2013-08-09, 10:50
Medlem
Leffe-pa-Lagrets avatar
Jag har följt väldigt många fall här på FB men I*as tragiska slut har engagerat mig mer än vanligt. Att en ung tvåbarnsmamma på detta sätt mördas framför sitt lilla barn är så otroligt jävla fel, smärtsamt, orättvist, fegt och värdelöst. Sorg, hat och vrede är vad jag känner!

Hoppas att upptäckten av hennes kvarlevor kommer att föra utredningen framåt så att rättvisa kan skipas. Någon mer info när MGM kommer till Sverige?

En penninginsamling för I*a vore inte helt fel. Just saying! Finns det någon minnessida för henne på FB?

R.I.P fina I*a. Styrkekramar till hennes familj och nära och kära.

Må straffet för GM bli hårt och plågsamt!
Citera
2013-08-09, 10:52
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Nej, vi har inga gemensamma vänner över huvud taget. Dock när jag kollade sist, för några veckor sedan så kunde jag inte se hans vänner.

Inte vän, inga gemensamma vänner. För ca 5 min sedan tog jag en printscreen:
http://www.anony.ws/image/kuEX
Citera
2013-08-09, 10:53
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Medhjälp till mord förutsätter att DB varit deltagare i själva dödandet.

Ingen info tyder på detta utan han har blandats in efter I*a dödats.

Då har vi skyddande av brottsling samt brott mot griftesfriden kvar.
Han är nog ute till nästa sommar...

Aj däremot lär få vänja sig av med öl, fiske, roadtrips osv...

Nej, så enkelt är det inte. Beroende på hur och var och när BO dog.

Var BO helt död eller vid liv när AJ kontaktade DB och "beordrade" bortforsling av kroppen?
Bedömer domstolen det försvårande i "medhjälpsskalan"
att DB INTE motsade sig att vara delaktig i att hantera BO?

Med mera punkter. Levde I*a när hon bars bort från lägenheten. Första brottsrub. "Människorov"

Och du VET att hon var död när han först såg henne fram till att han DB transporterade kroppen? Hur vet du det iså fall och har du meddelat polisen att du vet??

Se vidare lagtext ang medhjälp till mord alt anstiftan. i Orsas inlägg.#21898

"En person som på så sätt medverkat till att den huvudsaklige gärningsmannen genomfört mordet kan komma att dömas för exempelvis anstiftan till mord eller medhjälp till mord – dessa brottsrubriceringar utgör så kallade osjälvständiga brott."

Kanske utvecklar mera senare.

(Vore också vänligt om du markerar att du citerar en del av ett inlägg , ex genom citattecken " , eller ev lägger den del du inte vill ha med inom spoiler. Tack.
Senast redigerad av PhDSalander 2013-08-09 kl. 11:00.
Citera
2013-08-09, 11:03
Medlem
SzkandaLs avatar
otippat att andreas morot skulle vara iblandad i något sånt här? knappast.
säg ett förhållande som killen skulle ha separerat ifrån snyggt? inte en enda.
har för mig att han sköt in mot en fd flickväns lägenhet en gång också.
tyckte mig känna igen ambjörn karlsson i ett av de foton fb detektiverna hade laddat upp med andreas. vet dock inte om det var han.
känns skönt att få säga att herr morot har fått smaka på mina nävar
Citera
2013-08-09, 11:05
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har modifierat den "Blå vägen", http://goo.gl/maps/FZfij, och man kan se att GM har kört Lilla Bergsvägen norrut till första bästa skogsparti, stannat bilen vid vägkanten och dumpat kroppen.
Jag kanske har missat någon detalj, men vad är det som gör att du tror att man inte kört väg 44 från Trollhättan?
Citera
2013-08-09, 11:06
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
OM det visar sig ligga någon sanning i att BO när hennes kropp återfanns hade boots på sig tror jag att det kan finnas en liten möjlighet att det scenarie jag skissade i mitt inlägg https://www.flashback.org/sp44244169 ligger nära sanningen.

Låter troligt såvida någon hon litade på erbjöd sig att passa sonen. Vad som dock talar emot detta är den stora mängden blod i lägenheten.
Citera
2013-08-09, 11:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Jag kanske har missat någon detalj, men vad är det som gör att du tror att man inte kört väg 44 från Trollhättan?
Risken att i en bil med körförbud möta Farbror Blå.
Citera
2013-08-09, 11:08
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Facebooks funktioner när det gäller vem som kan se vilka vänner någon har kan knappast vara av intresse för trådens topic.

/Mod
Citera
2013-08-09, 11:10
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Om aj och id* hade ett förhållande torde ju aj vara den som vet det.
Id* är borta, och vännerna visste inget, åtminstone inte TB aka miggafrii

Kan inte tänka mig annat än att TB visste var AJ var, eftersom hon före allt och alla uppgav Id*s gatuadress. Något skumt är det med hennes fråga om adressen, helt klart.
Citera
2013-08-09, 11:11
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Risken att i en bil med körförbud möta Farbror Blå.
Den biten köper jag, men jag tänker samtidigt att det är panik inblandat och att det funnits säkert hundratals ställen bättre lämpade att dumpa kroppen på under "blå vägen".
Citera
2013-08-09, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SzkandaL
otippat att andreas morot skulle vara iblandad i något sånt här? knappast.
säg ett förhållande som killen skulle ha separerat ifrån snyggt? inte en enda.
har för mig att han sköt in mot en fd flickväns lägenhet en gång också.
tyckte mig känna igen ambjörn karlsson i ett av de foton fb detektiverna hade laddat upp med andreas. vet dock inte om det var han.
känns skönt att få säga att herr morot har fått smaka på mina nävar

Att AJ klarar av att bruka våld mot kvinnor eller personer i underläge det har jag förstått.

Men hur betedde han sig när du gav honom en holmgång ? Fega han ur, eller stod på sig ?
Citera
2013-08-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej, så enkelt är det inte. Beroende på hur och var och när BO dog.

Var BO helt död eller vid liv när AJ kontaktade DB och "beordrade" bortforsling av kroppen?
Bedömer domstolen det försvårande i "medhjälpsskalan"
att DB INTE motsade sig att vara delaktig i att hantera BO?

Med mera punkter. Levde I*a när hon bars bort från lägenheten. Första brottsrub. "Människorov"

Och du VET att hon var död när han först såg henne fram till att han DB transporterade kroppen? Hur vet du det iså fall och har du meddelat polisen att du vet??

Se vidare lagtext ang medhjälp till mord alt anstiftan. i Orsas inlägg.#21898

"En person som på så sätt medverkat till att den huvudsaklige gärningsmannen genomfört mordet kan komma att dömas för exempelvis anstiftan till mord eller medhjälp till mord – dessa brottsrubriceringar utgör så kallade osjälvständiga brott."

Kanske utvecklar mera senare.

(Vore också vänligt om du markerar att du citerar en del av ett inlägg , ex genom citattecken " , eller ev lägger den del du inte vill ha med inom spoiler. Tack.

Ingenting som framkommit tyder på att DB hanterat henne när hon lever.
Inget i media, inget i häktningsframställan, inget på FB osv.

Det är utifrån den info. Jag spekulerar...
Då kan det aldrig bli medhjälp till mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in