite till.
Polisen har endast 44:an som sin "normala färdväg" om de har en utryckning i aktuellt område annars är har polisen ingen närvaro i området. Det krävs maximal otur om man ska stöta på en polis på 44:an och under mer än halva sträckan mot Tre Älgar så är det mitträcke.
Jo så är det säkert. Det har jag inga invändningar emot. Men jag tänker mer hur känslan är hos dom i bilen. De har säkert en oro i kroppen för att det upptäckts, då AJ mött personer i en numera blodig trapp och hiss, samt en unge som kanske gallskriker.
Har gjort ett litet försök att sammanställa de faktorer som påverkat kroppens tillstånd och därigenom möjligheterna för de rättsmedicinska och kriminaltekniska analyserna (utifrån den info som är tillgänglig i dagsläget).
Det ser inte så ljust ut, är väl den slutsatsen jag drar. För att vara en dumpning gjort i all hast, har GM lyckats träffa tämligen rätt.
På minuskontot:
1. Tiden:
Det har hunnit gå 39 dygn innan kroppen hittades. Oavsett miljöpåverkan befinner den sig i ett långt framskridet stadium av nedbrytning, stadium 4 eller 5.
2. Värmen:
Den omgivande temperaturen är den viktigaste faktorn som påverkar hastigheten i nedbrytningsprocessen. Enligt SMHI ha dagstemperaturtopparna har legat på minst 20 grader under 37 dagar. Under 15 av dessa dagar har dagstemperaturtopparna har legat på minst 25 grader.
3. Omgivande miljön:
Nedbrytningen går som snabbast när kroppen ligger exponerad för väder och vind i det fria (två gånger snabbare än om den ligger i vatten, fyra gånger snabbare än om den är nergrävd).
4. Torkan:
Minst 30 av de 39 dygnen har varit helt regnfria. En uppskattning utifrån SMHI:s dygnsnederbördkartor ger vid handen att det troligtvis inte rör sig om mer än 20-40 mm sammanlagt under perioden.
Regn är en av de faktorer som minskar insektsaktiviteten, vilken sin tur är en av de viktigaste yttre faktorerna som påverkar nedbrytningen av en kropp.
5. Frånvaron av någon form av emballage eller övertäckning.
Har två konsekvenser: dels ökar det närvaron av insekter, dels minskar de ytor från vilka man kan lyfta olika typer av spår.
6. Platsen:
Ett litet skogsområde, omgivet av åkermark, ökar risken för att kroppen utsatts för angrepp från större djur – vildsvin, rävar, gnagare.
7. Skugga:
Kroppen återfanns i tät vegetation. Den relativa frånvaron av direkt solljus ökar risken för mögelangrepp på kroppens yta och minskar möjligheterna att lyfta spår.
På pluskontot:
1. Frånvaron av regn och låg luftfuktighet:
Dels hade nedbrytningen gått ännu snabbare vid högre luftfuktighet, dels hade kroppens yta ytterligare exponerats för olika typer av mögelangrepp. Med lite tur har kombinationen hög temperatur/låg luftfuktighet resulterat i att kroppen torkats ut på det sätt som kännetecknar naturlig mumifiering.
Alltså, det kunde ha varit värre, men inte mycket...
Det torra vädret borde ha dämpat förruttnelsen och lukten. Men de senaste dagarna har det regnat. Kan det ha skyndat på processen och skapat lukten som avslöjade offrets position?
Jag har kört en bil med körförbud en gång. Efter två km på motorväg blev jag stoppad av en ikappkörande polisbil. Och om Three Amigos dessutom var berusade så hade det kokta fläsket varit stekt.
Och? Dessa lirare har säkerligen åkt 44:an mellan Thn och Grästorp hundratals gånger och vet om att det inte finns någon polisiär närvaro i området förutom om polisen reda är på utryckning eller några enstaka trafikkontroller per år.
Fyndplatsen ligger ju löjligt nära där både flashbackare, polis och MPS har letat innan, så det är ett under att ingen hittat kroppen förrän nu. Dessutom rejält nära ett kohägn, med bonde/bönder och markägare som högst troligt inspekterar ägor och djur regelbundet. Det är ju inte för att gömstället var bra som det tog tid, utan för att slumpen gjorde att kroppen inte hittades förrän nu.
Om jag förstått personen som hittade kroppen så var den inte ens dold, bara låg i lite sly. Inte ens försök till att täcka över kroppen heller alltså. Tyder med största sannolikhet på att GM inte har haft tid att stanna speciellt länge på platsen, utan har varit stressade av att någon snart kommer att upptäcka blodet de sölat och bara hivat kroppen.
Det känns skönt att börja få lite klarhet i vad som kan tänkas ha hänt och det visar ju också att polisen har jobbat efter en rätt så korrekt tes hittills. Well done!
Det är ju inte intelligenseliten vi har att göra med här på något sätt.
I huvudtaget att bränna en av de inblandades bilar och just på det stället, gjorde ju att detta gäng i ett tidigt skede fick misstankarna mot sig. Hade varit mer kyliga så hade de bränt bilen på ett ställe där den förhoppningsvis inte hade hittats redan dagen efter utan långt därifrån.
Ringar man in radien mellan bilens brandplats, klädernas brandplats och likets fyndplats så är det extremt nära varandra och framför allt nära två av de tre misstänktas bostäder.
Jag tror de haft fullkomlig panik och bara haft en enda sak i åtanke - bort med kroppen från lägenheten. Sedan har nog resten varit mer "vad fan gör vi nu?!". Enligt utsago har minst en av de häktade gråtit och det är väl kanske inte ett tecken på att man är kylig.
Frågan är hur pass stark deras mentalitet är nu när liket är hittat. AJ kommer säkert att hålla masken, men det vore intressant att se hur DB och FH reagerat om polisen lade fram en bild på kvarlevorna framför ögonen på dem.
Nej det kan man ju inte påstå, tycker dem är extremt korkade.
Ta bara AJ:S facebooks uppdateringar som exempel, han har i princip ropat till polisen "här är jag, jag spelar oskyldig". Hur tänkte han här?
Hela trollhättans poliskår och lite till letar efter personen han var hos samma kväll och han uppdaterar facebook om en rutt längs sverige, för att sedan få folk tro att han gör annat, eller kanske var det för att få folk förvirrade med tiden ( men aj:s iq är såpass låg så det är knappast en teori ) och dumpningsplatsen är vid db:s hus
Panik, troligtvis.....
...men ändå lyckas dem åka såpass långt som de gjort, och sedan dumpa henne där av alla ställen, såpass nära db:s hem. Ingenting är logiskt här och allt är bara gjort av ren spontanitet utan den minsta planering, bränna bilen på Hunneberg för att vilseleda polisen tror jag bara var rena turen.
Han har helt enkelt satt dit sig själv med sin egen dumhet.
Pinsamt.
Senast redigerad av bytes 2013-08-09 kl. 13:50.
Nej, jag undrar ju om det finns nåt alldeles särskilt skäl till varför man ger sig ut på vägarna med en kropp i bilen och åker så förhållandevis långt.
Tex kan GM nr1 ha dödat henne, stuvat in henne i panik och åkt till någon bekant GM nr 2 och därifrån har man åkt rätt så kort väg. Behöver ju inte vara så att GM nr 2 åkt in till stan.
Jag tror att herrarna lastade i kroppen i bilen och gav sig av hemåt så fort som möjligt. På vägen bestämde de sig för hur de skulle göra sig av med kroppen. Därför blev färden så lång. Vi får tänka på att planering är nog inte deras största kompetens. Och med två hjärnceller var, varav den ena var bedövad av alkohol och den andra hade fullt upp med att pumpa adrenalin fungerade nog inte hjärnkontoret med maxeffektivitet.
Senast den 15 augusti ska svensk polis ha hämtat hem den 36-årige mannen som är huvudmisstänkt i mordfallet. För advokat [TN:s] del pekar mycket på att det är först efter överlämnandet som han får chans att prata med sin klient. Åtminstone har samtliga hans försök att nå 36-åringen hittills inte nått framgång:
– Jag verkar få vänta på den byråkratiska processen. Svensk kriminalvård skickar en färdplan, Polen ska godkänna den och så vidare, säger [TN] till TTELA på fredagen
Jag tror att herrarna lastade i kroppen i bilen och gav sig av hemåt så fort som möjligt. På vägen bestämde de sig för hur de skulle göra sig av med kroppen. Därför blev färden så lång. Vi får tänka på att planering är nog inte deras största kompetens. Och med två hjärnceller var, varav den ena var bedövad av alkohol och den andra hade fullt upp med att pumpa adrenalin fungerade nog inte hjärnkontoret med maxeffektivitet.
Det med all säkerhet deras bristande intelligens i kombination med alkohol som skapat denna otroliga händelsekedja.
Hade det varit enbart oturen skulle säkert Meegamind försvarat dessa genier